|
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 911
Trådstartare

19 Apr 2005 09:46
Ny asfalt framöver på Bilsport Superstage
Blir det bättre elr sämre tider med ny asfalt?
_________________ Joachim Qvarnström
|
Gustav Olofsson
skänninge
Här sen Apr 2004
Inlägg: 526

19 Apr 2005 10:04
i början innan det har kommit lite gummi på den så borde det bli aningen lägre tider.
ny asfalt brukar va rätt hal i början.
_________________ Gustav Olofsson
Volvo V40 T4 2002
|
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 911
Trådstartare

19 Apr 2005 10:07
Gustav svensson skrev: | i början innan det har kommit lite gummi på den så borde det bli aningen lägre tider.
ny asfalt brukar va rätt hal i början. |
På Emmaboda borde det ta rätt så lång tid innan asfalten isf blir ohal med den lilla körning det är frågan om?
_________________ Joachim Qvarnström
|
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388

19 Apr 2005 10:25
När Kinnekulle fick ny asfalt så sänktes väll tiderna?
_________________ Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21
|
Gustav Olofsson
skänninge
Här sen Apr 2004
Inlägg: 526

19 Apr 2005 11:45
Qvarnis skrev: | Gustav svensson skrev: | i början innan det har kommit lite gummi på den så borde det bli aningen lägre tider.
ny asfalt brukar va rätt hal i början. |
På Emmaboda borde det ta rätt så lång tid innan asfalten isf blir ohal med den lilla körning det är frågan om? |
iofs men med en dag på strippen o bilsports superstage körningar så borde det inte ta så lång tid
_________________ Gustav Olofsson
Volvo V40 T4 2002
|
Superkart
Värnamo
Här sen Mar 2005
Inlägg: 813

19 Apr 2005 11:54
Ska rekordet som Gabrielsson ha i radicalen slås nu då?
_________________ Magnus Jonasson #81
9:a German Superkart Series 2010
7:a German Superkart Series 2011
|
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8845
Hjälpmoderator

19 Apr 2005 12:26
Fredrik C skrev: | När Kinnekulle fick ny asfalt så sänktes väll tiderna? |
Berodde nog mer på att banan blev jämn överallt, än på att asfalten blev en annan. Emellanåt var jag mer passagerare än förare i kvarnkurvan.
_________________ mvh Patrik Petersson
Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
|
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 911
Trådstartare

19 Apr 2005 21:34
Hur är det nu då, långsammare elr snabbare?
Bilsports Superstage inkl EDPS (En Dag På Strippen) på Emmaboda lär väl lägga gummi vid starten och en inget mera???
_________________ Joachim Qvarnström
|
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388

19 Apr 2005 21:38
Tror att dom ligger på ungefär samma tider som innan asfalteringen, eller vad säger ni, ni som kör fyndbörsen?
_________________ Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42371

Forumägare

20 Apr 2005 00:56
På Kullen blev det ju klart snabbare tider ett tag iaf. Kullen var ju redigt ojämn bitvis så att det blev slätare var ju en fördel. Personligen tyckte jag att man kunde satsa lite mer med den nya asfalten tack vare att det var konsekventare, dvs mindre överaskningar pga ojämnheter i höjd eller ojämnheter i asfaltens kvalite. Dvs snabbare tider pga en psykologisk effekt
Nu är ju Emmaboda lite ojämn på flera ställen men IMHo inte på ställen det påverkar SS-tiden så mycket. Ja det skulle vara 90 gradaren direkt efter starten och inbromsningen innan U-vändningen då kanske. I de rena slalompartierna och ut ur dem på rakorna så har iaf inte jag lidit av plötsliga släpp pga ojämnt underlag (plötsliga släpp pga andra orsaker har jag upplevt  ). Så jag måste säga att det känns ganska svårt att bedöma. Men skulle jag tippa något så tror jag på mätbart lägre tider förutsatt att de väljer en bra asfaltskvalisort.
_________________  Magnus Thomé
|
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13351
Moderator

20 Apr 2005 06:52
Lite halare alldeles i början. Bättre tider sedan, i synnerhet om ojämnheterna trollas bort iom asfalteringen.
|
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276

20 Apr 2005 07:53
Vet inte vad jag tror ang tiderna. Men slipper man den stora gropen som är mitt i spåret på vägen tillbaka så är det ju en fördel.
Lite tråkigt att man nu i fortsättningen inte kan jämföra med dom gamla tiderna.
|
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4208

20 Apr 2005 07:55
Man märkte ju på Gotland ring vart det låg lite nyare asfalt
Ja den var halare
_________________ Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
|
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1271

20 Apr 2005 11:36
Hoppas de mätte ut på ett bra sätt innan omasfalteringen skedde vart konerna skall stå. (Visst var det väl märken på asfalten tidigare)
om det skiljer en dm här och en dm där så kan det också slå en hel del på tiderna.
_________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten
Längtar tillbaka till ringen!
|
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334

20 Apr 2005 11:41
Micke Holmström skrev: | Hoppas de mätte ut på ett bra sätt innan omasfalteringen skedde vart konerna skall stå. (Visst var det väl märken på asfalten tidigare)
om det skiljer en dm här och en dm där så kan det också slå en hel del på tiderna. |
Rören satt i metallgrejer som var nerslagna i asfalten
_________________ /Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
|
|