Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Hittade några bilder på mina gamla CR-X - inte den blåa
1, 2, 3   >>
3 besök senaste veckan (3790 totalt)
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929


Trådstartare
Hittade några bilder på mina gamla CR-X - inte den blåa

http://hem.passagen.se/supermotardracing/sid12.htm

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Stefan Sager
Gislaved, Jönköpings Län
Här sen Mar 2004
Inlägg: 100



Den verkar ha fallit offer för styling...

_________________

Stefan Sager
Citera
Niklas
Ljungby
Här sen Mar 2004
Inlägg: 543



varför verkar alla hondor få en 5" varvräknare när de har en alldeles utmärkt fungerande orginal kvar i bilen och ej höjt varvstopp? ok om man varvar mer än orginal och mätaren inte räcker. men är det bara shiftlight man vill ha så förstår jag inte... då är det ju bara extravikt och bling.

annars var den helt ok, även om jag skulle föredragit den utan dekaler.

_________________
/Niklas Holmlöv
Mx5 turbo
Citera
Zolektric

Här sen Maj 2004
Inlägg: 973



håller med Niklas...och sen en sån vinge på framhjulsdriven bil? hmmm....

_________________
Björn Hansson
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Zolektric skrev:
håller med Niklas...och sen en sån vinge på framhjulsdriven bil? hmmm....


Varför skulle det vara fel med vingar bak på framhjulsdrivna bilar?
Att just välja en Air Force är nog mkt bra. Den funkar...

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3886



Andreas Lidström skrev:
Zolektric skrev:
håller med Niklas...och sen en sån vinge på framhjulsdriven bil? hmmm....

Varför skulle det vara fel med vingar bak på framhjulsdrivna bilar?
Att just välja en Air Force är nog mkt bra. Den funkar...

Mest att problemet brukar vara understyrning. Jag är ingen fena på aerodyna-mek men gissar att en effektiv vinge på bakluckan inte rättar till det problemet?

/Mangan

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Allt handlar som vanligt om ballans. Såväl mekaniks grepp som aerodynamiskt.
Man måste helt enkelt följa upp med ngt motsvarande fram oxå i de flesta fall.

Våran långloppa var normalt "ganska" understyrd men under bron på Kullen så skulle det ha varit trevligt med en liten vinge på luckan bak då 9-3:an har ganska mkt lyftkrafter bak i högre farter.

Ballans, ballans, ballans!!!

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Johan Mähler
Sollefteå
Här sen Mar 2004
Inlägg: 678



CRX:erna har väl just ingen vikt alls där bak så en vinge ska visst vara ganska tacksamt

_________________
Vh, Johan Mähler - Compello.se
Honda S2000
Citera
Niklas
Ljungby
Här sen Mar 2004
Inlägg: 543



samma med 205 (onödig info)

_________________
/Niklas Holmlöv
Mx5 turbo
Citera
Zolektric

Här sen Maj 2004
Inlägg: 973



jag tänkte mest på att men ser framhjulsdrivna bilar med en flygplansvinge där bra. men med tanke på down-forcen så kan det inte vara roligt att göra dom över 80 km/h. även om denna vingen inte var gigantist så tycker jag inte om dom

_________________
Björn Hansson
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929


Trådstartare
1,14 på ring knutstorp med slitna Pirelli P-Zero 215/40-17 med orginal motor.

vad säger det då? - Någon positiv kommentar kanske ? ( )

AutOMeter räknaren visar exakt varvtal - det gör inte orginalräknaren.

1600cc & 7800 varv = 124 hk...

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Kunta-Pinto!
Klippan
Här sen Maj 2004
Inlägg: 144



KristianAE86 skrev:
1,14 på ring knutstorp med slitna Pirelli P-Zero 215/40-17 med orginal motor.

vad säger det då? - Någon positiv kommentar kanske ? ( )

AutOMeter räknaren visar exakt varvtal - det gör inte orginalräknaren.

1600cc & 7800 varv = 124 hk...



Du måste vara en fena på att köra bil med den varvtiden och dem förutsättningarna, den varvtiden låter i mina öron lita saltad eller? .

_________________
Jim Svensson
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929


Trådstartare
Kunta-Pinto! skrev:
KristianAE86 skrev:
1,14 på ring knutstorp med slitna Pirelli P-Zero 215/40-17 med orginal motor.

vad säger det då? - Någon positiv kommentar kanske ? ( )

AutOMeter räknaren visar exakt varvtal - det gör inte orginalräknaren.

1600cc & 7800 varv = 124 hk...



Du måste vara en fena på att köra bil med den varvtiden och dem förutsättningarna, den varvtiden låter i mina öron lita saltad eller? .


Har ingen anledning att "salta" som du säger.

& ja, jag kan köra bil

fanns på film förr... vet ej om den finns kvar dock. - kan se efte om det videobandet finns kvar hos polaren.

Var på BILSPORT's - en dag racerbanan 1999.

Vart klockat iofs med mobiltelefon - men det kan ändå inte slå på mera än 1 sek.

