| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
360° Schwedenkreuz
|
2115 besök totalt |
|
360° Schwedenkreuz
http://hatzenbach.free.fr/mov/964-360.wmv Inte konstigt att man hör en ljudlig suck av lättnad men att motorbromsa på det sättet där känns som ett
_________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||
|
Kännde att jag måste titta en gång till! otroligt!! Har själv sett en bil bli helt skrotade just där och det live när jag körde. Den bilen körde av lite tidigare och studdsade mellan räckena och slutade inte förens nere vid bron (efter högern ner mot rävgrytet) Jag undrar hur många som kört av just där och klarat sig från att kvadda bilen? Inte många gissar jag.
_________________ Mvh/Göte Sjögren |
||
|
Någon som har lust att förklara lite mer ingående varför det gick sådär, för mig som aldrig kört på ringen? Verkar ju inte som han släpper av mycket alls på gasen men ändå släppte baken väldigt fort. Bilen måste hursomhelst varit utrustad med hästsko och fyrklöver.
|
||
|
|
||
|
De sjuka i denna innerkurvan är att det är inget "gupp" som alla tror UTAN en
pytteliten skarv av asfalt som orsakar detta gång på gång
Efter min 40°vinkel på bilen med två hjul i luften och man bara ser asfalt genom sidorutan så kör man heldre 2m längre ut nästa gång man kommer ner till samma parti och liittee saktare för att vara på den säkra sidan (inte räcket)
_________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
|
Det finns en beskrivning från piloten här
_________________ Kees van Holland 997 GT3 några BMW-Alpina |
||
|
|
||
Thanks for sharing your experince!
Schwedenkreuz is one of my three "horror-turns" around the ring. During the latest visit in september I tried to "work through" my three mental curves. In this exercise i didn't have my "preffered tool". I was in a rental car and that may have hampered me a bit. (My "preffered tool" had died on the autobahn.) Anyway, at Schwedenkreuz I failed to "work it through" and chickened out as usual. Since I've seen your clip (and it will not fade from memory) I will probably do the same next year...
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||
![]() |
Bilder o videos
360° Schwedenkreuz
|
2115 besök totalt |