|
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

09 Dec 2004 23:28
Stockholm
Här sen Mar 2003

09 Dec 2004 23:58
|
NErixon
Uppsala
Här sen Feb 2004

10 Dec 2004 16:26
Vilken skönet!
Ett av Ferraris kanske snyggaste skapelser!
_________________ Nils Erixon
|
Widar
Borås
Här sen Maj 2003

11 Dec 2004 17:21
Dra h-e så läcker! *ramla av stolen*
_________________ Mattias Widar
|
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004

12 Dec 2004 00:38
och ljudet är ju HEEELT enastående på dessa fordon! Alltid när man kollade på FiA GT på Eurosport under året så hoppades man få åka med en sådan....mama mia!!
_________________ Rachid Rachid
|
Sportbilsentusiasten
Sverige
Här sen Mar 2004

Namndispens
|
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

12 Dec 2004 20:18
| Ajden skrev: | Lite funderingar kring luftutsläppen, räcker dom uppe på huven till för att få ur all luft ur motorummet, som kommer in via fronten? Vill inte släppa ut någon luft underbilen. Skulle passa bra med sånna på min bil, har ett scoop i mitten redan för att ta in luft till motorn, som igentligen var gjord för att motorn ska få plats överhuvet taget. Så jag kan tyvärr inte släppa ut luften direkt bakom kylaren.
Luftutsläppen bakom framhjulen borde det inte gå att använda dom som vakuminjektorer som drar ut luften ur motorummet, med hjälp av luften som kommer från hjulhusen? Bara lite funderingar som jag har, vad tror ni? |
Lite halvt OT-svar:
Alla hål du ser är inte för evakuering av motorrummet isig, som du även påpekar tror jag.
Men genom att väla form (rätt konicitet) och placering för luftintagen (högtrycksområden) och utsläpp(lågtrycksområden) så kan du tom öka på luftflödet så du kan använda mindre intag/utsläpp/kylare.
Sa det ngt egentligen...
Du får gärna fråga mer annars. Även om jag är snudd lekman på aerodynamik...
|
Ajden
Klippan
Här sen Sep 2004

12 Dec 2004 21:09
| Andreas Lidström skrev: | | Ajden skrev: | Lite funderingar kring luftutsläppen, räcker dom uppe på huven till för att få ur all luft ur motorummet, som kommer in via fronten? Vill inte släppa ut någon luft underbilen. Skulle passa bra med sånna på min bil, har ett scoop i mitten redan för att ta in luft till motorn, som igentligen var gjord för att motorn ska få plats överhuvet taget. Så jag kan tyvärr inte släppa ut luften direkt bakom kylaren.
Luftutsläppen bakom framhjulen borde det inte gå att använda dom som vakuminjektorer som drar ut luften ur motorummet, med hjälp av luften som kommer från hjulhusen? Bara lite funderingar som jag har, vad tror ni? |
Lite halvt OT-svar:
Alla hål du ser är inte för evakuering av motorrummet isig, som du även påpekar tror jag.
Men genom att väla form (rätt konicitet) och placering för luftintagen (högtrycksområden) och utsläpp(lågtrycksområden) så kan du tom öka på luftflödet så du kan använda mindre intag/utsläpp/kylare.
Sa det ngt egentligen...
Du får gärna fråga mer annars. Även om jag är snudd lekman på aerodynamik... |
Tackar! Jo det sa lite granna iaf, hadde jätt upp med att få något svar i den här tråden igenligen så jag startade en egen, så efter lite fynderingar så kom vi fram till vart och hur jag skulle plasera mina luftutsläpp. Så på fredag ska jag börja kapa i fronten.
|
Joni
Lund
Här sen Mar 2004
_________________ Jonatan Hertzberg
|
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens

13 Dec 2004 13:13
Bild 2 ser ut som Kinnekulle, ner under bron.
_________________ Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
|
Johan Meissner
Stockholm
Här sen Jan 2004

13 Dec 2004 13:28
| superMOG skrev: | | NiklasFalk skrev: | | Är det bara kameravinkeln som gört det eller är den röda ännu bredare |
-Många överviktiga personer klär ju sig i svart för att bli smalare..., synvilla gissar jag på mao.
Någon som vet om den har tävlat redan 575M GTCn, eller blir det nästa år tro? |
De tävlade med 575'an i år, lika så 550'n.
Fortfarande är 550'n snabbare än 575'an i racetrim.
_________________ Johan Meissner
|
Widar
Borås
Här sen Maj 2003

13 Dec 2004 14:21
| Erik B skrev: | Bild 2 ser ut som Kinnekulle, ner under bron.  | Haha, jo det gjorde det allt, många likheter!
Vad är det för bana förresten?
|
Johan Meissner
Stockholm
Här sen Jan 2004

13 Dec 2004 14:23
| Widar skrev: | | Erik B skrev: | Bild 2 ser ut som Kinnekulle, ner under bron.  | Haha, jo det gjorde det allt, många likheter!
Vad är det för bana förresten? |
Det är väl Ferraris testbana, Fiorano.
_________________ Johan Meissner
|
Widar
Borås
Här sen Maj 2003

13 Dec 2004 14:24
| Johan Meissner skrev: | | Widar skrev: | | Erik B skrev: | Bild 2 ser ut som Kinnekulle, ner under bron.  | Haha, jo det gjorde det allt, många likheter!
Vad är det för bana förresten? |
Det är väl Ferraris testbana, Fiorano. | Ahh, jo det verkar rimligt.
|
superMOG
Brämhult
Här sen Aug 2004
|