| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Videoanalys: Varför Schumacher är överlägsen
|
1542 besök totalt |
|
Videoanalys: Varför Schumacher är överlägsen
Jag har inte sett hela videon, för mitt ljud pajade ur. Men den verkade intressant. Någon får gärna bekräfta det. Jämför data mellan olika förare med gaspådrag och medelhastighet osv. Såg ut som man kunde lära sig nåt. http://molinier.thomas.free.fr/msdri _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
|
coooolt.
jag skulle vilja se ett par andra förare också. typ häkkinen m.fl. för att få en schysst överblick. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
|
Verkar inte som Herberts bil hade mindre downforce än Schumachers? Herbert hinner ju i kapp på hastighet, då borde han inte kunna hålla lika hög fart genom svängen.
Det gör iofs inte filmens resonemang ogiltigt, Schumacher kör fortfarande med annan stil och mycket jämnare. Någon som vet var man kan få tag på mer sånnthär material? Det är ju mycket intressant! Tack Erik! |
|
Det var i ett nummer av F1 racing förra året en ganska omfattande artikel om just detta. Schumacher samt Barrichello jämfördes.
Då var även bromsdiagram med i graferna. Mycket intressant. Jag ska se om jag kan hitta tidningen och se vilket nummer det var. _________________ /Anton Lillsund |
|
Himla kul med detaljerad dataloggning, speciellt i en långloppsbil där man kör samma bil med samma inställningar.
Angående Rubens vs. Schumi så kör ju Rubens med högerbroms så där kunde man se att han inte hade någon stödgas in mot apex, om jag inte missminner mig. När det gäller F1 så är mitt intryck att förarparen i teamen har blivit jämnare på kvalen än vad man var förr. Vad det nu kan bero på, kanske elektroniken? En annan sak vid utvärdering är det här med rattvridandet, är det olika beroende på om man har överstyrt eller understyrt? Jag tycker det känns som att man rattar mer när man har överstyrt, men det kanske är inbillning eller också är det jag som inte riktigt vet vad jag skall göra när jag har understyrt utan mest accepterar och sitter och väntar? _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
|
Jonnie Herbert besvarar frågan om Ayrton Sennas körning vi hade för ett par veckor sedan. (I tråden om hans gasteknik i en std.bil på Suzuka.) JH säger att den mest extreme av alla nog varit AS, 0%-100%-0%-100%-0%-100%...
Det är en intressant (och något självklar) tes som bekräftas. Ta det lite lugnare/mjukare så går det fortare. En teknik jag för egen del definitivt skall anamma över QH-krönet. Släppa lite i uppförsbacken, eventuellt vänsterbromsa för att kunna gå på tidigare med framförallt mycket mjukare. Inte machoköra med hjullyft som idag och sedan bromsa hårt och med en orolig bakdel styra in... Typ som Duvalls karaktär säger till Penns i "Colors" Duvall: - "You ever heard the story about the older bull and the younger bull standing on a hill looking out over a field with cows?" Penn: - "No." Duvall: - "Well you see, the younger bull said to the older, let's run down there and fuck one of those cows! The older bull then turned to the younger and said, No, let's walk down there and fuck em'all!"
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
![]() |
Bilder o videos
Videoanalys: Varför Schumacher är överlägsen
|
1542 besök totalt |
