|
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Trådstartare

10 Jan 2005 08:44
Kör Uwe Alzen VLN 2005.
När jag var nere i sept 2004 på VLN, så hörde jag i depån att Uwe Alzen hade allt i sitt stall till salu.
Men det jag inte fick någon uppfattning om var om han skulle lägga av helt eller om han bara skulle byta bilmärke.
Men säljer man av allt så ska man väl troligtvis sluta.
_________________ Mvh
Lennart Jarmyr!
|
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

10 Jan 2005 09:23
Sälja vet jag inte om man ska göra. Men någon Alien lär vi inte få se i VLN i år. Anledningen är att tävlingsledningen uppenbarligen inte vill att det ska gå fortare. På något vis har man lyckats med att begränsa laddtrycket ENBART för Alezns GT2.
Citat: | 20. Handicapregelung
Für bestimmte Fahrzeugmodelle oder auch für einzelne individuelle Fahrzeuge können Handicapregelungen in Form von z.B. Zusatzgewichte, Ladedruckbegrenzung und/oder Luftbegrenzer festgelegt werden.
20.1
Für den Porsche 911 GT2 mit der Fahrgestell-Nr.: JAMRSTT2003 und der Wagenpass-Nr.: 24588/03 ist der Ladedruck auf 0,8 bar begrenzt. |
Märkligt nog är detta Alzens chassinr. Och vagnboksnr. > Här är det tydligen inte lika för alla då den andra GT2:an med samma spec som Alzens inte drabbas. Paczynski har visserligen inte fått lika bra snurr på grejorna men vad händer om man låter Jürgen Alzen Motorsport peta lite under huven och sätter Uwe bakom ratten? Då är man ju där igen.
http://20832.com/forum/viewtopic.php?t=3141
_________________ Anders Dauner
|
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

10 Jan 2005 09:40
Nej men vaffan..
Ufot är ju den coolaste bilen och största publikmagneten i VLN! (Sorry Schwedenkreuz)
Jag känner mig priviligerad att ha upplevt den i verkligheten.
_________________ Anders Hansson
|
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Trådstartare

10 Jan 2005 09:41
Anders Dauner skrev: | Sälja vet jag inte om man ska göra. Men någon Alien lär vi inte få se i VLN i år. Anledningen är att tävlingsledningen uppenbarligen inte vill att det ska gå fortare. På något vis har man lyckats med att begränsa laddtrycket ENBART för Alezns GT2.
|
Men hur blir det med deltagandet av BMW M3 GTR i år, för när jag var nere första tävlingen 04, så hängde inte Alzen med H-J Stuck och dom andra i GTR:n.
Men han kanske fick mer fart under året på GT2:an, han vann ju tävlingen i sept när jag var nere, men då var ju inte M3 GTR med, så då var det ju lite svårt att jämföra. Men jag fick den uppfattningen att GTR gick fortare än GT2:an.
_________________ Mvh
Lennart Jarmyr!
|
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
|
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002
_________________ Wer später bremst, fährt länger schnell...
|
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

05 Feb 2005 15:14
En glad nyhet!
Man har nu enats om att Alzen får köra med 0,95 bars laddtryck vilket innebär att man kör både VLN och 24-timmars.
Jürgen Alzen skrev: | So, gestern habe ich es schriftlich bekommen, Ladedruck 0,95 Bar!!
Es ist zwar nicht das was wir uns erhofft hatten, aber immerhin einen Versuch wert. Jetzt liegt es an uns den "eingebüßten Speed" über Fahrwerk und Bremse wieder zu finden...., mal sehn ob das gelingt...
Konkret heist das: 10x VLN +24 Stunden
Wir sehn uns in der Eifel!!!
Wer die aktuellen Fahrer und Sponsoren sein werden ,wird Euch Flitz umgehend mitteilen ( das kann aber noch ca 2 Wochen dauern).
Gruß Jürgen Alzen |
|
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002

06 Feb 2005 09:41
Anders Dauner skrev: | En glad nyhet!
Man har nu enats om att Alzen får köra med 0,95 bars laddtryck vilket innebär att man kör både VLN och 24-timmars.
Jürgen Alzen skrev: | So, gestern habe ich es schriftlich bekommen, Ladedruck 0,95 Bar!!
Es ist zwar nicht das was wir uns erhofft hatten, aber immerhin einen Versuch wert. Jetzt liegt es an uns den "eingebüßten Speed" über Fahrwerk und Bremse wieder zu finden...., mal sehn ob das gelingt...
Konkret heist das: 10x VLN +24 Stunden
Wir sehn uns in der Eifel!!!
Wer die aktuellen Fahrer und Sponsoren sein werden ,wird Euch Flitz umgehend mitteilen ( das kann aber noch ca 2 Wochen dauern).
Gruß Jürgen Alzen |
|
Vad åkte han på innan då och vad räknar de med att förlora i hk? Hade han så mycket som 800 hk på race?
Med 0.95 och körbarhet avseende stl på turbosar låter det som en (bra) bit under 700 hk?
_________________ Joachim Qvarnström
|
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

06 Feb 2005 11:42
Qvarnis skrev: | Vad åkte han på innan då och vad räknar de med att förlora i hk? Hade han så mycket som 800 hk på race?
Med 0.95 och körbarhet avseende stl på turbosar låter det som en (bra) bit under 700 hk? |
1,1 bar körde de med förra året. Effekten har jag ingen aning om. Men över 800 hk tror jag aldrig de har varit. Det snackades ju om 700-750 hk. Är detta möjligt med 1,1 bar?
Första året Alzen körde med GT2:an var 2003, det året DVD:n spelades in, och då fick man ha 1,2 bar så det är inte första gången man reglerar deras laddtryck.
Edit: Hittade lite info. Tror dock att 700 hk avses vid 1,1 bar då jag misstänker att man inte hunnit uppdatera sidan.
Citat: | Zylinder: 6 Boxer
Einbau: Heck
Ventile pro Zylinder: 4
Hubraum: 3.598 ccm
Bohrung/Hub: 100x76.4
Leistung: Je nach Ladedruck 500-700 Ps
bei : 7.000 U/min
Drehmoment: Je nach Ladedruck 650-850 Nm
bei: 5.000 U/min |
|
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

18 Feb 2005 19:31
Ny huvudsponsor för Alzens Alien i år är H&R, precis som säsongen 2003.
|
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

16 Mar 2005 20:07
Man har tydligen inte legat på latsidan under vintern. Porschen driver numera på alla fyra.
|
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Trådstartare

16 Mar 2005 20:23
Anders Dauner skrev: | Porschen driver numera på alla fyra. |
:woot:
_________________ Mvh
Lennart Jarmyr!
|
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002

17 Mar 2005 15:20
Anders Dauner skrev: | Man har tydligen inte legat på latsidan under vintern. Porschen driver numera på alla fyra. |
Är det för att klara av VLN-premiären som verkar gå på snö och is?
_________________ Daniel Nihlén
Porsche 964 C2  såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
|
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
|
|