| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Volvo 343 -83 "R"emjohan race till gata Edt
|
15 besök idag (12989 totalt) |
|
Re:
De heter väl inte för inte "Measure twice cut once"
_________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||
|
Så farligt var det inte Nisse, handlar om mindre än 3 millimeter där jag inbillade mig sugpassning.
Har ingen betydelse då hålbilden för att montera lagringen i tornet är det enda som räknas. Centrum för dämparen fortfarande på samma ställe som innan. Bara att centrera noga före jag borrar i tornet. Men nu har jag fullt upp med jobb så det blir lite vänteläge på det. // Erik _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) Hopplös på att använda det som blir färdigbyggt. |
||
|
Målet är hålet/en.
Ett mindre grubbel? Har det någon större betydelse hur jag fördelar hålbilden för infästning av topplagring?
Själv tänker jag bara att ett "lagom" men likvärdigt avstånd mellan 3 hål blir bra. Men finns det andra åsikter, borra och gänga för M8. Antingen pinnbult i lagring eller bult uppifrån är alternativen. Over and out. _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) Hopplös på att använda det som blir färdigbyggt. |
||
|
Spelar ingen roll. En del bilar har 2 skruvar men de flesta har väl 3. Sätt dem där du kommer åt bäst.
_________________ Anders Littorin, Volvo C70 Långloppan Volvo C70 V6 RWD-projekt Honda Civic 1982 historisk rallybil En Civic 1982 till |
||
|
Fullt tillräcklig tjocklek, kan göra med pinnbult men det går nog att sätta bult med gänglåsning också.
Dags att sluta övertänka och bara göra det helt enkelt. Bara framåt i processen får det bli. Så här blev det, nu ska den blästras o pulverlackas före montering. Kanske överkurs men ibland spårar det ur lite
. Så här blev det. Slut på grubbel o verktygen i högervarv snart igen. _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) Hopplös på att använda det som blir färdigbyggt. |
||
|
Liten tidslucka idag. Snabb insats och snurra verktyg i högervarv.
Finns hopp att få ihop och ner på hjul igen inom kort.
Förhoppningsvis klar i morgon o lite provkörning igen. Kan man vinna pris för största spacer har jag en kandidat.. Men det blir jakt på andra fälgar när övriga saker är i fas. Over and out// Erik _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) Hopplös på att använda det som blir färdigbyggt. |
||
|
Appropå dina spacers.... Kort fråga: sitter det någon gängad stål-insats på den delen där bulten från fälgen drar fast i spacern? Svårt att se på bilden, nämligen. Gott "orr" i maskinen och bara gängad aluminium i biffigt bred spacer kan bli väldigt snabb skilsmässa mellan hjul och bil. Been there, done that, got the T-shirt...
_________________ Magnus Falk |
||
|
Du menar såhär..
Been there done what.. bruks 940 med v70 fälgar. Stålhylsa nope, pressade splines bakom tror jag det är bara. Men just nu så får det vara så där, den har iaf varit körd så (inte av mig dock) och det ser helt normalt ut vid måttlig inspektion _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) Hopplös på att använda det som blir färdigbyggt. |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Volvo 343 -83 "R"emjohan race till gata Edt
|
15 besök idag (12989 totalt) |