Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Bidde det något race i BMW-cupen för den här bilen i år?
2414 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

En fyrdörrars blå M3 E36.... fast tyvärr inte min. Attans kul bygge som var på BMW Sport Clubs träffar i år. Jag hörde att tanken var att köra i BMW Cup med den så småningom. Är bara lite nyfiken på hur det gått under året för ekipaget? Både om det blev race, vad som funkat bra och om det varit något problem.

Foton av Figgz:

Sleeper!

Hmmm... är nog inte en så vanlig familjebil ändå... konstig färg på bakluckans insida
och catchtank! En sån behövs i min bil osså, speciellt på Kinnekulle, Falkenberg, Anderstorp och Gelleråsen...
dvs alla långa högerböjar man kan hålla fullt i

Va sura Jessica, Alfred och Carl skulle bli när vi skulle åka och handla eller åka till landet

Va? Är stereon urplockad... Nyfiken på om stereons gigantiska kabelhärva är urplockad? Den lär väga ett antal kilo bara den. Är AC'n också helt urmonterad? Finns inga reglage kvar iaf

Kan inte löna sig så mycket viktmässigt? Men fin iaf

En sån här flärp behöver jag på min bil osså, speciellt på Nürburgring!

Foton av Micke Regnell: (tjoa till om det inte är okej att jag lagt upp dem Micke!)

Framluckan ser inte riktigt original ut den heller

Dörrsidorna!

Ingen skisack längre... hehe!

Sleeper!!!!

Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Vill minnas att jag sett den på startlinjen i år
Var det inte den bilen som blev av med framrutan på knutan eller blandar jag ihop den med någon annan E36a?

Sollentuna
Här sen Jan 2004

Gick bra för Lars Grönholm i BMW-Cup 2004: Kom sexa totalt i klass special. Körde riktigt bra i sin debut på Knutstorp.

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Klass special... är det inte värstingklasssen med bl.a. de äldre DTM / Touringbilarna?

Vressel
Här sen Apr 2003

Kristian Larsson skrev:
Var det inte den bilen som blev av med framrutan på knutan eller blandar jag ihop den med någon annan E36a?

om du menar han so msmällde framrutan pga en huv som lossnade så var det inte denna bilen, det var en super touringbil.

Vill minnas att denna M3'an åkte på Knutstorpsracet iaf.
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Magnus, här finns ju massvis med inspiration att inhämta till familjebilen!

Utifrån är det ju verkligen en sleeper! thumbs up

Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Bilen tävlade på Knutan i somras!
Lars var även med BMW SC för att köra SS tillsammans med Bilsport. Det lär publiceras i nummer tre -05.

Vressel
Här sen Apr 2003

Han syns till&med på en av mina bilder från Knutstorp, om än något blygsamt
http://hovang.zapto.org/racing/view_photo.php?set_albumName=BMWSC040807&id=04_lineup
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Det gick bra för Lars som äger bilen i de tävlingar han var med. Den första tror jag var knutstorp i augusti där blev han tvåa. På anderstorp hade han andra bästa träningstid (1,49), blev trea i första racet fick bryta i det andra pga vibrationer i framvagnen. Det är rätt kul i sammanhanget att han kör med standardfjädrar fast med hårdare dämpare. Bilen är alltså inte sänkt...

/Johan B

Värnamo
Här sen Dec 2002

Re: Bidde det något race i BMW-cupen för den här bilen i år?

Magnus Thomé skrev:
En fyrdörrars blå M3 E36.... fast tyvärr inte min. Attans kul bygge som var på BMW Sport Clubs träffar i år. Jag hörde att tanken var att köra i BMW Cup med den så småningom. Är bara lite nyfiken på hur det gått under året för ekipaget? Både om det blev race, vad som funkat bra och om det varit något problem.

Såg bilen delta i BMW Cup på Anderstorp i samband med SLC nu i höst, den gick riktigt bra. Trodde först det var du (MagnusT) som hade slängt i bur i din och börjat tävla tills jag såg föraren senare i depån.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Det gick mycket bra för Lars. Resultat hittar ni här: www.bmwsc.com
Med tanke på att han debuterade mer än halvvägs genom säsongen så är hans insats mer än imponerande. Det är hans bil också. Det bekräftades av Thed Björk som tog ett par varv med Lars på Gelleråsen. Good damm va det gick!

Ja, Lars kör i special där det går iaf en supertouringbil som körs av Kenneth Hurtig.

Lars är en mycket glad och entusiastisk person som jag uppmanat att dyka in här på rejsa.nu Han säger att han läser en del här men är inte så bra på det "elektriska" (ung. som jag alltså ) och har därför inte lagt upp någon tråd.

om man skall sammanfatta Lars så är det väl att han kör nästan lika fort som han snackar.
(f'låt om du läser det här Lars! )

Kalix
Här sen Nov 2002

Kristian Larsson skrev:

Det var Kenneth Hurtig som spräckte rutan pga glömda sprintar till huvlåset, erkände han när jag hjälpte till att ta lös den.

Citera
Gripenland
Göteborgs skärgård (Hisingen)
Här sen Mar 2003

Re: Bidde det något race i BMW-cupen för den här bilen i år?

Magnus Thomé skrev:

OT men den här bältesinfästningen är inget vidare thumbs down

Främst för att vinkeln på axelbanden blir helt fel vilket leder till stora påfrestningar på ryggraden om det smäller. Så nära vågrätt som möjligt är bäst.

Södra Stockholm
Här sen Okt 2004

olika reg nummer på bilderna som är tagna bakifrån.. bilen är ju riktigt läcker. fibret var jävligt fint.

Livet börjar efter 402 meter.
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003

Den stod på startlinjen i samband med SLC i höstas vet jag! Var framme och granskade den lite närmare och kan bara säga att den är helt fantstiskt vacker! thumbs up

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Allmänt banåkaforum
2414 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande