Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 22431 besök totalt |
Japp det skall vara en CS men jag vet inte vad som utmärker en CS. Den har inga fönsterhissar eller inställbara backspeglar med det är AC på den, inga skalstolar och ingen diffbromsad växellåda. Kan det vara en CS ändå?? _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
Kom inte 944Sverige-folket fram till att en CS kan vara utrustad nästan hur som helst? Jag hittade denna tråd: http://www.944sverige.com/forum/view Mvh Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Du kan se det på Chassienummret
kolla denna tråd http://www.944sverige.com/forum/view _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
---> Fredrik
Jag funderade lite över dina erfarenheter med de fjäderhårdheter som du angav i tråden om min bil och en fråga dök upp i mitt huvud, men jag tar den här eftersom den väl passar bättre här. När du kört med nämnda fjädrar och det understyrt (som övergick till överstyrning), har du haft någon kränghämmare och isf vad för tjocklek(ar)? |
||||
Har kört med 968 originalkrängare fram (tror jag). 27mm är den iallafall. Bak är det originalkrängare från 924S. _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
Tar tid att få ut bilen på bana i år
![]() När dom andra roade sig på Knutstorp och MGCCs KM1 så passade jag till den hemmadesignade fronten med dom nyplastade skärmarna. Passade på att kapa främre/nedre delen på skärmarna som på 944. Blir lättare att få till det med fronten på det sättet. Bara lite lack, bygga ihop hjulupphängningen, byta motor och slänga ihop en ny kränghämmare sen så skall det vara banklart !!!!!! ![]() ![]() _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
Det ordnar du väl på en vecka eller så... ![]() Gillar den nya fronten förresten! Snygg! ![]() |
||||
Tänkte kommentera något om att det iof inte är snyggheten som är viktigast... men nu fick jag ju hjälp med den kommentaren... ![]() Dock kan jag ju inte säga att den är funktionabel... för det vet jag ju inget om. Att den däremot ser bra ut på bilen, det kan jag ju ha en åsikt om och då passade jag på att trycka ur mig den... ![]() Rejsa på 924 bröder! ![]() |
||||
Knappast... krängaren får vänta några veckor. _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
Mycket svårt att säga då jag inte var klar med bilen och missade lördagskörningen. Blev banmötet på söndagen och det är stor skillnad på arragemangen. Tycker att man skall köra med så stora marginaler på banmöte att man inte riskerar andras egendom, framförallt om man kommer i en halvrisig räserbil och genomsnittspriset på resten av bilarna ligger strax över en halv miljon. Eftersom allt var hastigt ihopskruvat under natten så lyssnade jag väldigt noga efter "saker som lossnar och ramlar av" i början. Bilen var betydligt mer benägen att svänga in i kurvorna än innan. Känns som om den är mer överstyrd men mer konsekvent i uppträdande. 180N/mm skulle med största sannolikhet vara för mycket fjäder på tex din bil med LEDA dämparna men till Bilstein Clubsport så kanske det funkar med den extremt sävliga returen den dämparen har. Skulle vilja provocera bilen lite mer och klocka varven innan jag säger nåt mer. I söndags var det försiktig körning, tidiga bromspunkter och lungt tempo i kurvorna. Var inte över 170km/h på rakan på hela dagen.... _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
När man såg bilderna från söndagens körning så såg det ganska trångt ut så jag förstår att det inte fanns möjlighet att pressa så mycket. Annat var det för oss funktionärer på lördagen. Vi var nog i genomsnitt runt 4-5 bilar på banan samtidigt... ![]() Det låter ändå som det är på rätt väg med balansen i din bil. Berätta gärna mer när du haft möjlighet att hårdtesta lite mer! |
||||
Lättviktsplasten lackad och monterad och "dölja bucklor" dekaltrim på plats.
Nästa karosspryl att fixa till är en liten splitter och en frontplåt i glasfiber med infällda lysen men det får bli ett höst/vinter projekt ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
|
||||
Förresten... framskärmarna är det något man kan köpa av dig eller någon annanstans? Vore ju trevligt med plastskärmar, men vill för tillfället inte ha de bredare 944 skärmarna som "alla" säljer.
|
||||
Skärmarna är hemmabyggda med original 924 skärmar med en rullad kant som utgångsmaterial men jag har kapat dom som på 944 och dom passar endast med min front (passar nästan iallafall ![]() _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 22431 besök totalt |