| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Tire Reviews Jonathan Benson testar "R-däck"
|
22 besök idag (549 totalt) |
|
Tire Reviews testar Bridgestone RE-71RZ vs Nankang CRS vs Hoosier TrackAttack Pro vs Vitour P1 vs Goodyear SC3R. |
||||
|
Tänk om det vid såna här test "enkelt" kunde listas vilka dimensioner som går att få tag på inom EU och vilka som har E-märke.
https://www.hoosier-rennreifen.de/en https://www.goodyear.com/en-us/tires ... |
||||
|
Re:
Håller med. Har ett litet däckföretag i Norge, och tar bland annat in Hoosier. Kan bekräfta att TrackAttack Pro inte är E-märkt, till min stora förvåning och irritation. Sen sägs väl i videon at Goodyear däcket inte är 200tw och därför inte "räknas"? _________________ Johan Kristian Stjern Norwegian trackday noob |
||||
|
Är det bara jag som tycker det är trist att många nya däck bara kommer i minst 19 tum. För oss snåljåpar som kör seven eller speedster och gärna har 15 tum finns inte så mycket längre
Cr-s och AR-1 finns och såklart 888. Kumho V70 tillverkas dom nu ? Finns kanske yokohama? Gillar inte karaktären på Ar-1 även om dom är snabba när jag kört dom. Älskar Kumho vilket jag hittat på Deamon Tweeks men frågan är hur gamla dom är då. Ska maila och fråga dom _________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||||
|
Re:
Jag tyckte samma sak tills jag bytte till 19" 😅 Cr s och ar 1 vad mer behöver man? 😀 _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
|
Re:
Det är definitivt skralare för oss med mindre dimensioner, iaf på den här sidan atlanten, i USA finns mycket i 15" även i helt galna storlekar typ 275, även fast det även där finns samma problem. Det ställer till det i racing framförallt kanske. Yoko 052 finns i många små storlekar, men priserna är hiskeliga. Vitour P1 som nämns ovan finns i 15 och är snabba, Dunlop 03G verkar finnas men har dålig koll på prestandan. Sen finns det mass nya uppstickare i R15, antagligen kinesiska, typ: Extreme tyres VR2, Zestino Gredge 07RS, Accelera sport 651 XTRA 100TW, MRF ZTR, Davanti protoura Race, Federal 595RSPRO, Westlake Sport RS, Landsail AK01 med flera, vissa verkar vara hyffsade, verkar köras i långlopp, drifting osv när man googlar runt lite. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
|
Re:
Nog för att jag gillar utveckling men 19 tum på en seven eller vx220/speedster blir nog lite tokigt
Har förövrigt mailat Deamon Tweeks om tillverkningsdatum på Kumho V70, gissar dom ligger på ett äldre lager och det vill jag inte ha. Då blir det troligen Cr-s istället Cr-s är jag sugen att prova även fast jag inte är något fan av AR-1. Visst är dom snabba men känslan är inget skoj jämfört med tex Kumho V70. Kommer aldrig vinna tävlingar så jag kör för det är skoj. AR-1 var inte lika skoj. Det är framförallt känslan i styrning jag tycker blir diffus med AR-1. Någon som vet hur det skiljer gentemot Cr-s? _________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||||
![]() |
Däck för banåka
|
22 besök idag (549 totalt) |