Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2867 besök totalt |
En tidning...
...har jag tänkt börja prenumerera på men vilken? Köpte ett nummer av Automobil för ett tag sen samt läst lite hos tandläkaren då och då. Gillar den. Engelska EVo ska ju vara bra men har aldrig läst. Nån som har lite mer förslag? _________________ Mvh Sven Lundin - Lancia Delta HF Integrale 16v |
||
Finns TRE Autosport (klart den viktigaste ![]() Motorsport (samma förlag men trevlig med lite äldre racebilar) RaceCar Engineering (bibel för racetekniker och intressant även för oss andra) |
||
gillar du och skruva och bara kolla prylar (dvs skiter i vad bilfabrikanterna spottar ut från löpbanden), väljer du såklart Racecar Engineering!
![]() Dyr, men ack så intressant! ![]() exempel: Popular hotrodding, 2år, 27$ ca 220 spänn Racecar engineering, 1år, ca 700 spänn ![]() |
||
Racecar engineering låter lite väl teoretiskt för min smak. Jag vill läsa lite tester och reportage om roliga bilar dvs. inte nån tidning i stil med Teknikens Värld. Sen får den ju gärna ha en motorsportdel också.
_________________ Mvh Sven Lundin - Lancia Delta HF Integrale 16v |
||
Ska man ha en svensk tidning så föredrar jag Automobil framför Teknikens Värld, Auto Motor & Sport och Bilsport. De har ryckt upp sig betydligt det senaste året och är den enda tidning av dessa som har med roliga och udda bilar och som inte nödvändigtvis behöver vara nya. Nu verkar de även ha gjort om sina test så att de blivit riktigt seriösa. Sen har de lite humor också vilket vissa andra tidningar saknar.
Men det finns säkert utländska tidningar som är bättre. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||
Automobil har ryckt upp sig helt klart! De blir vassa framöver!
Jag prenumererar på EVo. Fick nya numret idag. Kan hålla lite ojämn kvalitet, men det beror ju på intresset också. Nya numret verkar kanon, mycket balla bilar och höghastighetsåka på Autobahn vilket jag gillar. Sen provar EVo bilar svenska tidningar aldrig ens skulle få komma i närheten. ![]() Prenumerera nu! http://www.autoexpress.co.uk/evo/ sport auto skulle jag gärna prenumerera på, men det verkar rent omöjligt för en svensk. ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
Har EVo likt Automobil också köpguider eller? Reportage om äldre och lite udda bilar som någon nämnde? _________________ Mvh Sven Lundin - Lancia Delta HF Integrale 16v |
||
Ja, ofta riktigt balla bilar. Tror det var Noble i detta nummer. ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
Jag läste nåt i en annan tråd här på rejsa att det var någon/några som inte riktigt fått alla nummer och ibland fått vissa nummer väldigt försenat. Det gällde en utländsk tidning, så långt är jag säker på vad jag kommer ihåg.
Är det någon som känner igen sig? Vilken tidning var det? (Det kan ha varit EVo eller Racecar Engineering.) Det är Racecar Engineering som är intressant i mitt fall. Evo är ju annars ett bra tips. ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||
Jag får hem följande tidiningar:
Automobil Auto motor &sport Bilsport Teknikens värld och alla andra om veteran och 4-hjulsdrivna bilar. Och allt är gratis ![]() Tur man har kontaker ![]() och om jag skulle behöva betala skulle det nog bli Automobil. Eller ev Auto motor&sport. Bilsport är i mina ögon på tok för mycket bonnastyling och styling m.m. Sedan finns det lite motorsport längst bak. Teknikens värld börjar nästan bli som Trafikmagasinet var när det sändes (sänds det fortfarande? ![]() ![]() Men Automobil ser jag som den riktiga bilentusiasttidningen! Sedan kommer den ju en gång i månaden vilket är alldelles lagom.. _________________ Rachid Rachid |
||
Prenumererar på EVo sen några år och inga andra tidningar. Jag gillar bilar som är färdiga när jag köper dem så den tidningen passar mig. Till skillnad från Erik B så är jag mindre imponerad av deras fascination för höga farter rakt fram. G-krafter och information genom reglagen är det jag vill ha av en bil, inte maximalt pris och toppfart. EVo hyllar ofta små, lätta bilar och kryddar reportagen med bilder som ingen annan tidning matchar. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
_________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
_________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
om jag skulle lägga ihop en svit av olika biltidningar från olika delar av världen:
- Car & Driver (USA) - Gammal favorit sen många år, man får bara komma ihåg och läsa mellan raderna när det handlar om Honda. - Autosport (GB) - Det som inte står där har inte hänt. - Autocar (GB) - Som TV /AMS men mycket bättre och roligare. Inte lika självupptaget "vi gör världens bästa biltidning" som EVo. - Automobil (SE) - Får det nog bli bland di svenske. _________________ Johan Rådlund |
||
om man gillar trimmade/stylade "exotics" kan jag tipsa om denna tidning:
http://www.modified.com/modle/ _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
Har varit lite sugen på RETRo CARS (gb) någon som har åsikter om den...
Bland svenska motortidningar är det bara classic motor magasin jag köper regelbundet. |
||
Förr i tiden (andra halvan av åttiotalet) så köptes Automobil regelbundet, men på senare år har inga motortidninger fått någon regelbunden status hemma (autogenial förståss) men om Automobil åter bättrat sig så kanske man skall försöka där igen.
|
||
Automobil har gjort en mycket trevlig återhämtning i år tycker jag. Numera dyker ord som "banträffar" och "hobbyracing" upp regelbundet
![]() ![]() ![]() Dessutom kommer Autmobil sponsra Rejsa.nu framöver genom en banner här i forumet ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||
Jag gillar engelska EVo, fast fleet är ett trevligt återkommande inslag där de olika skribenterna har en bil under ett år och skriver om allt som händer.
Även engelska CAR är en rätt trevlig bekantskap. Gillar man gamla sportbilar så ska man genast ta sig en titt på octane (dom är dock något anglofila, det är föresten samtliga tidningar i min lista, inte mig emot...) _________________ Mattias Meldert ![]() |
||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2867 besök totalt |