Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 924S -86
<<   1, 2, 3, 4   >>
22431 besök totalt
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Var det en CS?

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015


Trådstartare
Fredrik C skrev:
Var det en CS?


Japp det skall vara en CS men jag vet inte vad som utmärker en CS. Den har inga fönsterhissar eller inställbara backspeglar med det är AC på den, inga skalstolar och ingen diffbromsad växellåda. Kan det vara en CS ändå??

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3882



FSN skrev:
Fredrik C skrev:
Var det en CS?

Japp det skall vara en CS men jag vet inte vad som utmärker en CS. Den har inga fönsterhissar eller inställbara backspeglar med det är AC på den, inga skalstolar och ingen diffbromsad växellåda. Kan det vara en CS ändå??

Kom inte 944Sverige-folket fram till att en CS kan vara utrustad nästan hur som helst? Jag hittade denna tråd:
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=1324

Mvh
Mangan

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216



Du kan se det på Chassienummret

kolla denna tråd
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=1220

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



---> Fredrik

Jag funderade lite över dina erfarenheter med de fjäderhårdheter som du angav i tråden om min bil och en fråga dök upp i mitt huvud, men jag tar den här eftersom den väl passar bättre här.

När du kört med nämnda fjädrar och det understyrt (som övergick till överstyrning), har du haft någon kränghämmare och isf vad för tjocklek(ar)?
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Jag hade orginal som satt på S2;an.
Beror i oförsig på vilken Fredrik du frågade...

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



Fredrik C skrev:
Jag hade orginal som satt på S2;an.
Beror i oförsig på vilken Fredrik du frågade...


Hehe! Tänkte inte på att det finns fler än en fredrik!
Det var trådägarens vagn som jag tänkte på i första hand men tack ändå för infon.
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015


Trådstartare
Andreas Ingemarson skrev:
Fredrik C skrev:
Jag hade orginal som satt på S2;an.
Beror i oförsig på vilken Fredrik du frågade...


Hehe! Tänkte inte på att det finns fler än en fredrik!
Det var trådägarens vagn som jag tänkte på i första hand men tack ändå för infon.


Har kört med 968 originalkrängare fram (tror jag). 27mm är den iallafall. Bak är det originalkrängare från 924S.

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015


Trådstartare
Tar tid att få ut bilen på bana i år

När dom andra roade sig på Knutstorp och MGCCs KM1 så passade jag till den hemmadesignade fronten med dom nyplastade skärmarna. Passade på att kapa främre/nedre delen på skärmarna som på 944. Blir lättare att få till det med fronten på det sättet.

Bara lite lack, bygga ihop hjulupphängningen, byta motor och slänga ihop en ny kränghämmare sen så skall det vara banklart !!!!!!





_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



FSN skrev:
Bara lite lack, bygga ihop hjulupphängningen, byta motor och slänga ihop en ny kränghämmare sen så skall det vara banklart !!!!!!


Det ordnar du väl på en vecka eller så...

Gillar den nya fronten förresten! Snygg!

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



patand skrev:

Gillar den nya fronten förresten! Snygg!


Snygg?? Nu förstår jag inte alls vad du menar Patrik. Funktion heter det ju!












Appropå fronten, ska den där löstagbara nederdelen på oxo?

_________________
Pär Hylander
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Pär Hylander skrev:
Snygg?? Nu förstår jag inte alls vad du menar Patrik. Funktion heter det ju!


Tänkte kommentera något om att det iof inte är snyggheten som är viktigast... men nu fick jag ju hjälp med den kommentaren...

Dock kan jag ju inte säga att den är funktionabel... för det vet jag ju inget om. Att den däremot ser bra ut på bilen, det kan jag ju ha en åsikt om och då passade jag på att trycka ur mig den...

Rejsa på 924 bröder!

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015


Trådstartare
patand skrev:
FSN skrev:
Bara lite lack, bygga ihop hjulupphängningen, byta motor och slänga ihop en ny kränghämmare sen så skall det vara banklart !!!!!!


Det ordnar du väl på en vecka eller så...

Gillar den nya fronten förresten! Snygg!


Knappast... krängaren får vänta några veckor.

