| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Nürburgring
Kör Uwe Alzen VLN 2005.
|
2 besök senaste veckan (1699 totalt) |
|
Kör Uwe Alzen VLN 2005.
När jag var nere i sept 2004 på VLN, så hörde jag i depån att Uwe Alzen hade allt i sitt stall till salu. Men det jag inte fick någon uppfattning om var om han skulle lägga av helt eller om han bara skulle byta bilmärke.
Men säljer man av allt så ska man väl troligtvis sluta.
_________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
|
Sälja vet jag inte om man ska göra. Men någon Alien lär vi inte få se i VLN i år. Anledningen är att tävlingsledningen uppenbarligen inte vill att det ska gå fortare. På något vis har man lyckats med att begränsa laddtrycket ENBART för Alezns GT2.
Märkligt nog är detta Alzens chassinr. Och vagnboksnr. > Här är det tydligen inte lika för alla då den andra GT2:an med samma spec som Alzens inte drabbas. Paczynski har visserligen inte fått lika bra snurr på grejorna men vad händer om man låter Jürgen Alzen Motorsport peta lite under huven och sätter Uwe bakom ratten? Då är man ju där igen.
http://20832.com/forum/viewtopic.php?t=3141 _________________ Anders Dauner |
||||
Men hur blir det med deltagandet av BMW M3 GTR i år, för när jag var nere första tävlingen 04, så hängde inte Alzen med H-J Stuck och dom andra i GTR:n. Men han kanske fick mer fart under året på GT2:an, han vann ju tävlingen i sept när jag var nere, men då var ju inte M3 GTR med, så då var det ju lite svårt att jämföra. Men jag fick den uppfattningen att GTR gick fortare än GT2:an. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Alzen körde 8:16.671 i sista racet. Så nog fick man fart på bilen till slut. Jag vet inte om det verkligen är farten det handlar om eller det faktum att Alzen-porschen kraschat en hel del i år. Punkteringar i 300 km/h är nog inte att leka med. Så jag kan förvisso förstå varför man gör så här. Men varför gäller det inte alla? I praktiken skulle ju Alzen kunna bygga en ny bil och köra med den tills man ändrar reglera igen.
Jag vet inte hur det blir med BMW. Man brukar ju använda VLN som test inför 24-timmars och där har man ju iaf sagt att man ska köra. Om man nu inte drar sig ur pga bristande konkurens från andra fabriksteam. Om jag har uppfattat det hela rätt så har både Audi och Opel aviserat att man inte tänker delta i 24h officellt.
Edit: kanske ska tillägga att 8:16.671 sattes på det 24:e varvet med en hel trafik.
_________________ Anders Dauner |
||||
|
En glad nyhet!
Man har nu enats om att Alzen får köra med 0,95 bars laddtryck vilket innebär att man kör både VLN och 24-timmars.
_________________ Anders Dauner |
||||
Vad åkte han på innan då och vad räknar de med att förlora i hk? Hade han så mycket som 800 hk på race? Med 0.95 och körbarhet avseende stl på turbosar låter det som en (bra) bit under 700 hk? _________________ Joachim Qvarnström |
||||
1,1 bar körde de med förra året. Effekten har jag ingen aning om. Men över 800 hk tror jag aldrig de har varit. Det snackades ju om 700-750 hk. Är detta möjligt med 1,1 bar? Första året Alzen körde med GT2:an var 2003, det året DVD:n spelades in, och då fick man ha 1,2 bar så det är inte första gången man reglerar deras laddtryck. Edit: Hittade lite info. Tror dock att 700 hk avses vid 1,1 bar då jag misstänker att man inte hunnit uppdatera sidan.
_________________ Anders Dauner |
||||
Är det för att klara av VLN-premiären som verkar gå på snö och is?
_________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
![]() |
Nürburgring
Kör Uwe Alzen VLN 2005.
|
2 besök senaste veckan (1699 totalt) |
