| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Gigi Galli vet hur man tar en kurva!
|
3228 besök totalt |
|
Denna killen, Gigi Galli, kan svänga, kolla ca 45 sek in i filmen, imponerande http://www.allmotorlink.com/galli_vi _________________ :: Mikael Lindqvist |
||||||
|
|
||||||
|
_________________ Tobias Carneling Skoda Octavia RS (familjepulka) Seat Ibiza Grupp H (Rallybil) |
||||||
|
Grymt imponerande körning! Han dog tyvärr lite idag när jag såg sammandraget från Nya Zeeland rallyt, han gav sin co-driver en smäll på i huvudet när de kom i mål... Bägge kommentatorerna blev milt sagt paffa och båda sa att de aldrig hade sett något liknande... Trist
|
||||||
Äsch, de får väl ha lite humor me.. De e ju inte som att klippa till domarn på käften i hockey, de är ju polare o kollegor. Lite får man ju se genom fingrarna med. Jag hade nog me gett min kartläsare en liten "slap" på hjälmen om han tabbat sig duktigt... _________________ /Erik Petersson Cupra Leon ST VZ Extreme -25 |
||||||
om jag inte minns fel så garvade dessutom co-drivern, jag har gett min co-driver på flabben :P Har haft anledning att göra det fler gånger men han sitter så jag inte når honom
_________________ Daniel Steiner |
||||||
titta noga så ser du att det är flera misstag i den sista sladden.. bland annat alla hjulen låsta & handbromsen nyttjas okså. jag tror INTE hela sladden var 100% planerad - med tanke på hur mkt tid han förlorar på det K
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
Är du säker på att låsta hjul inte ingick i planeringen då?
Grymt var det iaf ... _________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||||||
Den är inte alls planerad skulle jag vilja säga, det är en snygg räddning. _________________ Daniel Steiner |
||||||
Visst är de så, men utmaningen som rallyförare är ju just att det är väldigt många kurver som ska tas och inte som i banracing och drifting mm där man nöter varje kurva tusentals ggr tills man kan den perfekt... Lite lätt överdrivet men du förstår säkert hur jag menar. Att köra sådär brutalt genom en rallytävling kräver sin man. Inte snabbast men klart brutalast och mest roligt att se på.
Sen att han klappa till sin codriver, va spelar det för roll, hjälmen ska väll skydda för kraftigare törnar än så får man hoppas! ( för han hade väl hjälm på sig?? )
|
||||||
Ja precis, i skogen har vi ungefär 30-60 meter sikt i taget när det är krokigt
Det är som att köra på Nürnburgring för första gången - i tät dimma och ändå hålla fullt
Det är kort tid man har på sig inför var sväng som ändå ska tas perfekt.. _________________ Daniel Steiner |
||||||
...jag har enorm respekt för rallyåkare av ovan nämnda anledning - bedömningssporter såsom balettdans medelst hjulspinn (hur duktiga de än må vara, och en del är det) har föga att sätta emot.
/J |
||||||
Det är inte alltid en fördel för mig ivarjefall Kör en del varvlopp oxå och jag gör oftast bäst bedömning när jag har kort tid på mig. Köra bana för mig är som att komma fri med målvakten i fotboll
_________________ Daniel Steiner |
||||||
Daniel . körde du ett rally som hade en delsträcka på Ring Knutstorp i samband med STCC en kvälls ? .. för några år sedan ? K _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
![]() |
Bilder o videos
|
3228 besök totalt |