Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3103 besök totalt |
fanns en tråd om det för inte så längesedan, tror det sas att det inte var något att ha... sök lite så kanske du hittar den
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Låter ju som ett bra recpet för att överhetta däcken. ![]() _________________ Jörgen Eriksson |
||||
Eller att köra driftning ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||
Jag studerade två bmw 3serie som körde med svetsad diff på F5 förra året, de betedde sig verkligen inte optimalt på banan, det understyrde först, sen kastade med bakvagnen, sen understyde åsså kast... såg verkligen inte ut att vara "bra" beteende.
man får nog verkligen ladda i ingången å köra på så lätt drift man kan, men det kräver nog sin man och som jet sa, bra sätt att överhetta däcken. men hör med gzon annars, han hade väl kört en träff med svetsad diff utan stora problem i år? _________________ Pontus Fyhr |
||||
Jag har kört en westfield hayabusa med svetsad bakaxel. Det var den värsta skit jag provat. Ett fantastiskt koncept dödat men några minuters svetsning, fy f_n.
Man var tvungen att köra på bredställ genom kurvorna och tappade man stället så började möget understyra (understyra är inte rätt ord, gå rakt fram som på spår är mer rätt) om man har en set-up som gör att man lyfter innerhjulet bak vid kurvtagning går det säkert bra, alternativt omman kör på löst underlag. _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||
Det kommer helt an på hvilken bil du har, og hvordan du håndterer bilen. Min förste sesong i Locost Racing var med sveiset dif. Jeg kjörte ut på banen förste gangen etter jeg hadde sveiset og tok noen rolige runder. Kjörte så inn i depoet og lurte på hve i H... jeg skulle gjöre nå. Det var raceweekend og jeg hadde ikke andre diff. med meg. Det var helt umuilg å håndtere, styrte rett fremm. Så kom det en bort til meg å ga meg beskjed om å komme meg ut på banen og kjöre full satsning. Det var noe helt annet, en Super Seven er så lett at den får litt löft på innerhjulet slik at det går fint med sveiset diff. Så klart er det mye bedre med en ordnlig diff, men det går greit til lommeboka tillater det innkjöpet. Vell å merke på en lett bil og når det regner kan du gå en tur på pubben.
_________________ Rune Næss |
||||
Precis som på en gokart ![]() ![]() ![]() _________________ Jörgen Eriksson |
||||
Man körde med stum diff (spole) på Nordschleife med en 935 och om jag minns rätt en 956, men dock så hade dom breda framdäck och slicks. Inte riktigt samma sak.. _________________ Kör cheva numer. |
||||
|
||||
Man får nog ha mjuk fjädring fram och styvt bak, så lyfter ju bakhjulet. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
Borde passa en framhjulsdriven bil då. Fast man kanske inte har så stor vinst av att svetsdiffa bakhjulen på en frmhjuldriven bil ![]() ![]() ![]() _________________ /Anders C |
||||
Det lär slita nåt fruktansvärt på drivaxlar och inne i diffen iaf!
En variant är som sagt var att ha så mycket effekt att du åker med konstant hjulspinn, då borde det funka. Vet att vissa volvobilar har åkt med mcyket mjuk krängare bak elternativt ingen alls för att de haft problem med deras vanliga ambulasn/lamelldiff som haft en förmåga att gå sönder om innerhjulet lättar och sen får fäste. I ditt fall borde det vara tvärtom, dvs att du vill få upp innerhjulet i luften och då skulle du väl kunna skicka dit den kralligaste krängaren du får tag på. _________________ Jonas Edling |
||||
*LOL* ![]() _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3103 besök totalt |