Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Ford Escort RS 1800 -94
<<   1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11   >>
27 besök senaste veckan (38765 totalt)
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Gustav Sundberg skrev:
Maciek Matwiejczuk skrev:
RS 1800 skrev:
Tändkablarna finns hos TG Racing (070 - 563 72 24) i Sverige, eller kika in på Street Performence webshop

http://server.starwebb.se/~streetperf/

och kolla under Tändkablar, Ford och KV85 (Magnecors röda 8.5mm) kostar 873 kr plus frakt inom Sverige.


Fick du med tändhattarna? När jag kollade på http://server.starwebb.se/~streetperf/
så stog det att kablarna passar i original tändhattar


Dom kanske hade skrivit fel, när jag läste på engelska hemsidan får jag det till att
ena av kablarna dom säljer är 7,5mm vilket gör att den passar i orginal kabelhållare mm...


Så här stog det på http://server.starwebb.se/~streetperf/ och detta gällde KV85 kablarna.

Beskrivning:

Primärt designad för racingmotorer som använder racetändning, turboaggregat och kompressorer. Höljet är tillverkat i silikon som är resistent för extremt höga temperaturer, och är utvecklat för rymdindustrin. Exklusiv 2.5mm metallisk induktansdämpning som obegränsat dämpar EMIn, gör att denna kabel kan användas på fordon med alla slags tändning och LPG motorer. Kan monteras i de flesta original tändkabelhållarna.


Jag tolkar det som att man får med hattarna men kan ändå montera ihop kablarna med original hattar .

_________________

--VVTS--
Citera
StreetP
Göteborg
Här sen Nov 2004
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Såg att det uppkommit frågor angående tändkablarna från Magnecor.
Det ingår tändhattar till alla kablar. Däremot kan det i vissa fall gå att montera kablarna i originalkabelhållarna, Dvs. fästena för kablarna inte tändhattarna.

Hoppas det var vad du behövde veta.

_________________
Andreas & Tommy
Street Performance
www.streetperformance.se
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3377


Trådstartare
Nu har jag fått tag på gälar till huven iaf, 1300 kr ink frakt och för båda. Får anses som billigt då de kostar nästan 1700 kr styck nya på Ford. Så nu fattas bara WRC grillen. Ingen som känner några rallyåkare?

Lägger upp bild nästa vecka

Fick även tag på ett nytt konfilter, egentligen avsett för Escort Cosworth, men anslutningen passar perfekt till mitt spjällhus. Mitt gamla var det hål i...

_________________
Mikael Lindqvist
SVKG 692
Citera
malfunkshun
Go:teborg
Här sen Dec 2004
Inlägg: 541



RS 1800 skrev:
Så nu fattas bara WRC grillen. Ingen som känner några rallyåkare?


Kolla lite på ebay.co.uk. Där säljs det en hel del udda fordgrejer har jag sett, men om du inte hittar det du söker där så finns det säkert någon annonsör som kan hjälpa dej i sökandet.

Gillar din bil benhårt!

_________________
Björn Viklund

Audi S2 Avant (brukshink)
*Ny räser på gång*
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3377


Trådstartare
Tack för tipset, men jag hittade faktiskt en kille i Norge som har en som jag har köpt, gjord i kevlar, kostar 225 euro nya

Bild på grillen (kommer ej att använda WRC kofångaren på bilden)


_________________
Mikael Lindqvist
SVKG 692
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3377


Trådstartare
Lite bilder från lördagen arbete.

Tillverkningen av ny adapterplatta till insuget



Nya Magnecor kablar och dom gamla sunkiga svarta :18_crazy:



Monterat och klart



Nya luftfiltret (Escort Cosworth) och det gamla med hål i :odd:



Har även fått gälarna till huven, inga kopior utan äkta vara. Endast 1700 kr styck på Ford



Närbild på en gäl



Väntar nu ivrigt på min WRC grill och nya Bilstein Sprint bak.

_________________
Mikael Lindqvist
SVKG 692
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3508



Var det alla bilder som blev
Videon då??

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3377


Trådstartare
Jovani skrev:
Var det alla bilder som blev
Videon då??


Tog visst inte mer bilder. Videon, ja du. Fattar nog inte riktigt hur den där kameran funkar. Glömde trycka på REC

_________________
Mikael Lindqvist
SVKG 692
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3377


Trådstartare
WRC grillen kom med posten idag. Grillen är tvådelad, så gallret kommer nog att passa snyggt mellan ram och grill.

De två delarna



Lite hafsigt ihopsatt


_________________
Mikael Lindqvist
SVKG 692
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3377


Trådstartare
Efter gårdagens rejsaträff tänkte jag att ni som närvarade kanske var intresserade av hur bilen såg ut efter incidenten med räcket






_________________
Mikael Lindqvist
SVKG 692
Citera
Cooper Killen
Vendelsö/Stockholm
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1149



Rejsa träff igår??? är det där gamla bilder eller va det verkligen ngn banträff igår? Snygg ford för övrigt. Har själv en orion -91 funderade ett tag på att köpa en smälld cossie och på så vis bygga en orion 4wd turbo, typ som en mini sierra

_________________
MVH Kristofer Eklund
[Kristofer Eklund Motorsport]

KEM SuperMini (Projekt)
Lexus nx450H -24(Bruksbil)
Vw polo Tdi-13 (Bruksbil)
Citera
JanneZ3
Värnamo
Här sen Jul 2004
Inlägg: 964



Suck vad tråkigt. vet hur det känns se det som ett argument för att modda mer
men det blev rätt resig camber på framhjulet

Men banträff nu?

