| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 718 Cayman GT4 MR 2023
|
27 besök idag (26238 totalt) |
|
Jag har köpt alla mina 2Forge från DemonTweeks, även de jag köpt styckvis.
Hållbarheten kan jag inte klaga på jag använder dem som racefälgar så de har utsats för diverse "misshandel". _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
|
Det blev en dag på Knutstorp! 😀
Scannade vädret och bokande dagen innan då prognosen såg OK ut. Under natten var det hällregn så banan var rejält blöt på morgonen och många anmälda fick tydligen kalla fötter. Vi var 5 bilar som dök upp på morgonen. 😜 På ett sätt skönt att det inte är trångt, men trist när det känns dött. Well, det rättade till sig under dagen.
Första gången med nya fälgar och däck är alltid spännande då det är lite ny spec och även om det går fritt överallt på garageuppfarten så händer en massa nya saker på banan. Allt kändes bra, ev är det liite tight mot skärmkanten fram men det går. Första kollen verkar visa att det dessutom går att stoppa in 305 bak vilket det får bli nästa gång. Nankang-däcken stack rätt mycket i tryck när de blev varma, men bara att sänka och med 2,1-2,2 bar så greppade de fint! 😀 265 fram ger fiiint grepp och det kändes fortsatt att det är greppet bak som är begränsningen. Skuvade återigen ett par klick på dämparna och det händer verkligen grejor, otroligt kul att justera när chassiet svarar så fint! 😀 Lyckades sänka PB med en dryg halvsekund till 1.04.9 vilket jag är väldigt nöjd med även om det finns mer att hämta. Nötte på i vanlig ordning och loggade 146 varv under dagen. 😜 Soppa är ett problem, full tank plus 40 liter i dunkar räcker knappt en förmiddag. Bara att åka och toppa upp allting en vända till på lunchen.
Efter snabb koll så verkar däckslitaget rätt OK mht antalet varv, bromsarna behöver också en översyn, beläggen bak tog slut t ex. Sammantaget en kul dag och med ett utfall jag är nöjd med! 😊 _________________ Rikard Ahlin |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 718 Cayman GT4 MR 2023
|
27 besök idag (26238 totalt) |