Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Erfarenheter av boendet mitt emot BMW Testcenter?
1, 2   >>
3453 besök totalt
Kalle Hansen
Malmö
Här sen Okt 2004

Trådstartare

Jag har för avsikt att begå ringendebut i Augusti och håller för fullt på och letar boende.

Har sökt runt lite och funnit till att boendet som heter nummer 13 på denna bild skulle passa mig perfekt:

http://bimmer.se/nurburgring/pics/karta_nurburg.jpg

Någon som bott där och kan ge kommentarer? Priser? Kontaktinfo till ägarna?

Andra tips på bra boenden mottages också Zimmerfrei som Hotell/Pensionat..önskemål:
* Rimliga priser
* OK Frukost
* Egen toalett/badrum "på rummet"
* OK Parkering
* Gångavstånd från trevliga krogar

Tack på förhand!

Åkersberga
Här sen Nov 2002

Svårt att se på bilden. Vad är det för gatuadress? Hatzenbach strasse 8?

Malmö
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Anders Dauner skrev:
Svårt att se på bilden. Vad är det för gatuadress? Hatzenbach strasse 8?

om jag bara det visste...

Hoppas att någon annan har bättre koll

Malmö
Här sen Feb 2004

På den här länken http://www.nuerburg.de/tourist-info/deutsch/pensionen.php finns det kontaktinfo till pensionaten i Nürburg. Jag har bott på lite olika pensionat (5 st) och kan säga att det inte är någon större skillnad och krypavstånd till restauranger från de flesta av dem. Ring ner och kolla priser och om de har rum när ni ska dit, var beredd på att även faxa en reservation med din kontaktinfo.

Malmö
Här sen Okt 2004

Trådstartare
sweanders skrev:
På den här länken http://www.nuerburg.de/tourist-info/deutsch/pensionen.php finns det kontaktinfo till pensionaten i Nürburg. Jag har bott på lite olika pensionat (5 st) och kan säga att det inte är någon större skillnad och krypavstånd till restauranger från de flesta av dem. Ring ner och kolla priser och om de har rum när ni ska dit, var beredd på att även faxa en reservation med din kontaktinfo.

Tack ska du ha! Inget speciellt guldkorn av dessa som du rekomenderar extra mycket?

Malmö
Här sen Feb 2004

Haus Gerda var bra, och ligger väldigt nära (20 m?) ett välbesökt vattenhål..

Åkersberga
Här sen Nov 2002

Haus Gerda är som sagt bra och ligger rakt över gatan från Pistenklause. Dock har de flesta rummen ingen egen toa/dusch.

Pension Gabriele Merten har två riktigt fina dubbelrum på baksidan med egen liten uteplats. thumbs up

Haus Ringblick är också bra. De har rum med utsikt över banan.

Pension Zimmer ska också vara riktigt bra.

Priserna låg förra året runt 24-26 euro per person och natt på pensionaten och oavsett var du bor så har du gångavstånd till allt. Nürburg är litet.

Stockholm
Här sen Dec 2002

Re: Erfarenheter av boendet mitt emot BMW Testcenter?

Detta är bäst ligger mitt i byn, har bäst restaurang, bra rum, trevlig personal som servar på det mesta du behöver ex en meck elr däckbytarkille mitt på kvällen...kanonfrukost. Ca 80 Euro inkl fruklost för dubbelrum, bor ni tre koster det 90 Euro. Enkelrum vet jag inte.

info@am-tiergarten.de

Kalle Hansen skrev:
Jag har för avsikt att begå ringendebut i Augusti och håller för fullt på och letar boende.

Har sökt runt lite och funnit till att boendet som heter nummer 13 på denna bild skulle passa mig perfekt:

http://bimmer.se/nurburgring/pics/karta_nurburg.jpg

Någon som bott där och kan ge kommentarer? Priser? Kontaktinfo till ägarna?

Andra tips på bra boenden mottages också Zimmerfrei som Hotell/Pensionat..önskemål:
* Rimliga priser
* OK Frukost
* Egen toalett/badrum "på rummet"
* OK Parkering
* Gångavstånd från trevliga krogar

Tack på förhand!

Malmö
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Re: Erfarenheter av boendet mitt emot BMW Testcenter?

Qvarnis skrev:
Detta är bäst ligger mitt i byn, har bäst restaurang, bra rum, trevlig personal som servar på det mesta du behöver ex en meck elr däckbytarkille mitt på kvällen...kanonfrukost. Ca 80 Euro inkl fruklost för dubbelrum, bor ni tre koster det 90 Euro. Enkelrum vet jag inte.

info@am-tiergarten.de

Kanon, tackar! thumbs up

Fortsätt tipsa, ring-rävar

Stockholm
Här sen Nov 2002

Det här ligger inte på krypavstånd men det är värt 3 mins bilresan imho. www.f1-nuerburgring.de
Ett engelsktalande ungt par äger stället som är i princip nybyggt, Fräscht stora rum med tv och öl-kyl. Det är dessutom snudd på billigt, iaf prisvärt och har bra frukost. Mannen äger en grön urläcker Porsche och kör emellanåt några slags taxikörningar för bilfirmor, bilklubbar och Nürbugring Gmbh med den. (Han har kört VLN tidigare)

På bilden kör frugan in bilen i garaget medan han håller nyfödda bebisen.

Bromma
Här sen Nov 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Vet ju inte hur hårt kravet på krypavstånd är...

Jag har vid några tillfällen på senare tid bott på Gasthaus Weber. http://www.gasthaus-weber.de/
Är mycket nöjd med det. Bra service, bra käk och schyssta priser. Lämpar sig väl även om man har familj med sig. De har både små rum och lite större, typ familjerum.
Ligger i Wiesemscheid 2-3km från ringen, f.ö. i samma lilla by som"Ring-Racing".

