Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1782 besök totalt |
_________________ ![]() |
||||
Snyggt... Och roliga bilar.
![]() OM man ska vara petig så får de nog göra Mustangen lite större (och ändra formen på bakrutan) eller Cortinan lite mindre för storlekarna stämmer inte rikigt.... _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||||
Läckert!
![]() ![]() Ser tom några bilar som ser ut att ha svenska förlagor. EM-medaljören Warmenuis Lotus-Cortina bl.a. Cortinan med rutigt tak tror jag också är svensk förlaga. Ingen risk att spelbyggaren fått med en härligt ylande tvåtaktare?? ![]() Men den datorn finns väl inte ännu, som trovärdigt kan skapa ett artificiellt sound av en gr2 vässad Saab 850cc ylande på 7tusen plus... ![]() Vart köper man ett sådant spel och vad krävs för dator? I skrivbordlådan ligger några utgåvor av STCC-spelen och rallytrophy. Det sistnämnda med den goda smaken att ha både Saab V4 och Abarth 1000 Corsa. Länge sedan de var isntallerade. Kanske dags att bli datorracerförare igen när bilarna är de man brukar möta på banorna i Saaben. Vilka banor får man leka på förresten? Spa, Monza, Reims, Goodwood??? _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Spelet är AFAIK baserat på bilar o banor som körs historisk racing idag, tror serien heter FIA-GTC, FIA-HTC eller nåt åt det hållet??
Det kommer Q4 i år sägs det. Det är en vidareutveckling av spelet GTR som kom för några månader sen. Bra simracing och realism med all säkerhet alltså. _________________ ![]() |
||||
Wow!
Blir till att teckna sig för ett sådant helt klart1 Har ju dessutom kört 3-4 race mitten 90-tal i HTC som gäller för EM i historisk racing. Fudnerar på om budgeten 2006 kan rymma 1-2 race med nybygget, utöver den satsning som är planerat på en bana i centrala Frankrike där man brukar rejsa nått dygn eller så.. Klart gubbfan som börjar bli gammal måste tjuvträna lite i den virtuella racervärlden. Undrar vad Roos tar för att lägga in en 2-rykare i spelet ![]() ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
om du kör några race så måste dom ju lägga in bilen :woot: ![]() (annars får du väl muta Henrik med ett passagerarvarv eller nåt ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Ja när du säger det så ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Bägge idéerna adapteras till 100%! Kruxet är att mitt nya bygge har release senare än spelet. Den röda trotjänaren i min Avatar väntar på en karossrenovering efter 15 säsonger ovh över 70 race. Sedan ett bahgligt penisonärsliv på klubbträffar och gata. Givetvis med alla raceequipment kvar i bilen, men med en mer gatvänlig motor som drar även under 4500 rpm... Spelet blir nog perfekt som träning under den kvarstående byggtiden! _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Gunnar Turebtrandt, som har Örby Gummi, är beifahrer till Bosse Warmenius i den Lotus Cortinan som är avbildad i spelet (och den du såg live) tillhör tillsammans toppgängen i FIA HTC. preneemurerar på EM-medaljer nästan ![]() ![]() om ni vill se dessa bilar från spelet på riktigt ska ni beger er till Anderstorp i augusti (26-28 har jag för mig) Då kör man historiskt EM där (bara nu banan bevaras i FIA-godkänt skick) _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Re: Historisk Racing (modemdödare)
Ser aldeles för hög ut bak, måste vara ombyggd på otillåtet sätt, eller så är det såklart en GTA med sliding block... ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Vanliga GTv/GTJ är rätt ovanliga i HTC. De flesta som kör där är GTA specade. Så jag kan tänka mig att spelets Alfor har GTA som förebild. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Bra bil kör sig självt? ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Den gubben, Alan Lloyd har nog en av de roligaste garagen man kan tänka sig.. Brukar bla. ha med sig GT40:n, en Lola T70, och en E-Type Lowdrag i samma färgsättning på banorna och köra med.. ![]() ![]() ![]() _________________ Mvh / Daniel Ene |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1782 besök totalt |