Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 9363 besök totalt |
Hyra biltransportsläp i Göteborg.
Måste hyra ett biltransportsläp i närheten av Göteborg from Lördag em till Tisdag morgon. Vill helst köra lagligt med B-kort vilket betyder max 1480kg men allt av intresse. Några tips??? _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
Det ligger ett företag på Gustav Dahlensgatan (Hjalmar Brantingsplatsen/Backaplan området). En grusplan med massor av släpvagnar och en sunkig lokal som stinker mögel. Vet tyvärr inte namnet men det är något i stil med släpvagnscenter...
Nåväl, de har låga priser och tre olika biltrailers. Har för mig att de har ett 1800, ett 1500 och ett 1300 men du kan ju kolla. Jag har haft 1500 kg släpet flera gånger. Ser ruskigt sunkigt ut men har inte svikit trots resor på över 100 mil. Sen har även Statoil vid Åbromotet två släp, det är nog ett 1300 och ett 1800 men de är dyrare. _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||
Inte illa att det öht går att hyra vagnar som man får lasta. Hos oss finns det stora boggievagnar att hyra men dom är nedviktade till 800 kg ![]() ![]() _________________ Pär Hylander |
||
Släpvagnscenter AB
Tel. 031-22 81 45 Gustaf Dahlénsg. 5, Box 8970, 40274 GÖTEBORG Där hyr jag alltid släp, klart billigast om man inte är ute efter att "stila" med släpets standard, kolla dock att allt fungerar bara, hännt ett par ggr att man fått byta säkerhetswiren på plats innan man åkt med dom släpen. ![]() _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||
De gånger deras öppettider inte passat mig har de "prutat" priset så det gick jämnt ut. Vet inte om det var ren tur och han bara var på gott humör den dagen eller? Kan vara värt ett försök i alla fall.
Min erfarenhet är dock att ska man ha släpet längre än bara några få timmar blir de mycket billigare även om man måste ta en dygnshyra extra. Ring runt och kolla priser helt enkelt! Man, som sagt, man får vara medveten om att släpen inte är i utställningsskick hos Släpvagnscenter (fast det är de sällan på mackarna heller). _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||
Hmmm, är det min hjärna som inte får ihop ditt resonemang LR?? Man vet vilka tider dom har öppet LR hur?? Jaja billiga är dom o jag har aldrig åkt på nånn extrahyra, man får väl helt enkelt plannera lite men för vissa i Gbg funkar inte det, det VET jag av erfarenhet genom mitt yrke som spårvagnsförare i den stan........... ![]() _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||
Hittade släpvagn vid Säve mittemot inomhus-gokarten. 750kr från Lördag em till Tisdag morgon.
110mil i Tyskland blev det varav 60mil med en Mazda Miata på släpet och en frustrerad arbetskamrat som körde genom Tysklad i sin nyinhandlade SLK 320 i 80-90km/h. _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||
|
||
140hk -99 Skapligt bruksskick. Bra servicehistorik och 9000mil. Hardtop. En dålig och riktad fälg så jag behöver en ny originalfälg. Kan inte skriva vad jag skall ha den till då det bruksområdet är förbjudet här ![]() _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||
Nu väcker jag FSNs riktigt gamla tråd till liv igen.
Är det någon som har koll på den senaste utvecklingen på biltransportssläps-uthyrningsmarknaden i Göteborg. Släpvagnscenter har flyttat, vart vet jag inte. Vilka andra har biltransportsläp nu för tiden och vilka har rimliga priser? Bilen jag vill lasta är lätt, knappt 700 kilo, så i mitt fall lär ett 1300 kg släp räcka. Den tilltänkta dragbilen får dock dra max 1500 med B-kort (vilket jag har). _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||
Holmkvists komfortvagnar tror jag var det billigaste jag hittade i Gbg för att hyra en kortare tid.
Skulle man hyra längre tid fanns det nån snubbe bortåt landvetter som hade vagnar till riktigt bra pris om man ville ha ett par dagar eller mer ![]() Släpvagnscenter har jag inte en enda bra erfarenhet av. Totalt inflexibla gällande alla tider, dyrare än genomsnitt och kan inte garantera en bokning förrän max 2 dagar innan var det sist jag försökte hyra av dem. ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||
Själv skulle jag väl kanske behöva ett dygn. Ska åka en bit (ca 80 mil lär det väl bli tur och retur). Fler tips? _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||
Holmqvist Komfortvagnar - Göteborg
Tel. 0705-73 28 22 Kongahällav. Högåsa, 42363 TORSLANDA Sist jag hyrde så hyrde jag över från eftermiddag->morgon... blev billigare ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||
Vet att Struve hyrde där för 2-3 veckor sedan iaf så om de inte dött ut sen dess?!? _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||
Släpvagnscenter har flyttat till Tuve Kyrkv. 200 i Säve. _________________ Björn Stenberg |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 9363 besök totalt |