| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 924 Turbo -80, Arlanda TT1 avklarat!
|
557 besök senaste veckan (56482 totalt) |
|
Re:
+ en till mig _________________ Bengt Gson Nilsson GR Yaris -21 ...gottgry 924S -86 ...pcsr #924 911 -74 ...gul @lagteknik på instagram |
||||
|
Tack för bilderna !
Tyckte det såg lite skumt ut på höger framdäck, kikade igenom filmen från kameran, och ja skruvarna måste ha släppt nere vid fjäderbenet. I vänstersväng floppar den från typ -3 till 0 grader camber, eller kanskte tom positivt, såpass att däcket tar i skärmkanten. Inte konstigt att trånga kikanden kändes lite extra trög denna gång _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
|
Kul träff på Arlanda, roligt att få köra hårt, fanns flera jämnsnabba att kubbas med också, dock blir bristen på diffbroms ganska påtaglig på denna bana, den måste nog lämna hyllan snart och hoppas in i bilen
Kommer återgå till standard eccenterskruv till fjäderbenet fram på höger sida (hade OEM på vänster som sitter bra fortfarande), så hoppas jag att den sitter på igen, dynamisk camber är inte önskvärt helt klart !
Premiär för nya Wilwood oken bak, höll på att sladda av i början, men när jag lät allt värmas upp ordentligt innan hårdkörning fungerade det bra, bromsar lika hårt som tidigare. I slutet av dagen började jag bli van med högfriktionsbelägg och styvare oken, men det kräver ju tillvänjning när man kört samma bil så länge för att styra upplåsning. (Ferrodo DS3.12 fram och EBC RP-X bak). Bromsarna får iaf anses vara klara nu
Fick testa min nya depåsetup tänkt att ha även för rejshelg med Formel Veen, himla smidigt att ha allt färdigt i lådor! Hade inte mätt om dom skulle gå in i bakluckan, men det funkade rätt bra tack å lov
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
|
Re:
Det var inte bara jag som inbillade mig att de hade dåligt med camber då!
Vad hade du för excenter på högersidan om det inte är OEM? Millwakie, lyxgrejer ska det vara! _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
|
Re:
På höger sida körde jag med den som följde med fjäderbenen, men den hade inte lika bra finish med svetsad bricka, och på muttersidan är eccentern inte styrd på skruven som orginal. Vet inte om det spelar roll men har aldrig haft problem dom senaste 20 åren med orginal. på själva fjäderbenet är också stödet bättre på orginal mot eccentern, men den är inte kvar förstås. Frun sa åt mig att sluta fundera på priset och köpa dom dyraste lådorna så jag blir nöjd, så då gjorde jag det
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 924 Turbo -80, Arlanda TT1 avklarat!
|
557 besök senaste veckan (56482 totalt) |