| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
M3 E30 jagar Nissan Skyline
|
4031 besök totalt |
|
Har ett svagt minne av att den här har postats tidigare, men jag kan inte hitta den. Iom att det snackades 2.9 liters S14 i en annan tråd så kände jag mig tvungen att slänga upp den här lilla snutten när Deutgen jagar Falkens Skyline under ett VLN-race på Nordslingan 2002. http://www.dauner.se/images/diverse/artur_deutgen.wmv (högerklicka gärna och "spara som") Vem förnedrar egentligen vem?
_________________ Anders Dauner |
||||||
Det kan jag med ganska stor säkerhet svara på - aldrig hittils p.g.a originalutväxling. Det lär dock bli skillnad med ny alådan
_________________ Anders Hansson |
||||||
Riktigt så mycket effekt går inte att plocka ur en S14, inte utan hårtork iaf
_________________ /// Mvh Ferenc Papp |
||||||
|
Den filmen är en av mina favoriter
Men vad händer i början av filmen när BMW'n blir passerad av 2 porschar , en på varje sida , det ser ut som BMW'n står still Kör dom i en annan klass? Han har ju inte en chans att hänga på
_________________ --VVTS-- |
||||||
Det är en av mina favvos också! När det gäller rakan så saknas det väl toppfarten helt enkelt? En annan drevning/slutväxel så blir resultatet ett annat? _________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||||
|
Från Bergwerk upp mot Karusellen drar ju Skylinen iväg något helt otroligt. Men från Hohe Acht bort mot Schwalbenschwanz tar ju E30:n in nästan allt igen. Faktum är att det inte skiljer så mycket i varvtider. Tror Skylinens snabbaste varv i det här racet var 7:33.266 mot Deutgens snabbaste på 7:35.696. Tyvärr så bröt BMW'n och det handlar ju trots allt om att komma i mål också.
_________________ Anders Dauner |
||||||
|
Finns det nån spec. nånstans på nätet vad denna S14 på 420hk bestod av? Kompression, kamtider osv?
|
||||||
Precis - så länge det svänger så har man den i baken som en finne i r-ven! Men när det handlar om renodlat muskelköra så är den väl inte värst om man säger så.
Dessutom har väl de andra bilarna slipstreamat halva DH-rakan när de kommer ifatt och om? Men som Samuel skrev: Kompression, slaglängd, cylinderdiameter etc vore intressant att känna till.
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||||
2.9 liter är allt jag vet. Testa med ett mail till dolate-motorsport@t-online.de De har byggt motorn. Förra året körde man ju med V8 så vem vet, det kanske rent av finns en 2.9 liters S14 till salu. _________________ Anders Dauner |
||||||
Det blir det säkert, men har inte Porscharna mer effekt? Kör dom i samma klass som BMW'n? _________________ --VVTS-- |
||||||
Jo, det har de säkert. _________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||||
De kör inte i samma klass. Jag har ingen koll på hur klassindelningen såg ut -02. Men BMW'n kör förmodligen i en klass för max 3 liter (H3). Det är lite svårt att se startnummer på Porscharna men jag gissar på att den som passerar till vänster är en 996 GT3-MR från Manthey (#309) och den högra är förmodligen Alzen's 996 GT3 (#318) eller Edgar Dören's #311. Dessa bilar gick i en klass som hette SP11 vilken jag misstänker var för 996 Cup-bilar. Edit: Lite intressant att Deutgen körde på 7:26.891 i kvalet jämfört med bästa Porsche (Edgar Dören) som kvalade på 7:31.885. _________________ Anders Dauner |
||||||
![]() |
Bilder o videos
|
4031 besök totalt |