Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
M3 E30 jagar Nissan Skyline
1, 2   >>
4031 besök totalt
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Trådstartare

Har ett svagt minne av att den här har postats tidigare, men jag kan inte hitta den.

Iom att det snackades 2.9 liters S14 i en annan tråd så kände jag mig tvungen att slänga upp den här lilla snutten när Deutgen jagar Falkens Skyline under ett VLN-race på Nordslingan 2002.

http://www.dauner.se/images/diverse/artur_deutgen.wmv (högerklicka gärna och "spara som")

Vem förnedrar egentligen vem?

Gävle
Här sen Jun 2004

Skylinen får soppa så det räcker iaf...

Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
Citera
Lars E
Enköping
Här sen Maj 2004

humm funkar ej?

EDIT: nu funkar det

Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

grym film !

.. en fråga till Johann om du ser detta:

hur många ggr kör du/ni fullt på sexan under ett varv & hur länge - cirkus ???

MVH/
.......K

Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002

Sjukt ball film!
Sanningen är nog att bägge bilarna går grymt bra. Hittade en uppgift på ungefär 480 hk i Bmw:n.

sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

KristianAE86 skrev:
grym film !

.. en fråga till Johann om du ser detta:

hur många ggr kör du/ni fullt på sexan under ett varv & hur länge - cirkus ???

MVH/
.......K

Det kan jag med ganska stor säkerhet svara på - aldrig hittils p.g.a originalutväxling. Det lär dock bli skillnad med ny alådan

Åkersberga
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Andreas Millbro skrev:
Hittade en uppgift på ungefär 480 hk i Bmw:n.

Inte med den motorn som man körde med 2002. 480 hk låter som V8:an man använde 2004.

Kristianstad
Här sen Nov 2002

Anders Dauner skrev:
Andreas Millbro skrev:
Hittade en uppgift på ungefär 480 hk i Bmw:n.

Inte med den motorn som man körde med 2002. 480 hk låter som V8:an man använde 2004.

Riktigt mycket effekt går inte att plocka ur en S14, inte utan hårtork iaf

Åkersberga
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Frazze skrev:
Riktigt mycket effekt går inte att plocka ur en S14, inte utan hårtork iaf

420 hk har jag hört att man fick ut ur den motorn som mest.

Göteborg
Här sen Jul 2003

Den filmen är en av mina favoriter
Men vad händer i början av filmen när BMW'n blir passerad av 2 porschar , en på varje sida , det ser ut som BMW'n står still Kör dom i en annan klass? Han har ju inte en chans att hänga på

--VVTS--
Citera
NErixon
Uppsala
Här sen Feb 2004

Känns som om att BMW:n inte hänger med alls i vissa partier samtidigt som den mot slutet tar i hästlägnder under bara några kilometer.. Riktigt bra film iaf! thumbs up

Stockholm
Här sen Nov 2002

Maciek Matwiejczuk skrev:
Men vad händer i början av filmen när BMW'n blir passerad av 2 porschar , en på varje sida , det ser ut som BMW'n står still Kör dom i en annan klass? Han har ju inte en chans att hänga på

Det är en av mina favvos också!

När det gäller rakan så saknas det väl toppfarten helt enkelt? En annan drevning/slutväxel så blir resultatet ett annat?

Åkersberga
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Från Bergwerk upp mot Karusellen drar ju Skylinen iväg något helt otroligt. Men från Hohe Acht bort mot Schwalbenschwanz tar ju E30:n in nästan allt igen. Faktum är att det inte skiljer så mycket i varvtider. Tror Skylinens snabbaste varv i det här racet var 7:33.266 mot Deutgens snabbaste på 7:35.696. Tyvärr så bröt BMW'n och det handlar ju trots allt om att komma i mål också.

Horda
Här sen Nov 2002

Finns det nån spec. nånstans på nätet vad denna S14 på 420hk bestod av? Kompression, kamtider osv?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Anders Dauner skrev:
Från Bergwerk upp mot Karusellen drar ju Skylinen iväg något helt otroligt. Men från Hohe Acht bort mot Schwalbenschwanz tar ju E30:n in nästan allt igen.

Precis - så länge det svänger så har man den i baken som en finne i r-ven! Men när det handlar om renodlat muskelköra så är den väl inte värst om man säger så.
Dessutom har väl de andra bilarna slipstreamat halva DH-rakan när de kommer ifatt och om?

Men som Samuel skrev: Kompression, slaglängd, cylinderdiameter etc vore intressant att känna till.

Åkersberga
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Samuel skrev:
Finns det nån spec. nånstans på nätet vad denna S14 på 420hk bestod av? Kompression, kamtider osv?

2.9 liter är allt jag vet. Testa med ett mail till dolate-motorsport@t-online.de
De har byggt motorn. Förra året körde man ju med V8 så vem vet, det kanske rent av finns en 2.9 liters S14 till salu.

Göteborg
Här sen Jul 2003

BTG skrev:

När det gäller rakan så saknas det väl toppfarten helt enkelt? En annan drevning/slutväxel så blir resultatet ett annat?

Det blir det säkert, men har inte Porscharna mer effekt? Kör dom i samma klass som BMW'n?

--VVTS--
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

BTG skrev:

Det blir det säkert, men har inte Porscharna mer effekt? Kör dom i samma klass som BMW'n?

Jo, det har de säkert.

Åkersberga
Här sen Nov 2002

Trådstartare

De kör inte i samma klass. Jag har ingen koll på hur klassindelningen såg ut -02. Men BMW'n kör förmodligen i en klass för max 3 liter (H3). Det är lite svårt att se startnummer på Porscharna men jag gissar på att den som passerar till vänster är en 996 GT3-MR från Manthey (#309) och den högra är förmodligen Alzen's 996 GT3 (#318) eller Edgar Dören's #311. Dessa bilar gick i en klass som hette SP11 vilken jag misstänker var för 996 Cup-bilar.

Edit: Lite intressant att Deutgen körde på 7:26.891 i kvalet jämfört med bästa Porsche (Edgar Dören) som kvalade på 7:31.885.

Här sen Jan 2005

Det är en fröjd att se så högt tempo

Gävle
Här sen Jun 2004

Jag tror Skylinen tog i lite för hårt på
Såg ut så här på vägen hem.....

Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
Citera
Bilder o videos
1, 2   >>