Übernachtung mit Frühstück :
- im Doppelzimmer 55,- _
- im Einzelzimmer 33,- _
- Garage pro Tag 3,- _
Bitburger Pils vom Faß 1,70_

Rice and shine
Citera
PelleM
Stockholm
Här sen Feb 2003

Jag brukar bo hos Helga Krämer.
På bilden ser det ut som om du har skrivit 13 zimmer....(bakom BMW testcenter och turistbussen.

Frau Helga Krämer +49 269 193 22 00

Hon är trevlig och hon vet hur jag vill ha äggen på morgonen.

(Förra sommaren när jag kom ut på morgon så stod det en sprillan ny Ferrari Enzo
parkerad brevid min bil)[/img]

Btg: 9:04:8
Scuderia Hanseat våren -09
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003

Precis som Joachim sa så är Tiergarten väldigt trevligt och klart prisvärt tycker jag. Ett plus för trevlig krog med bra mat

Malmö
Här sen Okt 2004

Trådstartare
PelleM skrev:
Jag brukar bo hos Helga Krämer.
På bilden ser det ut som om du har skrivit 13 zimmer....(bakom BMW testcenter och turistbussen.

Frau Helga Krämer +49 269 193 22 00

Hon är trevlig och hon vet hur jag vill ha äggen på morgonen.

(Förra sommaren när jag kom ut på morgon så stod det en sprillan ny Ferrari Enzo
parkerad brevid min bil)[/img]

om jag tolkar dig rätt så är det alltså Frau Helga Krämer som håller i boendet som på bilden jag länkar till har nummer 13, och som har en balkong med utsikt in på gården till BMW testcenter? Detta är alltså Hatzenbach Strasse 8?

Hur är rummen här? Dusch/toalett på rummet? Någon som har bilder från rummen kanske?

tackar och bugar för all hjälp!

Åkersberga
Här sen Nov 2002

Kalle Hansen skrev:
om jag tolkar dig rätt så är det alltså Frau Helga Krämer som håller i boendet som på bilden jag länkar till har nummer 13, och som har en balkong med utsikt in på gården till BMW testcenter? Detta är alltså Hatzenbach Strasse 8?

Hur är rummen här? Dusch/toalett på rummet? Någon som har bilder från rummen kanske?

Det stämmer nog att det är Hatzenbachstrasse 8 som är #13 på bilden. Jag har bott i tre olika rum hos henne och ett hade toa men ingen dusch så det varierar nog lite från rum till rum.

Edit: Bilden som du länkade till är fö lite snurrig. #10, vägen till Nürburg och Schnitzelhaus går ju inte alls där. Förmodligen är det lättare att komma dit om man tar vägen som syns nere till höger i bild.

Motala
Här sen Dec 2002

Bokade rum i dag till helgen 9 april på hotell Nordschleife.

John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003

Hej Kalle!

Jag har bott hos Helga de två gångerna jag varit nere efter tips av PelleM.
Helga uppskattar unga manliga gäster från Sverige.......... har du saknat en tysk modersgestalt?! så har du här ett ypperligt tillfälle att skaffa en!
Till min fasa hade hon sist vi var där tagit bort balkongen och byggt ut serveringsdelen nedanför men man ser det mesta av vad som försigår nere på "Martini am Ring" ändå.

Mvh John Kjellsson

Insjön
Här sen Dec 2002

Jag och sambon bodde på Am Tiergarten, väldigt bra hotell, stort badrum med bauta badkar , rosa dessutom!

Jag tror vi åker dit ner o bokar ett rum där igen, under förutsättning man får ett varv med i Itsfun2 eller nån kul bil

Malmö
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Nu är jag tillbaks

Talade precis med Frau Krämer, och skulle boka rum den 4-7 augusti. Det lät på henne som om hon undrade om jag var riktigt klok som försökte boka rum under DTM-helgen - givetvis var allt i hela Nürburg fullbokat. Jag hade emellertid inte en aning om att det var DTM denna helg, utan hade valt den just för att kunna vara på plats vid dagar då det enligt kalendern här på rejsa skulle vara turistkörning.

Hur ska man tolka kalendern?? Vilken helg i Augusti bör jag åka om jag vill köra/kolla på turistkörning snarare än racing? Kalendern visar att det är turistkörning, men http://www.nurburgring.de/?rubrik=termine&lang=eng visar att det är race varje helg. Förvirrad!

Hur är föresten parkeringen hos Fr. Krämer? Finns det någon parkering tillhörande huset eller är det gatan som gäller?

Åkersberga
Här sen Nov 2002

DTM körs ju på GP-slingan så det stämmer förmodligen att nordslingan är öppen för turistkörning. Dock så kan det som sagt vara svårt med rum den helgen.

När det gäller parkering så har jag för mig att man som boende hos Helga Krämer kan parkera en bit upp längs med den lilla grusväg som går till vänster om huset (syns dock ej på bilden du länkat).

Malmö
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Anders Dauner skrev:
DTM körs ju på GP-slingan så det stämmer förmodligen att nordslingan är öppen för turistkörning. Dock så kan det som sagt vara svårt med rum den helgen..

thumbs up Att DTM körs på GP-banan hade jag för mig...men inte att NS hölls öppet trots detta. Bra, nu vet jag :-)

Hur är det med AvD oldtimer Grand Prix 12-14 augusti, körs detta också på GP-banan(det kunde man ju gissa med hjälp av namnet...men bättre att veta innan jag fortsätter planera)?

1, 2   >>
3453 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande