| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Hittade några bilder på mina gamla CR-X - inte den blåa
|
3 besök senaste veckan (3790 totalt) |
|
http://hem.passagen.se/supermotardra _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
|
varför verkar alla hondor få en 5" varvräknare när de har en alldeles utmärkt fungerande orginal kvar i bilen och ej höjt varvstopp? ok om man varvar mer än orginal och mätaren inte räcker. men är det bara shiftlight man vill ha så förstår jag inte... då är det ju bara extravikt och bling.
annars var den helt ok, även om jag skulle föredragit den utan dekaler. _________________ /Niklas Holmlöv Mx5 turbo |
||||||
Varför skulle det vara fel med vingar bak på framhjulsdrivna bilar? Att just välja en Air Force är nog mkt bra. Den funkar... |
||||||
Mest att problemet brukar vara understyrning. Jag är ingen fena på aerodyna-mek men gissar att en effektiv vinge på bakluckan inte rättar till det problemet?
/Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||||
|
Allt handlar som vanligt om ballans. Såväl mekaniks grepp som aerodynamiskt.
Man måste helt enkelt följa upp med ngt motsvarande fram oxå i de flesta fall. Våran långloppa var normalt "ganska" understyrd men under bron på Kullen så skulle det ha varit trevligt med en liten vinge på luckan bak då 9-3:an har ganska mkt lyftkrafter bak i högre farter. Ballans, ballans, ballans!!!
|
||||||
|
jag tänkte mest på att men ser framhjulsdrivna bilar med en flygplansvinge där bra. men med tanke på down-forcen så kan det inte vara roligt att göra dom över 80 km/h. även om denna vingen inte var gigantist så tycker jag inte om dom
_________________ Björn Hansson |
||||||
|
1,14 på ring knutstorp med slitna Pirelli P-Zero 215/40-17 med orginal motor.
vad säger det då? - Någon positiv kommentar kanske ? ( )
AutOMeter räknaren visar exakt varvtal - det gör inte orginalräknaren. 1600cc & 7800 varv = 124 hk... _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
Du måste vara en fena på att köra bil med den varvtiden och dem förutsättningarna, den varvtiden låter i mina öron lita saltad eller? .
_________________ Jim Svensson |
||||||
Har ingen anledning att "salta" som du säger. & ja, jag kan köra bil
fanns på film förr... vet ej om den finns kvar dock. - kan se efte om det videobandet finns kvar hos polaren. Var på BILSPORT's - en dag racerbanan 1999. Vart klockat iofs med mobiltelefon - men det kan ändå inte slå på mera än 1 sek. _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
|
Kan tillägga att denna "skapelsen" gick Kinnekulle på 1.08
med formel Ford slicks iofs...
http://hem.passagen.se/supermotardra _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
TACK - mkt snällt sagt Alexi.
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
|
Vad folk retas med dig...
Även om jag inte heller hade monterat flygplansvinge och jättestor varvräknare så spelar väl inte det nån roll.. Alla gör som dom vill, och gör man som man vill så har man roligast oxå! Du verkar ju ha lagt ner väldigt mycket möda och energi på dina bilar, något som många andra inte gör. Näe, tacka vet jag att gå sina egna vägar och göra som man själv vill. |
||||||
Öh, Jo! Att snacka varvtider utan att ha fått dem med laptimer eller transponder är helt menlöst, Har hört de mest imponerande tider av "mobilklockarligan" som vid närmre granskning slog både 1 och 2 sekunder mot vad laptimern sa...
Sen kommer automatiskt nästa fråga: 1,14 vaddå? 1,14,00 eller 1,14,99..
En tredje fråga: Vad väger en sån bil? _________________ Rikard Ahlin |
||||||
|
visst bråkas vi, men det hör väl till när en "titta på min kärra"-tråd hamnar någon annanstans än under "våra banåkabilar"
det är inget illa ment, så jag hoppas att Kristian inte tar illa upp, och han hade ju faktiskt en anledning till varvräknaren, honda klarade ju inte av att bygga en fungerande från början
även jag har sett kristian spaka bil, han vet vad han gör, oavsett om det går framåt eller på tvären. _________________ /Niklas Holmlöv Mx5 turbo |
||||||
- det vet jag ej alls.
men man kan ju klocka det på filmen från TV'n om han hittar bandet.
men oavsett om det är 1.14.00 eller 1,15,50 så är det snabbt
980 kg tror jag det är en CR-X -89 väger + större & tyngre hjul. 1000 jämt kanke ? K _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
tackar & bugar - kan säga att när BILSPORT allra första gången publicerade ett reportage om det amerikanska FWD dragracing cirkusen så hade Jag redan "byggt/stylat" min bil på det sättet.
Jag var alltså först 1999 att bygga på det sättet. Att jag sedan blev tvåa på en dag på strippen med denna bilen & slog ut ett flertal starkare/snabbare gjorde ju inte saken sämre direkt.
observera framdäcken - Formel Ford regndäck
k _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
![]() |
Bilder o videos
|
3 besök senaste veckan (3790 totalt) |