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929


Trådstartare
Kan tillägga att denna "skapelsen" gick Kinnekulle på 1.08

med formel Ford slicks iofs...

http://hem.passagen.se/supermotardracing

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Alexi Törnqvist
Sigtuna
Här sen Nov 2003
Inlägg: 967



Jag kommer ihåg något filmklipp jag såg för länge sedan när Kristian körde någon konbana med sin Toyota, och enligt min bedömning är det inte tomt skryt att karln kan köra bil. Jag blev i varje fall rätt imponerad. thumbs up
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929


Trådstartare
Alexi Törnqvist skrev:
Jag kommer ihåg något filmklipp jag såg för länge sedan när Kristian körde någon konbana med sin Toyota, och enligt min bedömning är det inte tomt skryt att karln kan köra bil. Jag blev i varje fall rätt imponerad. thumbs up


TACK - mkt snällt sagt Alexi.

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Gustav Sundberg
Överboda, Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1309



Vad folk retas med dig...
Även om jag inte heller hade monterat flygplansvinge och jättestor varvräknare så spelar väl inte det nån roll..
Alla gör som dom vill, och gör man som man vill så har man roligast oxå!
Du verkar ju ha lagt ner väldigt mycket möda och energi på dina bilar, något som många andra inte gör.

Näe, tacka vet jag att gå sina egna vägar och göra som man själv vill.
Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2749



KristianAE86 skrev:
Kunta-Pinto! skrev:
KristianAE86 skrev:
1,14 på ring knutstorp med slitna Pirelli P-Zero 215/40-17 med orginal motor.

vad säger det då? - Någon positiv kommentar kanske ? ( )

AutOMeter räknaren visar exakt varvtal - det gör inte orginalräknaren.

1600cc & 7800 varv = 124 hk...



Du måste vara en fena på att köra bil med den varvtiden och dem förutsättningarna, den varvtiden låter i mina öron lita saltad eller? .


Har ingen anledning att "salta" som du säger.

& ja, jag kan köra bil

fanns på film förr... vet ej om den finns kvar dock. - kan se efte om det videobandet finns kvar hos polaren.

Var på BILSPORT's - en dag racerbanan 1999.

Vart klockat iofs med mobiltelefon - men det kan ändå inte slå på mera än 1 sek.


Öh, Jo! Att snacka varvtider utan att ha fått dem med laptimer eller transponder är helt menlöst, Har hört de mest imponerande tider av "mobilklockarligan" som vid närmre granskning slog både 1 och 2 sekunder mot vad laptimern sa...

Sen kommer automatiskt nästa fråga: 1,14 vaddå? 1,14,00 eller 1,14,99..

En tredje fråga: Vad väger en sån bil?

_________________
Rikard Ahlin
Citera
Niklas
Ljungby
Här sen Mar 2004
Inlägg: 543



visst bråkas vi, men det hör väl till när en "titta på min kärra"-tråd hamnar någon annanstans än under "våra banåkabilar"

det är inget illa ment, så jag hoppas att Kristian inte tar illa upp, och han hade ju faktiskt en anledning till varvräknaren, honda klarade ju inte av att bygga en fungerande från början

även jag har sett kristian spaka bil, han vet vad han gör, oavsett om det går framåt eller på tvären.

_________________
/Niklas Holmlöv
Mx5 turbo
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929


Trådstartare
Rikard Ahlin skrev:

Öh, Jo! Att snacka varvtider utan att ha fått dem med laptimer eller transponder är helt menlöst, Har hört de mest imponerande tider av "mobilklockarligan" som vid närmre granskning slog både 1 och 2 sekunder mot vad laptimern sa...

Sen kommer automatiskt nästa fråga: 1,14 vaddå? 1,14,00 eller 1,14,99..

En tredje fråga: Vad väger en sån bil?


- det vet jag ej alls.
men man kan ju klocka det på filmen från TV'n om han hittar bandet.

men oavsett om det är 1.14.00 eller 1,15,50 så är det snabbt

980 kg tror jag det är en CR-X -89 väger + större & tyngre hjul.

1000 jämt kanke ?

K

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929


Trådstartare
Gustav Sundberg skrev:
Vad folk retas med dig...
Även om jag inte heller hade monterat flygplansvinge och jättestor varvräknare så spelar väl inte det nån roll..
Alla gör som dom vill, och gör man som man vill så har man roligast oxå!
Du verkar ju ha lagt ner väldigt mycket möda och energi på dina bilar, något som många andra inte gör.

Näe, tacka vet jag att gå sina egna vägar och göra som man själv vill.


tackar & bugar

- kan säga att när BILSPORT allra första gången publicerade ett reportage om det amerikanska
FWD dragracing cirkusen så hade Jag redan "byggt/stylat" min bil på det sättet.
Jag var alltså först 1999 att bygga på det sättet.

Att jag sedan blev tvåa på en dag på strippen med denna bilen & slog ut ett flertal
starkare/snabbare gjorde ju inte saken sämre direkt.


observera framdäcken - Formel Ford regndäck



k

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Bilder o videos
Hittade några bilder på mina gamla CR-X - inte den blåa
1, 2, 3   >>
3 besök senaste veckan (3790 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande