| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Stolsunderrede från Golf Mk2:a, får jag in det i en Mk1:a?
|
827 besök totalt |
|
Undrar om det går att passa in ett stolsunderrede från en Mk2:a i en Mk1:a utan större problem? Har nämligen en beggad Sparco Sprint på gång, men säljaren vill endast sälja den med Mk2 underrede. Tacksam för svar. Mvh Magnus
_________________ Magnus Sandlund |
||
|
Har just för mig att brorsan monterade stolar från golf mk2 med tillhörande chassi i sin mk1:a han hade. Då borde det väl rimligen passa, eller tänker jag fel?
|
||
|
Jag har monterat original mk2 stolar i en mk1:a och vad jag kan minnas så passar det utan problem i skenorna på golvet.
Däremot så sitter "låsspaken" på fel sida och passar inte på rätt sätt i låsanordningen på golvet mitt under stolen. Om minnet inte sviker mig löste jag detta med en skruv istället. Det blir lite besvärligare att flytta stolen i längsled. Men fastsättningen blir lika säker som original. om du vill kan jag testa att det verkligen var så eftersom jag har både mk2 stolar och en mk1:a inom räckhåll. _________________ David "Co-tec" Ingemarson Lidköping LT 46 -00 Audi 80 GTE Quattro -86 Audi S6 -97 Lupo 3L -04 |
||
Tack för ditt svar! Det låter bra. Om stolen inte går att justera i längdled gör inte så mycket. Tack för hjälpen Mvh Magnus
_________________ Magnus Sandlund |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
827 besök totalt |