Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2414 besök totalt |
Bidde det något race i BMW-cupen för den här bilen i år?
En fyrdörrars blå M3 E36.... fast tyvärr inte min. Attans kul bygge som var på BMW Sport Clubs träffar i år. Jag hörde att tanken var att köra i BMW Cup med den så småningom. Är bara lite nyfiken på hur det gått under året för ekipaget? Både om det blev race, vad som funkat bra och om det varit något problem. Foton av Figgz: Sleeper! ![]() Hmmm... är nog inte en så vanlig familjebil ändå... konstig färg på bakluckans insida ![]() och catchtank! En sån behövs i min bil osså, speciellt på Kinnekulle, Falkenberg, Anderstorp och Gelleråsen... dvs alla långa högerböjar man kan hålla fullt i ![]() ![]() Va sura Jessica, Alfred och Carl skulle bli när vi skulle åka och handla eller åka till landet ![]() ![]() Va? Är stereon urplockad... Nyfiken på om stereons gigantiska kabelhärva är urplockad? Den lär väga ett antal kilo bara den. Är AC'n också helt urmonterad? Finns inga reglage kvar iaf ![]() ![]() Kan inte löna sig så mycket viktmässigt? Men fin iaf ![]() ![]() En sån här flärp behöver jag på min bil osså, speciellt på Nürburgring! ![]() Foton av Micke Regnell: (tjoa till om det inte är okej att jag lagt upp dem Micke!) Framluckan ser inte riktigt original ut den heller ![]() ![]() Dörrsidorna! ![]() Ingen skisack längre... hehe! ![]() Sleeper!!!! ![]() ![]() _________________ ![]() |
||
om du menar han so msmällde framrutan pga en huv som lossnade så var det inte denna bilen, det var en super touringbil. Vill minnas att denna M3'an åkte på Knutstorpsracet iaf. |
||
Han syns till&med på en av mina bilder från Knutstorp, om än något blygsamt
![]() http://hovang.zapto.org/racing/view_photo.php?set_albumName=BMWSC040807&id=04_lineup |
||
Det gick bra för Lars som äger bilen i de tävlingar han var med. Den första tror jag var knutstorp i augusti där blev han tvåa. På anderstorp hade han andra bästa träningstid (1,49), blev trea i första racet fick bryta i det andra pga vibrationer i framvagnen. Det är rätt kul i sammanhanget att han kör med standardfjädrar fast med hårdare dämpare. Bilen är alltså inte sänkt...
/Johan B ![]() _________________ Johan B |
||
Re: Bidde det något race i BMW-cupen för den här bilen i år?
Såg bilen delta i BMW Cup på Anderstorp i samband med SLC nu i höst, den gick riktigt bra. Trodde först det var du (MagnusT) som hade slängt i bur i din och börjat tävla tills jag såg föraren senare i depån. ![]() ![]() _________________ /David Söderblom |
||
Det gick mycket bra för Lars. Resultat hittar ni här: www.bmwsc.com
Med tanke på att han debuterade mer än halvvägs genom säsongen så är hans insats mer än imponerande. Det är hans bil också. Det bekräftades av Thed Björk som tog ett par varv med Lars på Gelleråsen. Good damm va det gick! Ja, Lars kör i special där det går iaf en supertouringbil som körs av Kenneth Hurtig. Lars är en mycket glad och entusiastisk person som jag uppmanat att dyka in här på rejsa.nu Han säger att han läser en del här men är inte så bra på det "elektriska" (ung. som jag alltså ![]() om man skall sammanfatta Lars så är det väl att han kör nästan lika fort som han snackar. ![]() (f'låt om du läser det här Lars! ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
Det var Kenneth Hurtig som spräckte rutan pga glömda sprintar till huvlåset, erkände han när jag hjälpte till att ta lös den. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
Re: Bidde det något race i BMW-cupen för den här bilen i år?
![]() ![]() ![]() _________________ //Mattias Gripenland |
||
Den stod på startlinjen i samband med SLC i höstas vet jag! Var framme och granskade den lite närmare och kan bara säga att den är helt fantstiskt vacker!
![]() _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2414 besök totalt |