Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
G-box. Intressant produkt för banåkefilmare
1260 besök totalt
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare

En liten produkt som bl.a. skulle kunna hjälpa till att utvärdera vad som gick rätt eller fel under ett varv.

http://www.autoxcam.com/g-box.htm (NTSC only tyvärr)

Martin L
Jönköping
Här sen Jan 2004

Re: G-box. Intressant produkt för banåkefilmare

Erik B skrev:
En liten produkt som bl.a. skulle kunna hjälpa till att utvärdera vad som gick rätt eller fel under ett varv.
http://www.autoxcam.com/g-box.htm (NTSC only tyvärr)

ohhh nice! skulle bra gärna vilja ha en sådan, Men NTSC bara innebär detta att jag inte kan
koppla den till min DV-kamera utan måste ha stöd för NTSC istf PAL?. Isf kan man inte kringå detta på ngt vis.
thumbs up

Här sen Okt 2003

står på hemsida "NTSC ONLY -- No PAL Support "...

Jönköping
Här sen Jan 2004

Acke skrev:
står på hemsida "NTSC ONLY -- No PAL Support "...

Jodå det är jag införstådd i, men kan man inte kringgå detta på ngt vis?

Här sen Apr 2004

NTSC-BulletCam kombinerat med en DVkamera som kan ta NTSC Svideo in. Hur flinka kamerorna är när det gäller NTSC på video in lär bli svårt att ta reda på eftersom få testar det (och vem litar på tillverkaren).

För loggning och visning av direkt värden duger det men det är ju omöjligt att få ut värdena i en tabell senare (om man vill analysera mer avancerat än med ögat). Men det blir roligare filmer .

Martin L
Jönköping
Här sen Jan 2004

NiklasFalk skrev:
Hur flinka kamerorna är när det gäller NTSC på video in lär bli svårt att ta reda på eftersom få testar det (och vem litar på tillverkaren).

ok! får helt enkelt kolla i min manual om jag kan ta NTSC. Men vad menar du med "lita på tillverkaren" kan utrustningen dvs DV-kameran flippa ur och gå sönder?

Här sen Nov 2002

Vad jag vet så är det inte ens samma band i NTSC-kameror...

BMW 330i -05
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Kul grej!
Tittade som allra hastigast på reklamfilmsnutten.
Lite trist med de två termometerskalorna. (Samma "skala" längs och tvärs?)
Hade kanske varit bättre med en punkt som flyttar sig på en överlagrad "grid" . Typ traction circle.

Rice and shine
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Martin L skrev:
NiklasFalk skrev:
Hur flinka kamerorna är när det gäller NTSC på video in lär bli svårt att ta reda på eftersom få testar det (och vem litar på tillverkaren).

ok! får helt enkelt kolla i min manual om jag kan ta NTSC. Men vad menar du med "lita på tillverkaren" kan utrustningen dvs DV-kameran flippa ur och gå sönder?
Det brukar stå så vackert i specarna men det finns alltid nåt undantag/specialfall. Ofta märker man det när öppetköpet gått ut.

Rent generellt var det synd att den inte hade ingångar för externa sensorer. Att kunna kombinera två värden till en punkt på en grid hade ju varit riktigt vackert .

När kommer Gtech Pro med videooverlay, öppet sensorinterface och loggning på minneskort? Naturligtvis till samma eller lägre pris än idag .

Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Ang. NTSC, fick detta svar av ett "proffs."

"Finns converter eller så kör man det på en NTSC kamera (Billig från USA och sedan kan man tanka in det via Firewire och ändra format då !"

Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Erik B skrev:
Ang. NTSC, fick detta svar av ett "proffs."

"Finns converter eller så kör man det på en NTSC kamera (Billig från USA och sedan kan man tanka in det via Firewire och ändra format då !"
USAkamera är nog den absolut billigaste lösningen. Nu är ju dollarn låg och förhoppningsvis försvinner "tullarna" snart (vet inte om de gällde elektronik). Köp hela klabbet som NTSC. Det kan ju även vara så att det finns Svideo in på billigare modeller där.

Allmänt banåkaforum
1260 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande