Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 13666 besök totalt |
1540 fulltankad utan förare. Målet är att komma ner till 1400, utan att behöva riva ut hela inredningen. Vägde vid hjulstakorset förra året. Förhoppningsvis är jag nere på 1500 nu, fulltankad. Genom att riva ut orginalstolarna och ersätta med skalstolar så är förhoppningen att jag ska ligga på 1450, sen är det bara 50 kg kvar
![]() Ah, bilen är en Porsche 928 GT. _________________ Rehan Mirza |
||||
Hej Daniel
Skulle gissa att viktfördelingen på din oljebrännar ligger på ca 50/50 (fram/bak) eller lite mer fram 52/48. Nu är inte bra viktfördelingen viktig utan hur fjäder och kränghämmar sättingen är avstämd. Hmm inte att förglömma däcken. _________________ Johan Sjölinder |
||||
Hej johan Det va inte dåligt. ![]() Ska prova på lite RS bana och sånt i sommar. Så jag får börja med mig själv, och sen bygga om bilen när flaskhalsarna börjar dyka upp ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Syns ju klart och tydligt hur du fuskar genom att låta en lina hålla upp hela rasket... ![]() ![]() ![]() |
||||
Jag tror du har plockat ur motorn.... > ![]() ![]() _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
klenisar;)
har kollat igenom era inlägg och kommit fram till att jag kan knuffa av vem som helst. vägde min i somras på riktigt fyrhjuls våg och vägde in på nätta 1605kg utan soppa och utan förare. hhmmm undrar om det är bra att väga så mycke men viktfördelningen var rätt ok med 59% över framhjulen, och med 70kg soppa i så närmar vi oss 50/50 tycker ni brukar säga att audi är framtunga?? ska väga igen i sommar med ful tank och jag i stolen alltid kul att veta vad man släpar runt på. eftersom jag inte kan vara med i er tävling så får jag väll utlysa en ny, vem har tyngst banåkar bil?? 1: dennis med audi s2 coupe -93 ??????????? mvh dennis _________________ Dennis Hansson Lärare fordonsprogrammet Ängelholm Förare/mek Guldgossarna Racing |
||||
Re: klenisar;)
Jag förstår inte hur du räknar, med 60kg bensin i tanken så närmar du dig 50/50 men är långt därifrån, så jag skulle fortfarande säga att bilen är framtung. Om det nu är 59% fram och 41% fram så ger det runt 960 kg fram och 640 bak, lägg på 60kg bak och du har 960kg fram och 700kg bak. Antar att du har 80 liter i tanken, har för mig att bensin har 0.73 i densitet, vilket ger ca 60kg. _________________ Rehan Mirza |
||||
Min väger 826 kg med halvtank och utan förare.
Med mig i bilen och fulltank blir det ungefär 920 kg. Vilket måste anses vara helt ok. Även om jag trodde att det skulle gå att lätta mera. Fast buren väger ju en hel del. _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||||
Vägde mitt nya klumpverk till bil (525i E39) igår. Med mig bakom ratten och sisådär 55 av 70 möjliga litrar i tanken så stannade vågen på 1640 kg med en övervikt på 40 kg på "framaxeln". Trodde den skulle visa högre siffror än så...
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
1176,2 utan förare och bensin. Med Heigo helbur, 6 växlad låda, 18 tums splitfälgar. 9 kg differans i kryss. 39,5% fram och 60,5% bak.
/Anders P.S. Tobbe (BMWTobbe här på forumet) på Need for Speed i Malmö har riktiga Tannervågar att hyra. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
620 kg med halvfull tank å utan förare när jag reggade min bil. Trodde faktiskt att jag skulle klara 600 gränsen
![]() _________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||||
Vad står det i bilens papper att tjänstevikten ska ligga på? Enligt BMW ska en ny 525:a (E65?) väga 1550 kg. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 13666 besök totalt |