Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Kontroll SVT2 20.30
1685 besök totalt
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Kontroll SVT2 20.30

Jag läste att det skulle vara något reportage om SM i bilracing ikväll. Det stod i vår lokaltidning så om det är sant vete tusan. På hemsidan stod det inget om det, bara att dom skulle testa några bilspel. Spel alltså, inga simulatorer...

Fast programmet krockar ju med Stig Petrés hemlighet på SVT1 som man inte får missa.

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004

Så här står det om programmet 20.30 i 2:an:

Panelen i kvällens Kontroll består av Jocke Bennet och Susanne Möller. Jocke kollar in strategispelet Alexander och Susanne recenserar det första spelet till Nintendo DS, Super Mario 64 DS. Därefter är det dags för båda att ta sig an Metroid Prime 2: Echoes, men först blir det en historielektion om det första Metroid.

Dessutom har Kontroll besökt världens största LAN-party, Dreamhack i Jönköping, och tittarna få se hur det gick i SM i virtuell Racing.

Ett annat virtuellt SM blir det när grabbarna i Room Service tacklar hantverkargrenarna i Eyetoy Play 2.

Niklas Berg från pr-firman Dist kommer till Kontroll för att berätta hur spelreklamen har utvecklats de senaste åren. Programledare är Alexander Hammarlöf.

Ainisse
Västerås
Här sen Dec 2004

Jodå, det pratades SimBin och GTR en kort stund. På mig lät det som att de tyckte att det viktigaste var att Arkade-läget kanske skulle blir kul. Helt klart fel personer för en bedömning!

Vargön
Här sen Feb 2003

Fel personer för bedömning av vad? Jag gissar att en bra bit över 50% av dom som köper spelet köper det just för att det är ett bra "bilspel" sen att man kan träna inför NS eller ett SPAA-besök rör nog inte de flesta i ryggen...troligtvis eftersom många av dom inte har körtkort ännu eller nånsin varit på en banträff.

Vi får nog inse att vi här på rejsa trots allt är en minoritet....
Citera
Ainisse
Västerås
Här sen Dec 2004

OK, du har både rätt och fel. SVT är ju ett sk "public service" företag och som sådan bör de bedöma saker och ting från "alla" håll. Så en professionell inställning hade ju varit att bedöma detta simuleringsspel både från en professionell sida och en "lek"sida

Örebro
Här sen Feb 2004

Hmm...missade programmet

Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004

Schumi skrev:
Hmm...missade programmet

Kontroll-sida, klicka på se programmet.

Jag missade också, körde gocart. Såg det när jag kom hem.

Citera
Björn Klang
Stockholm
Här sen Okt 2003

Man kan ju inte precis säga att SVT får GTR att se realistiskt ut för 5 öre då de genar och inte visar ett enda klipp där de inte kör på någon.

Men, men vad SVT säger om spelet gör detsamma. De seriösa spelarna kommer köpa eller har redan köpt spelet vad SVT än säger. Men klart man blir lite irriterad då man själv skulle kunna ha gjort en 10x bättre redogörelse för spelet än vad de gjorde.

Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002

Björn, jag tycker du skall maila till dem och ge din syn på saken. Såg tyvärr inte programmet själv. Men det blir vädigt trist om en marknadsledande bilsimulator svischar förbi som om det vore vilket bilspel som helst.

Westfield SE
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag tycker Alx hade en mycket bra beskrivning av ett av spelets bättre användningsområden! thumbs up

Kontroll SVT2 20.30
1685 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande