Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Ferrari 575M GTC
<<   1, 2
3537 besök totalt
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Grotesk och grymt vacker thumbs up

_________________

--VVTS--
Citera
Peter Gutniak
Stockholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 364



Flämt...sluta....sluta....Batteriet....pallar.....inte.....mer.....


------------- FLATLINE ---------------------







































_________________
//Peter
993 TURBO -96


www.sticka.se
www.schwedenkreuz.net
Citera
NErixon
Uppsala
Här sen Feb 2004
Inlägg: 708



Vilken skönet!
Ett av Ferraris kanske snyggaste skapelser!

_________________
Nils Erixon
Citera
Widar
Borås
Här sen Maj 2003
Inlägg: 339



Dra h-e så läcker! *ramla av stolen*

_________________
Mattias Widar
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716



och ljudet är ju HEEELT enastående på dessa fordon! Alltid när man kollade på FiA GT på Eurosport under året så hoppades man få åka med en sådan....mama mia!!

_________________
Rachid Rachid
Citera
Sportbilsentusiasten
Sverige
Här sen Mar 2004
Inlägg: 648

Namndispens
Namndispens

Rash skrev:
och ljudet är ju HEEELT enastående på dessa fordon! Alltid när man kollade på FiA GT på Eurosport under året så hoppades man få åka med en sådan....mama mia!!

Kan intyga att de låter "gött"
Fick studera en sådan i gatbilsutförande - då jag stog (först) o väntade på grönt, o då glider det upp något som låter i filen bredvid mig.
Fick ett, mycket kort, infall av att rejsa
Tusan vad den lät UNDERBART när den stack iväg!

_________________
Jan Å
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Ajden skrev:
Lite funderingar kring luftutsläppen, räcker dom uppe på huven till för att få ur all luft ur motorummet, som kommer in via fronten? Vill inte släppa ut någon luft underbilen. Skulle passa bra med sånna på min bil, har ett scoop i mitten redan för att ta in luft till motorn, som igentligen var gjord för att motorn ska få plats överhuvet taget. Så jag kan tyvärr inte släppa ut luften direkt bakom kylaren.

Luftutsläppen bakom framhjulen borde det inte gå att använda dom som vakuminjektorer som drar ut luften ur motorummet, med hjälp av luften som kommer från hjulhusen? Bara lite funderingar som jag har, vad tror ni?


Lite halvt OT-svar:

Alla hål du ser är inte för evakuering av motorrummet isig, som du även påpekar tror jag.
Men genom att väla form (rätt konicitet) och placering för luftintagen (högtrycksområden) och utsläpp(lågtrycksområden) så kan du tom öka på luftflödet så du kan använda mindre intag/utsläpp/kylare.

Sa det ngt egentligen...
Du får gärna fråga mer annars. Även om jag är snudd lekman på aerodynamik...

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Ajden
Klippan
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2374



Andreas Lidström skrev:
Ajden skrev:
Lite funderingar kring luftutsläppen, räcker dom uppe på huven till för att få ur all luft ur motorummet, som kommer in via fronten? Vill inte släppa ut någon luft underbilen. Skulle passa bra med sånna på min bil, har ett scoop i mitten redan för att ta in luft till motorn, som igentligen var gjord för att motorn ska få plats överhuvet taget. Så jag kan tyvärr inte släppa ut luften direkt bakom kylaren.

Luftutsläppen bakom framhjulen borde det inte gå att använda dom som vakuminjektorer som drar ut luften ur motorummet, med hjälp av luften som kommer från hjulhusen? Bara lite funderingar som jag har, vad tror ni?


Lite halvt OT-svar:

Alla hål du ser är inte för evakuering av motorrummet isig, som du även påpekar tror jag.
Men genom att väla form (rätt konicitet) och placering för luftintagen (högtrycksområden) och utsläpp(lågtrycksområden) så kan du tom öka på luftflödet så du kan använda mindre intag/utsläpp/kylare.

Sa det ngt egentligen...
Du får gärna fråga mer annars. Även om jag är snudd lekman på aerodynamik...



