| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bromsrörsfråga
|
1127 besök totalt |
|
Bromsrörsfråga
En snabb nybörjarfråga angående bromsrör, då jag är i fart att byta till stålomspunna slangar. Ska anslutningen i ändan på bromsrören gå att snurra runt själva röret, mina sitter nämligen väldigt fast, såg på a racecar is born att de anslutningarna han hade gick att snurra på, detta hade givetvis underlättat monteringen av slangarna väldeliga! borde jag kanske byta mina bromsrör? _________________ Pontus Fyhr |
||
Det är nog det som hänt (att nippeln ingått ett intimt förhållande med bromsröret!) Ingen fara bara jävligt mycket mickel då alltså? Frågan är bara hur i HE jag gör bak, där sitter ju de två oken ihop med diffen och har bara en bromsslang till sig... bak är det ju mest jobbigt att byta rör också
Ska försöka ta lite bilder så kanske ni har något bra råd! _________________ Pontus Fyhr |
||
Finns ngn form av hobbymunstycke och en lite gasolflaska för 100-lappar på Feltema som en polare köpte. Lånades vid senaste bromsjobbet och ta mig tusan vad lite värme kan göra. |
||
|
Annars är klassikern att man vevar av röret (gärna på väg ned i Tyskland, fråga mig inte hur jag vet)
Nåja, det finns färdigfixade rör att köpa på ex Biltema, bara att kolla rätt längd och sedan böja till. Eller åka till typ Speedy och be dem ordna några rör i rätt längd med nipplar o allt mot lite kaffepengar. När mina rör byttes (jag lämnade faktiskt in för det) så var meken ganska rättfram: avbitare på gamla röret, av med grejorna och bocka till nya. Inget knusslande där inte... |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Bromsrörsfråga
|
1127 besök totalt |