Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1281 besök totalt |
Dårar vi minns - Slitz rankar galnaste F1 förarna
Slitz topplista över historiens mest galna F1 förare Plats 10 Eddie Irvine Irland (1965-) Plats 9 Niki Lauda Österrike (1949-) Plats 8 Gilles Villeneuve Kanada (1950-1982) Plats 7 Nelson Piquet Brasilien (1952-) Plats 6 Alfonso De Portago England (1928-1957) Plats 5 Juan-Manuel Fangio Argentina (1911-1995) Plats 4 Gerhard Berger Tyskland (1959-) Plats 3 Tazio Nuvolari Italien (1892-1929) Hans kärra, en MG K3 Magnette, hade försetts med nya bromsar. Och efter en fullständigt dominant seger frågade en jorunalist om vad han gillade de nya bromsarna. Nuvolari lät meddela att han inte visste, för han hade inte använt bromsarna under hela loppet. ![]() Plats 2 Innes Ireland Skottland (1930-1993) Plats 1 James Hunt Storbriannien (1947-1993) Här har dom en schysst bild jag ska scanna in senare när han sitter med en cigg i ena handen, en öl i andra och en brud bredvid sig, kan kanske också scanna hela artikeln, helt klart kul läsning =) En annan kul anektot Vittorio Brambilla, "gorillan från Monza", är en annan lustig pajsar. Han vann bara en tävling i hela sin karriär, han blev så till sig av lycka att han lyfte armarna i skyn efter målgång, varpå hans bil kraschade in i en vägg. Återkommer med lite bilder och sånt senare när jag kommit hem ![]() |
||||||
Undra vad de de haft för urvalskriterium? Tazio var ju knappast galen, han körde fortare än de andra för att han visste precis vad han sysslade med. Samma Fangio.
Eftersom det är Slitz kanske de går efter vem som satt på flest brudar? och då vinner ju James Hunt, men gamle Villeneuve skulle bytas ut mot sonen. JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||||
Svårt o säga vad dom har för urvalskriterium, som sagt kan jag scanna in hela artikeln vid tillfälle, Tazio tar dom till exempel när han låg skadad på skjukhus, smet till banan i taxi för att sen ställa upp i reservbilen, han ska tydligen kört nått motorcykellopp med två gipsade ben osv..
|
||||||
Alla listor som behandlar galna f1 förare oavsett kriterium
har fel om de utelämnar Stefan Bellof En kille som iofs i ett sportvagnsrace kör ihjäl sig i ett omkörningsförsök i eau rouge saknar ngt viktigt. Han hade bara ett läge fullt ös. "" Stefan had found that Brun's Porsches weren't in the same league as the works machines, but had still partnered Thierry Boutsen to a fine third in the season opener at Mugello. Then results tailed off somewhat. However, come the Spa 1000kms Bellof felt that the driver's track nature of the circuit gave him a chance. Coming up Eau Rouge, he tried to force his car past the works machine of Mass. The Porsches touched, and were thrown into the barriers. Stefan died instantly, a talent which shone brightly whatever he drove. "" _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||||
Nuvolari vann sista tävling (Mounte Pillegrino) 1950.... ![]()
Ett lopp han förövrigt vann!! ![]() Vidare Nuvolari-fakta: 1931 vann han på Nurburgring med "gas-benet" helt i gips! Han ligger begraven sin hemstad i Italien, med sig i graven har han sin hjälm, en guldsköldpadda (hans maskot) och hans Alfa-ratt. _________________ /Markus Lefors Mx5 NB -99 Standard Cup |
||||||
Rätta mig om jag har fel, men var det inte Jacky Ickx han försökte köra om? ![]() ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Mycket möjligt Skall kolla källorna .Men den unge Stefan kan nog kört om Jacky året innan på samma ställe _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||||
Käs gärna Innes Irelands biografi "All arms and elbows" om ni kommer över den. Lätläst och jäkligt kul om en tid som aldrig kommer tillbaka. Själv handlade jag min ifrån www.chaters.co.uk (ruineringsvarning härmed utfärdad om du gillar motorböcker)
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Har också fått för mig att det var Ickx han försökte köra om.
Citat från www.grandprix.com.
Citat från www.stefanbellof.de. _________________ Anders Dauner |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1281 besök totalt |