Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Stolsunderrede från Golf Mk2:a, får jag in det i en Mk1:a?
827 besök totalt
Magnus JE
Sigtuna
Här sen Nov 2004

Trådstartare

Undrar om det går att passa in ett stolsunderrede från en Mk2:a i en Mk1:a utan större problem? Har nämligen en beggad Sparco Sprint på gång, men säljaren vill endast sälja den med Mk2 underrede.

Tacksam för svar.

Mvh
Magnus

Linköping
Här sen Okt 2003

Har just för mig att brorsan monterade stolar från golf mk2 med tillhörande chassi i sin mk1:a han hade. Då borde det väl rimligen passa, eller tänker jag fel?

Citera
Co-tec
Lidköping
Här sen Nov 2002

Jag har monterat original mk2 stolar i en mk1:a och vad jag kan minnas så passar det utan problem i skenorna på golvet.

Däremot så sitter "låsspaken" på fel sida och passar inte på rätt sätt i låsanordningen på golvet mitt under stolen. Om minnet inte sviker mig löste jag detta med en skruv istället.
Det blir lite besvärligare att flytta stolen i längsled. Men fastsättningen blir lika säker som original.

om du vill kan jag testa att det verkligen var så eftersom jag har både mk2 stolar och en mk1:a inom räckhåll.

Audi 80 GTE Quattro -86
Audi S6 -97
Lupo 3L -04
Citera
Magnus JE
Sigtuna
Här sen Nov 2004

Trådstartare
Co-tec skrev:
Jag har monterat original mk2 stolar i en mk1:a och vad jag kan minnas så passar det utan problem i skenorna på golvet.

Däremot så sitter "låsspaken" på fel sida och passar inte på rätt sätt i låsanordningen på golvet mitt under stolen. Om minnet inte sviker mig löste jag detta med en skruv istället.
Det blir lite besvärligare att flytta stolen i längsled. Men fastsättningen blir lika säker som original.

om du vill kan jag testa att det verkligen var så eftersom jag har både mk2 stolar och en mk1:a inom räckhåll.

Tack för ditt svar! thumbs up

Det låter bra. Om stolen inte går att justera i längdled gör inte så mycket.

Tack för hjälpen
Mvh
Magnus

827 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande