Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2125 besök totalt |
Bugatti Veyron körd på Nordslingan.
Läste i nr 13 av "Auto börsen" ett reportage av Johannes Gardelöf att Bugatti använt ![]() Men det gällde att ta det lugnt för det var en självrisk på 300 000 kr om man skadade bilen. ![]() Gardelöf skrev i artikeln: Nürburgrings nordslinga är dessutom riktigt lömsk och frågan är om en racerbana som skördat mängder av offer är rätt plats att leka med 1001 hästar - speciellt med tanke på att inköpspriset är nio mille. Slut på citatet. Tycker det måste finnas bättre banor att släppa ut ett gäng journalister på, speciellt med tanke på bilens prestanda, 2,9 sec till 100 & 12 sec till 300 och med en toppfart på 410 km/t. Skulle varit kul att varit där och fått hört den 16 cylindriga motorn varva ur. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
Vet du mer om hur det gick vid körningarna? Varvtider, hastigheter mm
Bilen i sig har ju tack vare den våldsamma effekten och tillverkaren blivit näst intill mytomspunnen. Det senaste jag hörde för rätt länge sen är att de brottades med värmeproblem som måste lösas innan produktionen kan starta. _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||
Enligt senaste informationen kommer den släppas hösten 2005.
Gillar ni bilder spana denna... http://www.bugatti-auto.com/press/ ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
jag tycker det är bra av bugatti att skjuta upp premiären av bilen tills att den klarar av allt dom har lovat från början..
vill dom att bilen ska bli ihågkommen i historien som bilen som skrek 400km/h å sen fick nöja sig med 370 km/h.. eller bilen som skrek 400 km/h .. fick problem, satsade jättepengar och sen tillslut, försenad men ändå ro iland med 400 km/h.. Tycker dom har gjort helt rätt. Jag tvekar inte på dess kapacitet. _________________ Mathias Lövdblad |
||
Jo, den tiden uppgiften ska kanske tas med ett par nypor salt.... Finns det grepp för att acca så fort? Du som är insatt i rakt fram åka, är det rimligt med tanke på effekt, vikt, däck mm? D _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||
Senaste EVo ägnar väldigt många sidor åt Bugatti.
Han som numera är chef för projektet har ägt en McLaren F1 i många år och har även rejsat med den på LeMans. Enligt honom är F1:an instabil i höga farter, förutom i GTR-versionen (med betydligt lägre toppfart) med sin vinge. Veyron ska tydligen vara mycket stabil i höga farter, med en massa downforce. De kommer kanske upp i 400 knyck med den, men det är möjligt att den versionen kunderna får levererat klarar något mindre. Tanken är att låta Veyron agera dragplåster åt andra billigare modeller som kommer i framtiden. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
OT: Det är väl bankmannen Thomas Bscher antar jag? Förutom en herrans massa LeMans-starter kör han även en drös med gamla godingar i Ferrari-Maserati Shell Historic Challenge har jag för mig.
_________________ Nordschleife: 626 varv |
||
Jag gissar på att bilen får en toppfartsbegränsning. Tror att det var april förra året som Sport Auto hade en intervju med Thomas Bscher. Där antyder han att den skulle kunna komma att levereras med någon typ av spärr som upphävs vid speciella tillfällen efter kontroll av däck och förmodligen bilens skick i största allmänhet. Kunden skulle isf endast kunna utnyttja toppfarten under överinseende av Buggatti på tex. Ehra-Lessien. _________________ Anders Dauner |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2125 besök totalt |