Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1260 besök totalt |
G-box. Intressant produkt för banåkefilmare
En liten produkt som bl.a. skulle kunna hjälpa till att utvärdera vad som gick rätt eller fel under ett varv. http://www.autoxcam.com/g-box.htm (NTSC only tyvärr) _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Re: G-box. Intressant produkt för banåkefilmare
ohhh nice! skulle bra gärna vilja ha en sådan, Men NTSC bara ![]() koppla den till min DV-kamera utan måste ha stöd för NTSC istf PAL?. Isf kan man inte kringå detta på ngt vis. ![]() _________________ ![]() |
||||
NTSC-BulletCam kombinerat med en DVkamera som kan ta NTSC Svideo in. Hur flinka kamerorna är när det gäller NTSC på video in lär bli svårt att ta reda på eftersom få testar det (och vem litar på tillverkaren).
För loggning och visning av direkt värden duger det men det är ju omöjligt att få ut värdena i en tabell senare (om man vill analysera mer avancerat än med ögat). Men det blir roligare filmer ![]() |
||||
ok! får helt enkelt kolla i min manual om jag kan ta NTSC. Men vad menar du med "lita på tillverkaren" kan utrustningen dvs DV-kameran flippa ur och gå sönder? _________________ ![]() |
||||
Kul grej!
Tittade som allra hastigast på reklamfilmsnutten. Lite trist med de två termometerskalorna. (Samma "skala" längs och tvärs?) Hade kanske varit bättre med en punkt som flyttar sig på en överlagrad "grid" . Typ traction circle. |
||||
![]() Rent generellt var det synd att den inte hade ingångar för externa sensorer. Att kunna kombinera två värden till en punkt på en grid hade ju varit riktigt vackert ![]() När kommer Gtech Pro med videooverlay, öppet sensorinterface och loggning på minneskort? Naturligtvis till samma eller lägre pris än idag ![]() |
||||
Ang. NTSC, fick detta svar av ett "proffs."
"Finns converter eller så kör man det på en NTSC kamera (Billig från USA och sedan kan man tanka in det via Firewire och ändra format då !" _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
|
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1260 besök totalt |