| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 718 Cayman GT4 MR 2023
|
553 besök idag (9058 totalt) |
|
Skönt att höra, fick precis monterat skivor, klossar, pinnbult och shims. 👍🏼
Förvånansvärt lättskruvat, tänkte att det ev skulle vara trångt eller kräva nån speciella verkyg men icke. 😀 Fattar bara inte varför PFC inte gjort ett hål i bellsen för att hålla skivan mot navet.. 🤨 Fanns inget uttag för slitagevarnare i Pagidbeläggen, så jag bara buntade upp givarna längs bromsröret, tänker att det skall funka utan nån felsignaler? Det satt redan 3mm och 7mm shmims och jag stoppade in 5mm till, är nog max utan att byta till tunnare brickor till pinnbultarna. Inte mätt cambern än men jag gissar på 3,5-3,7 grader ungefär vilket nog inte blir helt tokigt. De inre luftstyrningarna har jag redan och i ett stycke så det är komplett. 👍🏼
_________________ Rikard Ahlin |
||
|
Re:
Givarna är bokstavligen bara en sluten krets, när belägget tar slut bryts kretsen. Om det är samma som på 992 så sitter det ju åtta givare på de här jäklarna, jag brukar bara bygla kabeln vid kontakten för att slippa ha dem hängandes. Nya givare kostar typ 120kr om man vill byta i framtiden. _________________ Oscar W - återfinnes vanligtvis i ett mörkt kontor på Apex.se med skjutmått i högsta hugg. |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 718 Cayman GT4 MR 2023
|
553 besök idag (9058 totalt) |