| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
AN slangar - Storleksbestämning?
|
3 besök senaste veckan (7257 totalt) |
|
Hur mäter man storleken på sina ANslangar egentligen? Dvs hur vet man om de är AN20, AN8 osv? Är det någon dimension på kopplingen, anslutningen eller slangdiametern som gäller? |
||||||
|
Angränsande ang. AN-kopplingar.
Är det ngn skillnad på som svindyra AN-kopplingar som raceshops säljer och dom kopplingar som ser likadana ut och är i aluminum som man använder till pneumatik , Festo har t.ex ? Edit: http://catalog.festo.com/data/CAT_PDMin erfarenhet är att raceshops tar ungefär 5 ggr mer betalt för allt > , jämfört med om man köper det direkt vid källan...
_________________ Pär Hylander |
||||||
intressant, intressant! RaceANversionen (ääärokvipp osv) är godkända upp till 300 PSI, några andra data behövs väl inte? Anledningen till varför jag frågade var för att jag fick ett antal slangar med torrsumpspumpen jag köpte, men returslangen är för kort och hade behövt bytas ut mot en längre. För det så måste jag ha reda på vilken storlek den är. För övrigt handlar jag det mesta i staterna och där kostar det ungefär en tredjedel av vad det gör här hemma... www.ebaymotors.com <- Guds gåva till bilentusiasten
|
||||||
och om en annan fick tummen ur slipper du en nolla
_________________ /Kristian Elisson |
||||||
Ja, lägg på ett kol, gubbjävel
Men jag behöver fortfarande ha reda på hur man mäter upp rätt diameter...
|
||||||
|
_________________ /Kristian Elisson |
||||||
|
Ah! Du hittade det som jag inte hittade
Ridged metal tube - menar de att de mäter ytterdiametern av kopplingen då alltså?
/Anders, trög o förkyld |
||||||
Är nog ingen skillnad, förrutom att raceshops ser snyggare ut Såg att nån sa att dom håller för 300psi, det är bara 20 bar. Pneumatik slangkopplingar bruka nog hålla för minst lika mycket, har sett standard grejer som har pallat 80 bar Sen finns det grejerna som brandkåren bruka ha för att testa brandsläckare, där bruka väl kompressorn ge ut runt 300 bar Så om du kan leva utan eloxeringen så köp vanliga grejer du =) _________________ Daniel Karlsson |
||||||
Har du tex ett kvarttumsrör ska du ha en AN4 (4/16 = 1/4) osv. _________________ /Kristian Elisson |
||||||
|
Re:
tråd lyft av rang... sidan finns inte kvar så hur mäter man? AN är väl bestämd på innerdiameter och om man inte vill ta isär för att mäta finns det andra genvägar? _________________ Tord Ringenha11 |
||||||
|
_________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi Vw Arteon sb RS4 4.2 raggarbil...såld |
||||||
|
Re:
AN4 är lagom till turbo-olja till turbon, AN6 bränsleslang och AN8 oljeslang till oljekyl, allt annat är för stort för att få plats. Easy peasy.
_________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
|
Re:
Nu var det så att tankblåsan behöver ersättas och menyn erbjöd valmöjligheter mellan AN6, AN8 och AN10. Innan blåsan kommer var tanken (fniss) att köra lite mer med dispans så att riva ur allt just nu är inte prioriterat. Men det är ju bränsle så AN6 enligt din logik.... men jag tror det är AN8... _________________ Tord Ringenha11 |
||||||
|
_________________ Aris Stamos Mercedes-Benz C55 AMG BMW 120d |
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
_________________ jimmy gabrielsson Följ bygget mer i detalj på facebook "pulsar by jigab" jag säljer olja från Eurol på min hemsida www.jigabshoppen.se |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
3 besök senaste veckan (7257 totalt) |