Tackar! Jo det sa lite granna iaf, hadde jätt upp med att få något svar i den här tråden igenligen så jag startade en egen, så efter lite fynderingar så kom vi fram till vart och hur jag skulle plasera mina luftutsläpp. Så på fredag ska jag börja kapa i fronten.
Citera
Joni
Lund
Här sen Mar 2004
Inlägg: 292



Sportbilsentusiasten skrev:
Rash skrev:
och ljudet är ju HEEELT enastående på dessa fordon! Alltid när man kollade på FiA GT på Eurosport under året så hoppades man få åka med en sådan....mama mia!!

Kan intyga att de låter "gött"
Fick studera en sådan i gatbilsutförande - då jag stog (först) o väntade på grönt, o då glider det upp något som låter i filen bredvid mig.
Fick ett, mycket kort, infall av att rejsa
Tusan vad den lät UNDERBART när den stack iväg!
om vi ska snacka om låta gött så måste jag bara berätta om när jag körde EM kval på SPA. Heheee det låter rätt bra när porscharna drar förbi på rakan. Inte vacker men låter mycket det vill jag låva att det gör. Tittade en gång utan att hålla för öronen och sen förstod jag att jag skulle nog vara ganska döv ifall jag fortsatte så. Jäääädrar vad det brölar

_________________
Jonatan Hertzberg
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Bild 2 ser ut som Kinnekulle, ner under bron.

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Johan Meissner
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 1019



superMOG skrev:
NiklasFalk skrev:
Är det bara kameravinkeln som gört det eller är den röda ännu bredare

-Många överviktiga personer klär ju sig i svart för att bli smalare..., synvilla gissar jag på mao.

Någon som vet om den har tävlat redan 575M GTCn, eller blir det nästa år tro?


De tävlade med 575'an i år, lika så 550'n.

Fortfarande är 550'n snabbare än 575'an i racetrim.

_________________
Johan Meissner
Citera
Widar
Borås
Här sen Maj 2003
Inlägg: 339



Erik B skrev:
Bild 2 ser ut som Kinnekulle, ner under bron.
Haha, jo det gjorde det allt, många likheter!

Vad är det för bana förresten?

_________________
Mattias Widar
Citera
Johan Meissner
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 1019



Widar skrev:
Erik B skrev:
Bild 2 ser ut som Kinnekulle, ner under bron.
Haha, jo det gjorde det allt, många likheter!

Vad är det för bana förresten?


Det är väl Ferraris testbana, Fiorano.

_________________
Johan Meissner
Citera
Widar
Borås
Här sen Maj 2003
Inlägg: 339



Johan Meissner skrev:
Widar skrev:
Erik B skrev:
Bild 2 ser ut som Kinnekulle, ner under bron.
Haha, jo det gjorde det allt, många likheter!

Vad är det för bana förresten?


Det är väl Ferraris testbana, Fiorano.
Ahh, jo det verkar rimligt.

_________________
Mattias Widar
Citera
superMOG
Brämhult
Här sen Aug 2004
Inlägg: 596



Johan Meissner skrev:
De tävlade med 575'an i år, lika så 550'n.

Fortfarande är 550'n snabbare än 575'an i racetrim.


-Ni som inte orkar med fler bilder, stoppa här

En krigsmålad...

...notera bakskärmarna utrustade 'louvres' (vet inte vad det heter på svenska) för att lättare kunna inspektera bakdäcken och fler 'turning vanes' i diffusorn.

Framifrån


F-låt om jag smutsar ner tråden med denna bilden, men två sånna här (Maserati MC12) kom 1a och 2a i sista racet i Zhuhai (550 Maranello-bilar kom 3a och 4a, och 575M GTC 5a och 6a, ett varv efter):

Maserati MC12, delar bottenplattan med Enzon tror jag, blir billigare så...

Hoppas GT-serien kommer till Anderstorp nästa år

_________________

Michael Stadig --BBDB--
Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R
Citera
Bilder o videos
Ferrari 575M GTC
<<   1, 2
3537 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande