| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Volvo C70 -99 Banprojekt nr 2, 3,0 V6
|
436 besök senaste veckan (14427 totalt) |
|
Svetsade vidare och det funkar hyfsat.
Så nu är första delen av insuget svetsat. Får nog gå över allt och kolla tätheten men det gör jag när allt är gjort.
Nästa blir att lägga igen de här båda hålen. I de här hålen sitter ventiler, eller spjäll, som reglerar hur luften leds genom insuget. Detta för att skapa bättre egnskaper vid olika varvtal. Jag vill bara ha bra flöde utan något som stör så de försvinner
_________________ Anders Littorin, Volvo C70 Långloppan Volvo C70 V6 RWD-projekt Honda Civic 1982 historisk rallybil En Civic 1982 till |
||||
|
Re:
Säger mycket om Volvos ambitioner 😁 _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
|
Re:
Det fanns på 1990-talet idéer på Volvos ledningsnivå att ta fram en V12 utifrån två cylinderrader hämtade från B6294. Jag har talat med en som provkörde konceptet. Tänk om inte om varit...
_________________ T 0 N Y J 0 N S S 0 N Grace, Space and Pace. |
||||
|
Ja Volvo hade kunnat vara på en helt annan plats på bilkartan men man valde att köra på säkerhet, säkerhet, säkerhet. Och det funkade ju så vi lekbilsnördar får finna oss i det...
Jag var tvungen att kolla hur insuget såg ut på motorn. Den har stått i ett hörn ett tag nu så det var dags att rulla fram den. Det här kan nog bli bra!
Efter att ha kapat upp några stockar till ved tog jag och körde lite amatörsvetsning igen. Kapade bort det som stack upp vid det ena spjällreglaget och svetsade på ett lock. Ha överseende med svetsarna!
_________________ Anders Littorin, Volvo C70 Långloppan Volvo C70 V6 RWD-projekt Honda Civic 1982 historisk rallybil En Civic 1982 till |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Volvo C70 -99 Banprojekt nr 2, 3,0 V6
|
436 besök senaste veckan (14427 totalt) |