_________________
Jan Ekehage
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3377


Trådstartare
I Göteborg träffas lite rejsafolk på tordsdagar och dricker lite öl och snackar skit. Jag tog upp denna incident och tänkte att det kunde vara kul om jag la upp lite bilder. Så det är inget som hänt nyligen utan för nåt år sedan

_________________
Mikael Lindqvist
SVKG 692
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3377


Trådstartare
Har pulat lite med en ny extrapanel. Vill ha plats för två extra mätare men kunde inte komma på någon bra plats att sätta dom så att det skulle original ut. Finn iofs färdiga a-stolpar med dubbla uttag men är inte helt hundra på dessa. Skaffade därför den sk bananpanelen från en Escort Cosworth komplett med instrumenthus för en billig peng. Denna sitter monterad till höger på original instrument panel, som på bilden nedan (här i vänsterstyrt utföranade)




Så här ser den ut original, notera det nya 1800 märket som ska ersätta cosworth märket, kräver lite sågande dock.

]

Här är den lilla panelen monteread.



Här har jag montereat mätarhuset och även plastat in ett gammalt 1800 emblem. Fattas nu bara att slipa ned spacklet och lämna delarna på flockning, sen monteras ett helt nytt 1800 emblem in.



Det lösa instrumenthuset, detta kommer jag antagligen bara använda som mall för att göra ett nytt där jag kan montera två mätare. Vill inte pilla sönder originaldelar så dessa är svåra att få tag på. Laddtryck har jag inte nåt behov av. Instrumenten är tillverkade av VDo och är lite speciella då dom inte har en glödlampa för att lysa upp dom. Istället så strömsätter man själva tavlan som är fosforbelagd som då skiner upp. Mycket flott.



Kontakterna på baksidan



Deta nya emblemet, ursprungligen från den engelsktillverkade Fiesta RS 1800 (I Sverige mer känd som Xr2i)


_________________
Mikael Lindqvist
SVKG 692
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3377


Trådstartare
Idag har det hänt lite grejer, monterat nya Bilstein Sprint dämpare, nya polybussningar bak och även fått dit bakre krängstaget. Nu till det helt otroliga, jag ändrare om insuget lite och vips så har jag tomgång. Helt otroligt, bara att tacka och ta emot.

Lite biler


Motorum


Nya Bilstein Sprint dämpare bak



Mina gamla JR som fortfarande satt kvar bak, vilken skit. Helt slut var dom.



Ihopsatt, fick tyvärr använda mina gamla sänkfjädrar, får skaffa mig ett set Eibach till nästa säsong, vill inte ha mer sänkning än 30-35 mm.



Polybussningar och nya fästen på plats



Stötar och krängare monterat



Skar upp matta lite så staget precis får plats, blev jäkligt bra



Paneler tillbakasatta


Så några bilder på bilen när den är nytvättad!



Jovanis 2.5 16v,




_________________
Mikael Lindqvist
SVKG 692
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Men du glömmer ju det viktigaste!

Hur känndes pärlan efter alla dessa mods?
Måste gjort en hel del.

Vad ändrade du på insuget?

Ingafler bromsningar sedan senast?

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3377


Trådstartare
Då bilen inte är besiktigad så körda jag bara hem bilen till garaget igen, så testen får tyvärr vänta. Norska BMW klubben körde visst i slutet av April på Gälleråsen, har lovat Jovani att vara klar tills dess...

Det som saknas nu är kaminställning och ny mappning hos Frank sen är det besiktningsdags, undrar hur det skall gå.

_________________
Mikael Lindqvist
SVKG 692
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3508



RS 1800 skrev:
Norska BMW klubben körde visst i slutet av April på Gälleråsen, har lovat Jovani att vara klar tills dess...


Ja du mikael, skall bli intressant å se hur den uppför sig på bana

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3508



RS 1800 skrev:
Då bilen inte är besiktigad så körda jag bara hem bilen till garaget igen, så testen får tyvärr vänta. Norska BMW klubben körde visst i slutet av April på Gälleråsen, har lovat Jovani att vara klar tills dess...

Det som saknas nu är kaminställning och ny mappning hos Frank sen är det besiktningsdags, undrar hur det skall gå.

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3377


Trådstartare
Jovani skrev:
RS 1800 skrev:
Norska BMW klubben körde visst i slutet av April på Gälleråsen, har lovat Jovani att vara klar tills dess...


Ja du mikael, skall bli intressant å se hur den uppför sig på bana


Jo du, tiden börjar rinna ut dock. Ska ringa Peter imorgon om kammarna.

_________________
Mikael Lindqvist
SVKG 692
Citera
Jeppe
Boxholm, Östergötland
Här sen Okt 2004
Inlägg: 489



Ska bli kul å höra hur de nya prylarna känns.

Trevlig bil förresten! =)

_________________
Jesper Brenner
Life Isn't about the amount of breaths you take - it's the breathtaking moments that count!
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Ford Escort RS 1800 -94
<<   1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11   >>
27 besök senaste veckan (38765 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande