Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2 besök senaste veckan (2432 totalt) |
Den fria farten
Har hört att det ev e på gång att den fria farten på autobahn ska skrotas.Tro om det är nånting som kan påverka ringens fria fart på turist körningarna?Nån som vet eller tror sig veta någe om detta? Jag hoppas bara jag e onödigt mega pessimistisk! _________________ Robert Kinderwall pugge rc Btg 8:48 |
||||
Jag känner inte till vad du har fått din info ifrån, men sådana rykten har cirkulerat nu och då under de senaste 30 åren. Den regering som tar bort den fria farten i tyskland kommer inte att bli omvald, tro mig.
/Johan B ![]() _________________ Johan B |
||||
Under tursitkörningen så är det begränsat på vissa ställen, två som jag känner till. Det enda är nere vid bron, Breidscheid, ung. halvvägs runt. Där är det 70 eller 50. Det andra är på slutet, rakan där det är en begränsning som ökar allt närmare "depån" man kommer. Sedan kan det också vara det när GP-banan är öppen, då får man köra en slinga vid T13 som jag tror är satt till 30? _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Jag är inte helt säker på att det enbart (om öht) var hastigheten man kollade. Man hade helikopter i luften för att rapportera tokiga omkörningar (till höger). Man mätte även buller och utförde "flygande besiktning" på utvalda fordon. _________________ Anders Dauner |
||||
![]()
ok, vilken tur att man sköter sig då. ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Japp, på Döttinger Höhe-rakan mellan av och påsläppet hade ett par konstaplar riggat upp sig med laserpistol och bistra miner. Det är mycket möjligt att dom gjorde flygande besiktningar också.
_________________ Rickard Franklin Volvo V50 T5 -06 Yamaha FZ6-N -06 ![]() |
||||
Hur fungerar det om man som svensk åker dit och får en flygande besiktning på sig? Böter? Tyskarna har väl rätt så hårda regler på buller och sådant? _________________ / Johan Tryggvesson BMWSC #338 BMW 321is -89, BMW 323i -79, Suzuki Swift Sport -16 |
||||
De tyska poliserna har väl inte hårdare krav på buller än vad vi har i Sverige. Det är väl fortfarande 95 dB gräns som gäller??? Själv tycker jag att det är grymt bra att de kollar folks uppförande på banan. Har själv blivit omkörd på högersidan av tokiga knuttar...
Abz ![]() _________________ Anders Berg Nybliven pappa som inte vet när dottern eller hennes lillebror låter honom åka till NS härnäst... |
||||
Nä, men de kanske gör något åt det? I Sverige finns väl knappast någon motorcyckel med original ljuddämpare. Har fått för mej att man har mer koll på sånt i Tyskland. _________________ Johan Rådlund |
||||
I tyskland förs minsta förändring av bilen in i bilens dokumentation. Alla delar måste vara TÜV testade och godkända. Sitter det ett sportavgassystem på bilen som inte är godkänt blir det böter direkt!
_________________ Rickard Franklin Volvo V50 T5 -06 Yamaha FZ6-N -06 ![]() |
||||
Det stämmer inte riktigt. Det finns "tuning"-produkter som är godkända för montering även utan att det förs in i Fahrzeugsbrief (Registreringsbeviset). _________________ Mvh / Kalle Hansen |
||||
Stämmer! Vet dock inte om man måste medföra alla intygen, men det skulle inte förvåna mig... Klumpigt system i sådant fall! _________________ Mvh / Kalle Hansen |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2 besök senaste veckan (2432 totalt) |