| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Sponton MkV aka Hjulkalendern 2012
|
1405 besök senaste veckan (206190 totalt) |
|
Re:
Lite nyfiken blir man ju allt på om det är en flygande matta det knåpas på bakom bilen? _________________ Tomas Lundberg |
||||
|
Re:
Ove gillar Mekka. _________________ T 0 N Y J 0 N S S 0 N Grace, Space and Pace. |
||||
|
Vad passar väl bättre en midsommardagsmorgon än att smiska aluminium?
Lite justering kvar innan nedre kanterna formas ut för att möta huven. _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. No turbos, no superchargers. Just pure electricity. |
||||
|
Jäpp, håller med. Finns inget bättre än att hamra på en plåt för att kurera skallebank från midsommarfesten...
Ser som vanligt superbra ut. Kort fråga: vad var godstjockleken i plåten? Man kommer ju långt med engelska hjulet och pneumatisk planishing hammer osv för att få ytan helt slät... Men, finns det lite godstjocklek så kan ju det sista ojämnheterna helt enkelt slipas ned med vanlig oscill-maskin, tänker jag? _________________ Magnus Falk |
||||
|
Jag använder mest 1.5mm. Lätt att forma och svetsa. Dock kan man vara nere i 1mm eller tunnare där plåten sträckts mycket så marginalen att fila är väldigt knapp. Mest klomärkena från krympen jag slipar bort annars är det hammare som gäller.
_________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. No turbos, no superchargers. Just pure electricity. |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Sponton MkV aka Hjulkalendern 2012
|
1405 besök senaste veckan (206190 totalt) |