Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 4628 besök totalt |
Hur klockas rekordvarven runt nordslingan?
Är det någon som vet hur officiella rekordvarv eg klockas runt ringen nuförtiden? Körs dessa under testdagarna, när dom verkligen kan köra hela varv, eller är det sk "Sport-Auto-tider" dom kör egentligen? _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
För att det ska gälla så tror jag det måste va på xbox-live!Du kan inte hoppas på att det duger att plåta tv bilden på din rekord tid,det kan manipuleras för lätt!
Lycka till !(8:24 type r) hälsar gött =) Ps:gräsgeningar är för desperata amatör förare.. _________________ Robert Kinderwall pugge rc Btg 8:48 |
||
|
||
Jag skrattar så jag gråter! ![]() ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||
|
||
I know nothing i'm from Torshälla...
Ärligt talat så förstod jag faktiskt inte mycket av Roberts svar! ![]() ![]() Kul att det finns folk som har olika intressen! ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
Re: Hur klockas rekordvarven runt nordslingan?
Hoppas alla har skrattat färdigt så vi kan ta tag i denna superviktiga ![]() För det första, enligt min menig avser begreppet "oficiella" rekord, tider satta under tävling. Sport-Auto, Porsche, TechArt eller någon annan självutnämnd auktoritet kan inte proklamera officiella rekord, så i min bok blir de inofficiella rekord. om vi bortser från denna semantik så har jag förstått det som att alla "seriösa" rekordförsök sker på avstängd bana. I fallet SportAuto tror jag att de ofta kör i slutet av dagen, efter att testverksamheten eller TF har slutat. Jag har uppfattat det som att de får tiden gratis av Nurburgring som "tack för hjälpen" att marknadsföra banan. OBS! Jag har inga belägg för detta - gissar bara att det är så. Jag tror att alla SA varv är på 20.6 km - alltså även det senaste rekordet med Carrera GT:n vilket får mig att tro att även Kaufmanns rekord i Gemballa Porschen var på det kortare varvet. Den främsta anledningen till att man kör det kortare varvet är nog praktisk, logistiken med in och ut blir helt enkelt enklare då. Som sagt, jag har egentligen inga belägg för något av ovanstående - spekulerar bara. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||
Jag tror de försöker undvika att köra ett helt varv som in och utvarv, det tar helt enkelt för mycket tid. Om jag förstår rätt så använder de under rekordförsöken den gamla påfarten uppe vid T13, men helt säker är jag inte. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||
Är det verkligen bara jag som stannat kvar vid påfarten när det stängt för att studera hur sport auto gör istället för att rusa till närmaste ölstuga?
När de provade 575 Maranello ist ja ein gran turismo första gången åkte von Saurma ut som vanligt, men svängde åt fel håll på rakan för att vända en bit bort och hålla god fart under bron, antagligen för att få upp tempen på prylarna. En stund senare kom han farande förbi igen i "god fart" och nån minut senare återvände han åt fel håll till påfarten. Många här verkar ju bo där nere så de borde ha sett fler tester än jag. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Du måste vara tydligare när du skriver här. ![]() Vi är en bunt insnöade stofiler som inte har vidgat våra vyer... ![]() (Låter kanske lite billigt nu i efterhand, men jag tittade efter vad du hade skrivit för inlägg innan och misstänkte då att du skämtade oss aprillo, men jag var inte säker) _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
För min del lockar helt riktigt ![]() ![]() om de alltid gör som du beskriver kan man ju fråga sig varför de inte anger full varvlängd (20,8 km) i sina tester utan endast 20,6 km? _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 4628 besök totalt |