| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Kaffe i styrboxen, hur få rent ??
|
2247 besök totalt |
|
Efter dagens bravader som ni kan läsa om här http://forum.lazzat.se/showthread.ph Har jag tagit isär boxen. Idiotiskt nog är den placerad upp och ner, så eventuella vätskor som rinner ner runt defrostern droppar ner på den och vidare in på kretskorten. Vad tror ni om att köpa en burk elektronik rengörings spray och spruta på korten, det var bara ett fåtal kaffe droppar på dom. Jag ville inte prova att starta även fast kaffet hade torkat. _________________ Rikard Gjersvold 070 511 30 73 Styrelseladamot Lazzat MK BMW 325i -92 |
||||
Doc kinte Etanol utan Isopropanl bruakr vara det somanvänds =) och det är även det som är att rekomendera! Sedan skälja det i ljummet vatten och låta torka! _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||
|
|
||||
|
Problemet med kaffe och coka cola är att det inte passar bra ihop med koppar. Det har en viss frätande effekt, så vänta inte till ett lämpligt tillfälle att rengöra utan gör det nu.
_________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||
Kaffe innehåller väl oxalsyra och cola fosforsyra om jag inte minns helt fel
_________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||
|
om nu bilen dog på grund av kaffe i ECU'n så är det väl väldigt stor risk att något har blivit lite kortslutet och att den är kass. Vi har en bärbar dator här på jobbet som det spillts en kopp kaffe med mjölk i, den stannade omgående och vill inte fungera mer. Syns varför när man börjar kika lite närmre!!
|
||||
|
Vi får hoppas att den här inte är lika känslig som en bärbar dator, det här är ju elektronik från 1988, d.v.s det är stora polare som sitter på korten.
Hur som helst, jag har tvättat den med ljummet batterivatten, står nu på tork under min luftvärmeväxlare, om några timmar har vi svaret. _________________ Rikard Gjersvold 070 511 30 73 Styrelseladamot Lazzat MK BMW 325i -92 |
||||
Näe det brukar vara vax och mojs på de korten så de bruakr kunna vara tåliga =D _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||
|
Tur det, men du kanske har lärt dig något av erfarenheten?! Inga kaffe muggar på det stället...
|
||||
FRågan e ju hur den funkar om det skumpar lite känns som att den inte kommer kunna göra så mycket åt det man får hålla sig borta från curbsen med andra ord
_________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||
Det vore bra, blir ofta kaffesugen i parisen på mantorp
Fast det blir nog bannor från arrangörens besiktningsman innan dess... _________________ /Kristian Elisson |
||||
De flästa *fluffiga* sprejflaskor eller andra produkter som saluförs för rengörning av elektronik och liknande är oftast sprit(isopropanol) i väldigt dyra förpackningar. |
||||
Det var därför jag tog vatten istället
_________________ Rikard Gjersvold 070 511 30 73 Styrelseladamot Lazzat MK BMW 325i -92 |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2247 besök totalt |