Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3014 besök totalt |
Fy vad suger att lägga på sommardäck men sommarfälgarna är troligtvis ca 4 veckor bort.
![]() Får trösta mig att jag sticker iväg och åker skidor en vecka nu. ![]() _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Då kan du ju iofs säga att du är på hemväg från Tyskland och är på väg norrut till din däcksverkstad. ![]() EDIT: Fast det hade ju redan ngn sagt, typ. Nu sitter iaf sommardäcken på så det kommer säkert att snöa imorgon. ![]() |
||||
Våren är helt klart påväg om inte redan här.
Tog en tur till djupa skogarna i småland igår och fick chans att låta motorn gå upp i VTEC-området på fler än 2 växlar, kul kul. Förnimmelse om sommar kom genom 3 st mosade insekter i fronten på bilen, aldrig tidigare har jag blivigt glad över dessa gynnare. Som grädde på moset fick jag mina nya fälgar igår ![]() _________________ /Klas Pihl |
||||
Näe, det är bara att sätta sig på balkongen, njuta av solskenet och invänta våren med en öl i handen. ![]() |
||||
Re: Solen skiner, våren kommer - AJAJAJ nu är suget stort!!
![]() ![]() _________________ //Hazze owenius S.C.S |
||||
Här i Ume är det varken snöföre (schladda ![]() ![]() _________________ Glenn Levisson - Långviken Nissan Skyline GT-R |
||||
Kom hem ifrån fjällen för några timmar sedan. Där snöade det på eftermiddagen.
På vägen hem ifrån centralen blev jag omkörd av en röd Porsche 911. Med "turbo2" som nummerplåt ![]() Började inse att våren är på gång... _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Jag förstår dig. Den var mycket snygg. Har beslutat mig för att någon gång i livet äga en 993 turbo. Fast 964 är inte dumma dom heller. Eller 996 gt3 eller... ![]() ![]() Blev lite sur på en person som jag träffade. Han hade fått sin pappas banpreppade 964 turbo med bur stolar mm om han hade tagit körkort. Men det hade han ju såklart inte orkat ta ![]() Var iaf kul att öppna takluckan för första gången i år. Ett klart vårtecken! _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||||
ojojoj, vad härligt det är med sommardäck och slippa vinandet ifrån dubben som sopar i asfalten. Dessutom är jag alldeles för snål för att inte känna att det måste kosta pengar att låta metalldubb sopa ned i backen i en bit över 100 km/h...
Nu har ju inte jag någon sportbil precis, utan en vanlig tung familjekombi med näst svagaste motorn, men det är verkligen stor skillnad på väghållningen med sommardäcken. Var roligt att åka ut och gasa lite också så man fick höra det trevliga knäppandet ifrån bromsdetaljerna när man ställer in bilen i garaget igen - ackompanjerad med lagom doft ifrån bromsarna. om man provocerar fram bakhjulssläpp med gaspådrag släpper den ganska plötsligt, men är ytterst lätt att hämta hem även för mig, nästan så att bilen själv styr emot lagom mycket och ratten vill åt samma håll som jag vill. Känns överraskande bra. ![]() ![]() _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Äh du har ju en fegis Beemer med ABS och Anti-Spinn (vaddetnuheterpåbmwspråk) , klipp kablarna och kör som en karl ![]() ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3014 besök totalt |