| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Vilket "riktigt" r-däck bäst för gata?
|
1346 besök totalt |
|
OM man vill köra på ett "riktigt" r-däck även till vardags, vilket passar bäst då? Finns det något som inte låter massor vid landsvägskörning? _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
|
Toyo RA1 lät inte så mycket om man inte lyssnade efter det (rejält vindbrus döljer det mesta).
När klackarna slitits ner så låter de inte speciellt mycket (men har inget på vägen att göra heller). Yoko 032 är väl de som är kända för att yla mest. Det är ju traktorklackarna som gör det. Just det, Maxsport och andra med det "slutna" mönstret låter som en rakdrevad växellåda och skiftar läte brutalt med asfaltskvalitén. Ingen höjdare att ligga bakom.... |
||||||
Jag körde utan inredning och med 540 hela förra året.. tyckte inte det var mycket farligare än när jag körde med gatdäck
_________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||
Jag har testat mot Eagle F1 Asientillverkade och mot ett däck som heter Kleeber och är ett riktigt budgetdäck och bägge är klart tystare. _________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||||||
Jag har kört ett tag på GY Eagle F1 Euroversion samt 540s. Båda lät lika mycket/lite tyckte jag. Däremot så spårar 540s som inget annat, iaf på min bil (205/50-15). Det är ganska intressant att köra med dom, man somnar inte vid ratten.. Nu är gatdäcken sålda och det lutar åt att enbart köra med 540s denna säsong. _________________ /Anton Lillsund |
||||||
Helt klart bilberoende (eller hjulvinkelsberoende kanske) för jag hade inga sådana problem alls. Tänk att det här med däck är en sån aldrig sinande ström av saker att upptäcka.... _________________ Magnus Thomé
|
||||||
|
Mycket konstigt för jag hade tom passagerare som kommenterade vad dem lät. Samma person har åkt i bilen med goodyearpuckarna så jag var inte ensam om att tycka så i min plåtburk.
Hoppas du hittar nåt bra däck som passar dig i vilket fall. Har inte hittat något negativt med mina re540 förut ljudnivån och på bana där jag har dem kvittar det ju
_________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||||||
Håller med. Corsan är ett ypperligt gatdäck. _________________ Martin Gustavsson Gzon Tuning AB |
||||||
Jag har haft passagerare som kommenterat min bil för hur lite den låter när man åker i den
och den ÄR faktiskt tyst.. Det kanske är hjulupphängningen som skiljer? Jag har ju fortfarande gummi i topplagringen
_________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||
![]() |
Däck för banåka
|
1346 besök totalt |