Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Vilket "riktigt" r-däck bäst för gata?
1346 besök totalt
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Trådstartare

OM man vill köra på ett "riktigt" r-däck även till vardags, vilket passar bäst då?

Finns det något som inte låter massor vid landsvägskörning?

Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Toyo RA1 lät inte så mycket om man inte lyssnade efter det (rejält vindbrus döljer det mesta).
När klackarna slitits ner så låter de inte speciellt mycket (men har inget på vägen att göra heller).

Yoko 032 är väl de som är kända för att yla mest. Det är ju traktorklackarna som gör det.

Just det, Maxsport och andra med det "slutna" mönstret låter som en rakdrevad växellåda och skiftar läte brutalt med asfaltskvalitén. Ingen höjdare att ligga bakom....

Jonas Jonsson
Vallentuna
Här sen Maj 2004

Re 540 S låter som om någon maler skrot . Framförallt över 70 låter mina hemskt fast jag har heller ingen inredningen

"Kör mest men inte snabbast"

Kommentera gärna
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003

Jonas Jonsson skrev:
Re 540 S låter som om någon maler skrot . Framförallt över 70 låter mina hemskt fast jag har heller ingen inredningen

Jag körde utan inredning och med 540 hela förra året.. tyckte inte det var mycket farligare än när jag körde med gatdäck

Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

PZero Corsa är tysta för atta vara R-däck.
Jag antar att du inte tycker Dunlop Supersport Race är riktiga R-däck men annars är de utmärkta för en bil som körs mycket på gata och bana.
Citera
Jonas Jonsson
Vallentuna
Här sen Maj 2004

Eric Josefsson skrev:
Jonas Jonsson skrev:

Jag körde utan inredning och med 540 hela förra året.. tyckte inte det var mycket farligare än när jag körde med gatdäck

Jag har testat mot Eagle F1 Asientillverkade och mot ett däck som heter Kleeber och är ett riktigt budgetdäck och bägge är klart tystare.

Kommentera gärna
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002

Jonas Jonsson skrev:

Maler skrot?? Jag tycker det vinandet låter rejsigt

Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jonas Jonsson skrev:
Eric Josefsson skrev:
Jonas Jonsson skrev:

Jag har testat mot Eagle F1 Asientillverkade och mot ett däck som heter Kleeber och är ett riktigt budgetdäck och bägge är klart tystare.

Jag har kört ett tag på GY Eagle F1 Euroversion samt 540s.
Båda lät lika mycket/lite tyckte jag.
Däremot så spårar 540s som inget annat, iaf på min bil (205/50-15). Det är ganska intressant att köra med dom, man somnar inte vid ratten..

Nu är gatdäcken sålda och det lutar åt att enbart köra med 540s denna säsong.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Anton Lillsund skrev:
....
Däremot så spårar 540s som inget annat, iaf på min bil (205/50-15). Det är ganska intressant att köra med dom, man somnar inte vid ratten..

Helt klart bilberoende (eller hjulvinkelsberoende kanske) för jag hade inga sådana problem alls. Tänk att det här med däck är en sån aldrig sinande ström av saker att upptäcka....

Vallentuna
Här sen Maj 2004

Mycket konstigt för jag hade tom passagerare som kommenterade vad dem lät. Samma person har åkt i bilen med goodyearpuckarna så jag var inte ensam om att tycka så i min plåtburk.

Hoppas du hittar nåt bra däck som passar dig i vilket fall. Har inte hittat något negativt med mina re540 förut ljudnivån och på bana där jag har dem kvittar det ju

Kommentera gärna
Citera
gzon
Katrineholm
Här sen Aug 2004

johann skrev:
PZero Corsa är tysta för atta vara R-däck.
Jag antar att du inte tycker Dunlop Supersport Race är riktiga R-däck men annars är de utmärkta för en bil som körs mycket på gata och bana.

Håller med. Corsan är ett ypperligt gatdäck.

Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003

Jonas Jonsson skrev:
Mycket konstigt för jag hade tom passagerare som kommenterade vad dem lät. Samma person har åkt i bilen med goodyearpuckarna så jag var inte ensam om att tycka så i min plåtburk.

Hoppas du hittar nåt bra däck som passar dig i vilket fall. Har inte hittat något negativt med mina re540 förut ljudnivån och på bana där jag har dem kvittar det ju

Jag har haft passagerare som kommenterat min bil för hur lite den låter när man åker i den
och den ÄR faktiskt tyst..
Det kanske är hjulupphängningen som skiljer? Jag har ju fortfarande gummi i topplagringen

Citera
Däck för banåka
1346 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande