Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Tips på R-däck 17"
885 besök totalt
M femman
Stockholm
Här sen Feb 2005

Trådstartare
Tips på R-däck 17"

Jag håller på att leta efter en uppsättning 17" orginal fälgar till min M5 E34 som jag tänkte sätta R-däck på så man slipper slita på mina ordinarie jättehjul

Vilka däck rekomenderas, gärna inte allt för dyrt? Dimensionen är 235/45-17 orginal, ska man ha samma på R-däcken?

Kan man köpa R-däck från Däckonline?

Mycket tacksam för svar

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Har du läst igenom rdäckslistran ordentligt? Där får du ett hum om vilka rdäck som är mer gatorienterade och vilka som är mer kompromisslösa.

Linköping
Här sen Jun 2004

Jag kan verkligen rekomendera Goa Gubbar Racing http://www.goagubbarracing.com/ , beställde en uppsättning Toyo Proxes R888 ( i 15 " ) i onsdags och fick dom igår, sjukt bra pris också....

Kontakta dom så kan du säkert få lite råd om vilka däck som kan var lämpliga att använda på din bil...

Racern:
Citera
Anders Frisk
Stockholm
Här sen Feb 2003

Jag kör Toyo Proxes R888 (Trampio), 17" på min relativt tunga 993 och de funkar bra för min blygsamma nivå

Köpte mina från Wheelbase, Martin där är jättebra att diskutera däck med (detta outtömliga ämne) thumbs up

996 Turbo 2003
såld och redan saknad: 993 C2
PCS #8050
Citera
M femman
Stockholm
Här sen Feb 2005

Trådstartare
Det lutar åt Toyo, de verkar finnas i mänskliga priser hos GGR och hjulhandla.se.

Annars verkar priserna på R-däck stiga något sjukt när man går upp från 15" till 17", jobbigt med stora bromsar...

Tips på R-däck 17"
885 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande