Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 6686 besök totalt |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vad hade ni valt för banbil/weekendbil?
Som rubriken lyder, vad hade ni valt för banbil/weekendbil av följande svarsalternativ? Eller har ni kanske något eget alternativ?? Visst kan det vara skönt att drömma lite en torsdagskväll i vinter mörkret ![]() _________________ mvh Philip Lundh |
om man måste ha en gatbil för att åka bana med så är ju valet enkelt..... Dauer 962
![]() |
Åhå, så tråkigt ![]() Lotus 340R dårå........ |
Av de givna i pollen...
Jag är inte så lite nyfiken på Noblen, så den får min röst. ![]() Fast jag är böjd att hålla med Lennart, Exigen nog är schysstare egentligen. ![]() |
Hjärtat säger CSL, hjärnan GT3 och en total outsider skulle vara Exige eller ännu hellre 340R...
Nä, det får nog bli en Lotus trots allt. För eftersom CSL:en inte är exakt som jag vill ha den och jag inte vill/kan häda med en Porsche ![]() ![]() Men oj vad jag kommer sakna ljudet i den raka sexan varje gång jag startar Lotusen... ![]() Skulle man höjt insattsen till en GT3 RS skulle jag fått verkliga problem att välja. Då hade den nog valts för att jag är nyfiken på den. |
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
Aaahhh, ja!!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Fast av alternativen är 996 Turbo given, absolut mest användbar som weekendbil efter BMW (men BMW är ju en familjebil *duckar*) och skäms knappast(!!) på bana. |
Vänta nu här, det där är ju två helt olika saker!
![]() Bästa banbil, tja, det måste ju vara min Alfa. och bästa weekendbil, det är min Alfa. ![]() |
Finns ju bara en bil i listan som verkligen funkar på båda bana och som weekendbil om man med weekendbilen även skall kunna ta lite längre turer. Det råkar vara den bilen som är snabbast på Ringen också.
![]() ![]() De andra är antingen bra på bana eller bra som weekendbilar. |
Bra val ![]() ![]() Noble verkar vara en riktig leksak ju!! Klart man vill ha den ![]() _________________ Rachid Rachid |
Tyvärr faller ingen av dom inom rimlig gräns för mig ![]() Banbil vet jag precis vad det är, men vad menar man igentligen med weekendbil? Dels läser jag in lite av engelska trackday car, och dels tolkar jag det som bil att åka på minisemester eller lång utflykt i, två helt olika tolkningar alltså _________________ Pär Hylander |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 6686 besök totalt |