| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
En ful tackling!!!
|
2834 besök totalt |
|
_________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
|
Måste väll ha gått lite för fort in i kurvan så att bilen driftade ut o slog i 944;an. 911 såg ju ut att ha en jädrans fart
.
Ser ju i alla fall ut som att 944;an har sett 11;an. Han lämnar ju plats åt den. _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||||||
|
_________________ Anders Hansson |
||||||
Dom där jänkekillarna på rennlist har 911-komplex kan man säga...
Lennart, ska man tro det som norrmannen skrev där så var det ett roadsport-race. _________________ Pär Hylander |
||||||
Sag att det finns bilder pa resultaten pa rennlist. Du har inte lust att lagga in dom har sa slipper man bli medlem bara for att kunna kolla? _________________ H e n r i k P i h l |
||||||
|
Livs farligt!!! om 944 hadde varit min Sierra utan bur hadde jag nog suttit i rullstol nu... Titta på bilden på 944 igen och ni ser att förar utrymmet skulle vara betydligt trängre utan bur...
_________________ Avregistrerad användare |
||||||
Alltså: Bur borde nästan vara ett måste vid bankörning.... Finns väl nästan lite anledning till handgemäng efter en sådan grej va....!? Man kan ju hoppas att han som tokkörde i alla fall erbjudit säg att hjäpa till med återuppbyggnaden....
_________________ / Martin Spetz Racern: |
||||||
|
Skum inställning tycker jag. Diskussionen om föraren som vattenplanade på Kinnekulle var nästan lika skum. Klart att man ska sträva efter så säkra bilar som möjligt men är det inte ännu bättre att kräva förare med omdöme?
Jag vill inte ge mig ut på övningsdagar (eller vad vi nu ska kalla gatbilsåka) med hetsporrar som gasar mer än lämpligt för att de resonerar att de överlever sina misstag. Bort med bälte så kanske vi får rätt nivå på vår Nöjesåkning. :/
_________________ /Klas Pihl |
||||||
|
citat:
Klart att man ska sträva efter så säkra bilar som möjligt men är det inte ännu bättre att kräva förare med omdöme? Jag vill inte ge mig ut på övningsdagar (eller vad vi nu ska kalla gatbilsåka) med hetsporrar som gasar mer än lämpligt för att de resonerar att de överlever sina misstag. Japp, samma sak i den dagliga trafiken. Där vill jag inte häller träffa på folk utan omdömme. Hmm men filmen i fråga är väll det tävling, eller? och då får väll man räkna men lite större risker eller?? _________________ Johan Sjölinder |
||||||
Är det en självklarhet? Ni som kör banträffar, förväntar ni er att ni får bilen betald om ni blir avkörda? och är det givet för er att ni pröjsar den som ni råkat peta av? Vad säger de arrangerande klubbarna om det hela? Finns det nåt skrivet? Jag tror att det finns olika sätt att se på det här...tyvärr. _________________ /Kristian Elisson |
||||||
Nej, tyvärr. Det är få människor som ens om de ville skulle ha råd att bygga upp någon annans bil, oavsett vad som hänt. Låt mig gissa att det inte blev en krona i det här fallet. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
Hur ska man se till att man bara släpper ut förare med gott omdöme på banträffarna då ? Vad det gäller "ersättningsoskyldigheten" vid banköra, kan man ju ändå hoppas på att vid tillfällen när det är så uppenbart att en förare gjort bort sig "big time", att denne förare tar på sig en viss del.....men det går ju inte att kräva.... _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||||
![]() |
Bilder o videos
En ful tackling!!!
|
2834 besök totalt |