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



Eftersom du hade rätt i att min bil skulle vara understyrd med fjäderhårdhet 100/130 så är jag självklart nyfiken på hur din setup med 100/180 kändes i söndags? Berätta!
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015


Trådstartare
Andreas Ingemarson skrev:
Eftersom du hade rätt i att min bil skulle vara understyrd med fjäderhårdhet 100/130 så är jag självklart nyfiken på hur din setup med 100/180 kändes i söndags? Berätta!


Mycket svårt att säga då jag inte var klar med bilen och missade lördagskörningen. Blev banmötet på söndagen och det är stor skillnad på arragemangen. Tycker att man skall köra med så stora marginaler på banmöte att man inte riskerar andras egendom, framförallt om man kommer i en halvrisig räserbil och genomsnittspriset på resten av bilarna ligger strax över en halv miljon.

Eftersom allt var hastigt ihopskruvat under natten så lyssnade jag väldigt noga efter "saker som lossnar och ramlar av" i början. Bilen var betydligt mer benägen att svänga in i kurvorna än innan. Känns som om den är mer överstyrd men mer konsekvent i uppträdande. 180N/mm skulle med största sannolikhet vara för mycket fjäder på tex din bil med LEDA dämparna men till Bilstein Clubsport så kanske det funkar med den extremt sävliga returen den dämparen har.

Skulle vilja provocera bilen lite mer och klocka varven innan jag säger nåt mer. I söndags var det försiktig körning, tidiga bromspunkter och lungt tempo i kurvorna. Var inte över 170km/h på rakan på hela dagen....

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



FSN skrev:
Andreas Ingemarson skrev:
Eftersom du hade rätt i att min bil skulle vara understyrd med fjäderhårdhet 100/130 så är jag självklart nyfiken på hur din setup med 100/180 kändes i söndags? Berätta!


Mycket svårt att säga då jag inte var klar med bilen och missade lördagskörningen. Blev banmötet på söndagen och det är stor skillnad på arragemangen. Tycker att man skall köra med så stora marginaler på banmöte att man inte riskerar andras egendom, framförallt om man kommer i en halvrisig räserbil och genomsnittspriset på resten av bilarna ligger strax över en halv miljon.

Eftersom allt var hastigt ihopskruvat under natten så lyssnade jag väldigt noga efter "saker som lossnar och ramlar av" i början. Bilen var betydligt mer benägen att svänga in i kurvorna än innan. Känns som om den är mer överstyrd men mer konsekvent i uppträdande. 180N/mm skulle med största sannolikhet vara för mycket fjäder på tex din bil med LEDA dämparna men till Bilstein Clubsport så kanske det funkar med den extremt sävliga returen den dämparen har.

Skulle vilja provocera bilen lite mer och klocka varven innan jag säger nåt mer. I söndags var det försiktig körning, tidiga bromspunkter och lungt tempo i kurvorna. Var inte över 170km/h på rakan på hela dagen....


När man såg bilderna från söndagens körning så såg det ganska trångt ut så jag förstår att det inte fanns möjlighet att pressa så mycket. Annat var det för oss funktionärer på lördagen. Vi var nog i genomsnitt runt 4-5 bilar på banan samtidigt...

Det låter ändå som det är på rätt väg med balansen i din bil. Berätta gärna mer när du haft möjlighet att hårdtesta lite mer!
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015


Trådstartare
Lättviktsplasten lackad och monterad och "dölja bucklor" dekaltrim på plats.

Nästa karosspryl att fixa till är en liten splitter och en frontplåt i glasfiber med infällda lysen men det får bli ett höst/vinter projekt





_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10570



Den ser ju riktigt prydlig ut!

_________________
Anders Hansson
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Den ser ju riktigt snabb ut!

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Förresten... framskärmarna är det något man kan köpa av dig eller någon annanstans? Vore ju trevligt med plastskärmar, men vill för tillfället inte ha de bredare 944 skärmarna som "alla" säljer.

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015


Trådstartare
patand skrev:
Förresten... framskärmarna är det något man kan köpa av dig eller någon annanstans? Vore ju trevligt med plastskärmar, men vill för tillfället inte ha de bredare 944 skärmarna som "alla" säljer.



Skärmarna är hemmabyggda med original 924 skärmar med en rullad kant som utgångsmaterial men jag har kapat dom som på 944 och dom passar endast med min front (passar nästan iallafall )

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 924S -86
<<   1, 2, 3, 4   >>
22431 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande