Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Solen skiner, våren kommer - AJAJAJ nu är suget stort!!
<<   1, 2
3014 besök totalt
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002

Fy vad suger att lägga på sommardäck men sommarfälgarna är troligtvis ca 4 veckor bort.

Får trösta mig att jag sticker iväg och åker skidor en vecka nu.

Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002

Steg 1... Få bilen leverad (står troligvis i hamnen i England nu)
Börjar bli fruktansvärt otålig
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002

Jag har kört 150 mil på två dagar.............så jag är skittröt på bilkörning.

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

Lotus Samuel skrev:
cat7even skrev:

Nej bara om det råder vinterväglag. Men du kan alltid hävda att du är på väg till tyskland (ha passet på dig) (dubbdäck förbjudet i tyskland)

Att man är på väg till tyskland har jag hört innan att man kan säga. Sen att man kommer bli idiotförklarad för att man kör åt fel håll får man ta

Då kan du ju iofs säga att du är på hemväg från Tyskland och är på väg norrut till din däcksverkstad.

EDIT: Fast det hade ju redan ngn sagt, typ.

Nu sitter iaf sommardäcken på så det kommer säkert att snöa imorgon.
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

och jag tog fram E30 M3:an i går.

Yngsjö
Här sen Nov 2002

Våren är helt klart påväg om inte redan här.
Tog en tur till djupa skogarna i småland igår och fick chans att låta motorn gå upp i VTEC-området på fler än 2 växlar, kul kul. Förnimmelse om sommar kom genom 3 st mosade insekter i fronten på bilen, aldrig tidigare har jag blivigt glad över dessa gynnare.
Som grädde på moset fick jag mina nya fälgar igår 8.1 kg kärlek :)

Luleå & Mörbylånga
Här sen Nov 2002

koni skrev:
och här i Kalix skiner solen och det är ca 5+ men det är så mycket snö kvar på alla vägar utom E4:an så jag tror inte jag vågar sätta på sommarskorna .

Näe, det är bara att sätta sig på balkongen, njuta av solskenet och invänta våren med en öl i handen.

Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002

Re: Solen skiner, våren kommer - AJAJAJ nu är suget stort!!

Magnus Thomé skrev:
jag blir alldeles JÄTTESJUK på att sätta på sommarsulorna o ut o gasa o svänga!

ÄÄÄÄH, vafaaan !!? Det finns alltid andra alternativ Magnus !!

S.C.S
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002

Klas NSX skrev:
8.1 kg kärlek

-Konstigt... För mig ser burken ut att vara en vanlig 33:a och dom väger väl inte så mycket?

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Whitewheels
Långviken - Umeå
Här sen Jan 2003

koni skrev:
och här i Kalix skiner solen och det är ca 5+ men det är så mycket snö kvar på alla vägar utom E4:an så jag tror inte jag vågar sätta på sommarskorna .

Här i Ume är det varken snöföre (schladda ) eller isfritt, bara skräp, bättre att sitta framför datorn o dra upp persienerna när isen försvunnit

johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

Slängde på sommardäcken igår och körde en långsväng idag! thumbs up
Man kan dock notera att saltrester och grus gör att det fortfarande är rätt halt här och där så det gick lite bredare än planerat på ett par ställen.
Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002

Kom hem ifrån fjällen för några timmar sedan. Där snöade det på eftermiddagen.

På vägen hem ifrån centralen blev jag omkörd av en röd Porsche 911. Med "turbo2" som nummerplåt
Började inse att våren är på gång...

Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Andreas Millbro skrev:
På vägen hem ifrån centralen blev jag omkörd av en röd Porsche 911. Med "turbo2" som nummerplåt
Började inse att våren är på gång...
Det var den bilen som orsakade den här tråden: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=1845

Stockholm
Här sen Dec 2002

Lennart Mäkinen skrev:
Det var den bilen som orsakade den här tråden: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=1845

Jag förstår dig. Den var mycket snygg. Har beslutat mig för att någon gång i livet äga en 993 turbo. Fast 964 är inte dumma dom heller. Eller 996 gt3 eller...

Blev lite sur på en person som jag träffade. Han hade fått sin pappas banpreppade 964 turbo med bur stolar mm om han hade tagit körkort.
Men det hade han ju såklart inte orkat ta

Var iaf kul att öppna takluckan för första gången i år. Ett klart vårtecken!

Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Så här man man ju leka på sommaren.

Yngsjö
Här sen Nov 2002

Det måste vara en tidig bild på slalomfantomen Magnus, de flesta konerna är ju välta :)

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

Täby
Här sen Feb 2003

ojojoj, vad härligt det är med sommardäck och slippa vinandet ifrån dubben som sopar i asfalten. Dessutom är jag alldeles för snål för att inte känna att det måste kosta pengar att låta metalldubb sopa ned i backen i en bit över 100 km/h...

Nu har ju inte jag någon sportbil precis, utan en vanlig tung familjekombi med näst svagaste motorn, men det är verkligen stor skillnad på väghållningen med sommardäcken. Var roligt att åka ut och gasa lite också så man fick höra det trevliga knäppandet ifrån bromsdetaljerna när man ställer in bilen i garaget igen - ackompanjerad med lagom doft ifrån bromsarna.

om man provocerar fram bakhjulssläpp med gaspådrag släpper den ganska plötsligt, men är ytterst lätt att hämta hem även för mig, nästan så att bilen själv styr emot lagom mycket och ratten vill åt samma håll som jag vill. Känns överraskande bra. Den känns ändå ganska lätt att våldsköra med, men nån sportbil är det ju inte precis. Å andra sidan funkade den ytterst bra att åka en 150 mils tur till fjällen med för nån helg sedan, varav hälften med stoor släpvagn efter.

#24, #64, #88
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

Utslagna blommor i rabatten utanför huset idag...

BMW 330i -05
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

AndersY skrev:
ojojoj, vad härligt det är med sommardäck och slippa vinandet ifrån dubben som sopar i asfalten. Dessutom är jag alldeles för snål för att inte känna att det måste kosta pengar att låta metalldubb sopa ned i backen i en bit över 100 km/h...

Nu har ju inte jag någon sportbil precis, utan en vanlig tung familjekombi med näst svagaste motorn, men det är verkligen stor skillnad på väghållningen med sommardäcken. Var roligt att åka ut och gasa lite också så man fick höra det trevliga knäppandet ifrån bromsdetaljerna när man ställer in bilen i garaget igen - ackompanjerad med lagom doft ifrån bromsarna.

om man provocerar fram bakhjulssläpp med gaspådrag släpper den ganska plötsligt, men är ytterst lätt att hämta hem även för mig, nästan så att bilen själv styr emot lagom mycket och ratten vill åt samma håll som jag vill. Känns överraskande bra. Den känns ändå ganska lätt att våldsköra med, men nån sportbil är det ju inte precis. Å andra sidan funkade den ytterst bra att åka en 150 mils tur till fjällen med för nån helg sedan, varav hälften med stoor släpvagn efter.

Äh du har ju en fegis Beemer med ABS och Anti-Spinn (vaddetnuheterpåbmwspråk) , klipp kablarna och kör som en karl

AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Antispinnandet var förstås bortkopplat, annars får man ingen riktig sladd...
Jag och F1-förarna måste ha hjälpmedel för att klara oss...

#24, #64, #88
Citera
Allmänt banåkaforum
Solen skiner, våren kommer - AJAJAJ nu är suget stort!!
<<   1, 2
3014 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande