Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1427 besök totalt |
Rörramsfront!
Håller på att bygga mig en Datsun 240Z. Tänkte försöka få den så lätt å stark som möjligt, å då tänkte jag ersätta fronten (förutom original ramskenor) med en rörkonstruktion. Original är det Mc P med fjäderbenstorn, vad säger BP om att ersätta dessa med rör? En bur får väl inte gå längre fram än till framaxeln, hur blir det då med rören till/från fjäderbenstornen. Har sökt lite här å på andra ställen, men inte fått nån klarhet i hur det är. Bilen är en -73:a om det spelar nån roll. _________________ Roger Näslund Datsun 240Z -73 Blivande banbil Datsun 280ZX -80 Sommarbil Ford Probe GT -93 Såld |
Det blir nog en turbomatad 4:a (i stället för original 6:a) annan låda å annan/ombyggd bakaxel, så det är inga problem.
Lär bli bättre bromsar oxå (trummor bak original). _________________ Roger Näslund Datsun 240Z -73 Blivande banbil Datsun 280ZX -80 Sommarbil Ford Probe GT -93 Såld |
Gustafs kompis Thomas har gjort så på sin Capri,och jag har också planer på att göra lika på en av mina Capris.Båda reggas(Thomas är redan reggad) dock som ombyggt fordon och behåller Mc Pherson-benen.
Kolla här: http://raceinorr.com/~maverick/ Matte _________________ Mattias Forsberg ------------------- Capri 2,9 i TURBO |
Ingen som har lite bilder på rörfront med dubbla A'n?
Har letat flitigt men det är svårt att hitta nått vettigt tycker jag.. |
Hej
Jag kan bekräfta att ombyggnaden i princip inte är något problem, förutsatt att man reggar som ombyggt fordon. Det man ska tänka på är var rören ansluter mot karossen, det ska ju vara i punkter som kan ta upp lasterna ordentligt. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1427 besök totalt |