Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Bromsrörsfråga
1127 besök totalt
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Bromsrörsfråga

En snabb nybörjarfråga angående bromsrör, då jag är i fart att byta till stålomspunna slangar.

Ska anslutningen i ändan på bromsrören gå att snurra runt själva röret, mina sitter nämligen väldigt fast, såg på a racecar is born att de anslutningarna han hade gick att snurra på, detta hade givetvis underlättat monteringen av slangarna väldeliga!

borde jag kanske byta mina bromsrör?

Göteborg
Här sen Dec 2002

Du menar nippeln?
Jo nippeln går ju att både snurra och flytta upp och ner längs röret (om det inte är böjt röret då)

Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus
Citera
Qaz
Uppsala
Här sen Okt 2004

Men det är inte alls ovanligt att de ingår ett intimt förhållande med bromsrören med tiden...
Man brukar få snurra på oket i stället.

Men du kanske menade på nya grejerna?

Lund
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Qaz skrev:
Men det är inte alls ovanligt att de ingår ett intimt förhållande med bromsrören med tiden...
Man brukar få snurra på oket i stället.

Men du kanske menade på nya grejerna?

Det är nog det som hänt (att nippeln ingått ett intimt förhållande med bromsröret!)

Ingen fara bara jävligt mycket mickel då alltså?

Frågan är bara hur i HE jag gör bak, där sitter ju de två oken ihop med diffen och har bara en bromsslang till sig... bak är det ju mest jobbigt att byta rör också

Ska försöka ta lite bilder så kanske ni har något bra råd!

Åsensbruk
Här sen Jun 2004

Låna en gassvets och elda på med sunt förnuft, det brukar lösa sig då....lycka till

Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

Megablade skrev:
Låna en gassvets och elda på med sunt förnuft, det brukar lösa sig då....lycka till

Finns ngn form av hobbymunstycke och en lite gasolflaska för 100-lappar på Feltema som en polare köpte. Lånades vid senaste bromsjobbet och ta mig tusan vad lite värme kan göra. thumbs up

Anders Frisk
Stockholm
Här sen Feb 2003

Annars är klassikern att man vevar av röret (gärna på väg ned i Tyskland, fråga mig inte hur jag vet)

Nåja, det finns färdigfixade rör att köpa på ex Biltema, bara att kolla rätt längd och sedan böja till. Eller åka till typ Speedy och be dem ordna några rör i rätt längd med nipplar o allt mot lite kaffepengar. När mina rör byttes (jag lämnade faktiskt in för det) så var meken ganska rättfram: avbitare på gamla röret, av med grejorna och bocka till nya. Inget knusslande där inte...

996 Turbo 2003
såld och redan saknad: 993 C2
PCS #8050
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002

Trådstartare
lysande detta! har garanterat en gaslågevärmarpryl nånstans hemma i garaget, ska prova detta annars kan ag droppa in på speedy å fixa lite nya rör, utmärkt

Bromsrörsfråga
1127 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande